לי רחובסקי צילום פרטי

לי רחובסקי נאנסה ברעננה בגיל 14. לקראת העצרת המיוחדת היא חושפת את סיפורה

במסגרת אירוע ההזדהות עם המחאה נגד אלימות כלפי נשים, שיתקיים ברעננה, יוקרן סרט בו חושפת רחובסקי באומץ רב את האונס שעברה ברעננה בגיל 14 ואת ההתמודדות שלה עם מה שקרה

פורסם בתאריך: 8.2.21 15:18

תחת הכותרת "רעננה אומרת לא לאלימות נגד נשים", תקיים מחר (שלישי) עיריית רעננה, אירוע הזדהות עם המחאה נגד אלימות כלפי נשים ורציחתן. בסוף השבוע האחרון הזדעזעה המדינה כאשר דיאנה רז, אם לארבעה, נרצחה בידי בעלה.

במהלך האירוע יוקרן סרט בו לוקחות חלק נשים מהעיר. אחת מהן היא לי רחובסקי, תושבת העיר בת 24, שחושפת בסרט אלימות מינית שעברה לפני כעשר שנים, איתה היא מתמודדת באומץ רב. "בגיל 14 עברתי אונס על ידי גבר לא מוכר", מספרת לי. "זה קרה ברעננה. חזרתי הביתה בידיעה שאני לא יודעת מה עברתי ומה קרה לי ולקח לי הרבה זמן עד שסיפרתי להורים ולסביבה. לא הבנתי באיזו סיטואציה אני נמצאת".

איך אפשר להתמודד עם אירוע כזה?
"אני מגיעה מעולם הספורט וזו גם הייתה הדרך שלי להתמודד, אני רצה וזו הדרך שלי להתגבר על הרבה דברים. צריך להבין שאי אפשר באמת להתגבר על מה שהיה וזה תמיד שם, אבל הספורט עוזר לי להבין את עצמי, את המקום שבו אני נמצאת ואת ההבנה שאני לא אשמה. בחודש מאי, אחרי הסגר הראשון נחשפנו פעם נוספת לתופעת האלימות נגד נשים ובאותה תקופה פורסם שנרצחו 11 נשים. החלטתי לקיים ריצה לזכר אותן נשים והתגובות שקיבלנו היה מאוד אוהדות. אנשים עצרו אותנו להבין למה אנחנו רצות וממש נחרדו כששמעו שנרצחו 11 נשים בתקופה כל כך קצרה. לאחר הריצה יצרו איתי קשר מהעירייה והחלטנו לקדם ביחד את נושא המודעות לאלימות נגד נשים".
וכשאת שומעת על עוד ועוד מקרי אלימות מזעזעים, מה עובר עליך?
"כל פעם כשאני שומעת על מקרים כאלה, יש לי התכווצות בלב. אין לי את היכולת להסביר במילים כמה זה בלתי נתפס בעיני, חוסר ההבנה של פגיעה בזכות של בן אדם אחר ואיך אפשר לעשות דבר כזה. אני חושבת שלי אישית קצת יותר כואב מנשים אחרות, אבל זה מחריד כל פעם מחדש. גם במקרה שלי, מבחוץ היה נראה שהכל בסדר ולומדים לחיות את זה, אבל זה לא באמת כך. ולכן צריך למנוע את המקרה הבא. להעלות את המודעות ולהחדיר את זה לילדים כבר מגיל צעיר, איך צריך להתנהג לבחורה, מה מותר ומה אסור לעשות ואני חושבת שבגיל מבוגר הם לא יגיעו לכך. ממש כמו הפרסומת 'אל תהיה גבר, תהיה בנאדם".
על מה את מדברת בסרט?
"אני מספרת על האונס שעברתי, ומדברת על כך שבתחילה אני האשמתי את עצמי. חשוב לי להעביר את המסר שאישה צריכה לדעת שהיא לא אשמה".
סיפרת את הסיפור שלך בעבר?
"אנשים קרובים לי כן מכירים את הסיפור שלי, אבל לא סיפרתי אותו בציבור לפרטי פרטים. לאחר הצילום לערב, נחשפתי באינסטגרם האישי שלי, כתבתי שעברתי אונס וקיבלתי הרבה תגובות מנשים שנחשפו בפני עם הסיפור האישי שלהן".
איך השפיע האירוע על החיים שלך?
"בהתחלה זה השפיע עלי לרעה וחוויתי המון התקפי חרדה, אבל עם הזמן למדתי לחיות לצד זה לטוב ולרע. החלטתי לספר ולהפיץ את המקרה שלי, על מנת לתת כוחות לנשים נוספות".

אירוע הזדהות עם המחאה נגד אלימות כלפי נשים ונגד רצח נשים

# # # 

האירוע יתקיים בנוכחות ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ואיילת ארז סגן חברת מועצת העיר ויו"ר מועצת הנשים העירונית. תוכנית האירוע תכלול מופע של איה כורם, הרצאה של ניצה סקולניק שתביא את סיפורה האישי על אלימות מינית קשה שחוותה, ודברים של אנדי רם, נציג פרויקט "אל תהיה גבר, תהיה בן אדם". תנחה: עדן הראל.

# יום שלישי – 9/2/2021, 20:30, אירוע הזדהות ישודר חי בפייסבוק והיוטיוב העירוני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר