מפוח עלים, אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום ניר כפרי

תלונות ברחבי רעננה על שימוש במפוחים

התלונות מגיעות מרחובות רבים בעיר. תושבים טוענים גם כי למרות תלונות רבות למוקד העירוני אין שיפור באכיפה. העירייה: "אנו אוסרים באופן גורף על שימוש במפוחים ומבצעים פעולות אכיפה בנושא"

פורסם בתאריך: 4.2.21 15:35

תושבים ברעננה מתלוננים שלמרות שהחוק אוסר שימוש במפוח לניקוי גינות, גננים שמגיעים לגינות הציבוריות, לגינות פרטיות, ולגני עירייה, משתמשים במפוח להרחקת לכלוך ועלים ובכך מפרים את חוק הרעש, ובנוסף הדיירים וילדי הגן סובלים מהאבק.
בפוסט שעלה 'בפורום תושבים רעננה' טענו התושבים שכבר למעלה משלוש שנים הם מתלוננים על כך, אך דבר לא משתנה. "במשך שלוש שנים אני מתקשרת פעם בשבועיים לעירייה", אומרת תושבת שמתגוררת ברחוב חנקין, "כל פעם הם אומרים שהם שולחים את הפיקוח, שמגיע לרוב אחרי שהגנן הולך ובינתיים האבק נכנס ישירות לבתים ולגנים ועד שהוא שוקע, זה לוקח כמה שעות טובות והילדים והתושבים נושמים אותו".

תושבת אחרת מציינת: "השימוש במפוח הוא לא חוקי, אז כשגננים פרטיים משתמשים בזה, זה לא בסדר, אבל כשעובדי עירייה או מי שנותן שירות לעירייה משתמש במפוח זה בכלל מכעיס, כי הרי הם אמורים לפקח על כך. המפוח מזהם את האוויר, הרעש הוא בלתי נסבל, במיוחד בימים כאלה שכולם לומדים בבית בזום. לצערי, מרגיש לי שאנחנו מתלוננים, אבל זה מסתיים שם".
לטענת התושבים יש פתרונות נוספים וביניהם לתת מגרפות לסייעות שיגרפו את העלים או לרכוש מכשירים קצת יותר מתקדמים, שלא עושים רעש ועננת אבק, אבל הם יותר יקרים. תלונות מגיעות מכל רחבי העיר ובפוסט הגיבו תושבים משכונת 2008 שציינו שברחובות רבים כמו שביל הזהב, היערה והחורש, משתמשים במפוח. תלונות נוספות הגיעו לגבי גינות ברחוב גוטמן, ברחוב הרי סיני, לגבי איזור מרכז המוסיקה, מטרו ווסט, ברטוב, החורשה שליד בית איזי שפירא ועוד. "לצערי יש בעיה בנושא האכיפה והתושבים כבר שוקלים בכל פעם שיש מפוח בסביבה להתלונן במשטרה, אולי אז יקרה שינוי", מסכמת אחת מתושבות העיר.
מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה, באמצעות אגף חזות העיר, אוסרת באופן גורף שימוש במפוחי עלים ומבצעת פעולות אכיפה בנושא. אנו שבים ומזמינים את התושבים לדווח למוקד העירוני 24 שעות ביממה על כל מקרה בו נעשה שימוש במפוח עלים כדי שנוכל לאכוף ולתת את המענה הנדרש. כל פנייה שמגיעה למוקד מטופלת באופן מיידי על ידי גורמי הפיקוח העירוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עופק

    עיריית רעננה כושלת בהרבה תחומים ואלופה רק בתגובה לעיתון..במהלך הקורנה שמשרדיה סגורים שלחו קנסות מעורכי דין על עיכוב בתשלומי ארנונה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העירייה: "אנו אוסרים באופן גורף על שימוש במפוחים ומבצעים פעולות אכיפה בנושא"
    ????????
    שקר!
    פניתי למוקד וענו שמותר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפקחים מגיעים רק לאחר שהגנן סיים את העבודה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר