ביצוע ההחייאה ברחוב אחוזה צילום דורון בכר

באמצע רחוב אחוזה: נהג האוטובוס והמתנדבים ביצעו החייאה לאדם שעבר אירוע לב

עבד אללטיף מגדלאוי, בן 33, נהג אוטובוס של חברת מטרופולין, הבחין שנהג הרכב שלפניו במצוקה. יחד עם שני מתנדבי מד"א שהיו במקום ועובד עירייה, הם ביצעו החייאה. מבית החולים מאיר נמסר לגבי האדם שעבר אירוע לב: "מצבו קשה ואנו נלחמים על חייו"

פורסם בתאריך: 16.2.21 08:12

אנשים טובים באמצע הדרך: עבד אללטיף מגדלאוי, בן 33, נהג אוטובוס של חברת מטרופולין, הבחין ברחוב אחוזה בנהג רכב במצוקה. עבד, שהיה באמצע נסיעה, לא חשב פעמיים, עצר את האוטובוס, והעניק טיפול ראשוני לנהג הרכב. "הייתי באמצע נסיעה בקו 1 שמתחיל בשכונת העלייה בכפר סבא ומסיים בפארק רעננה", מספר עבד, "תוך כדי נסיעה כשאני נמצא ברחוב אחוזה, אני עומד ברמזור אדום ורואה רכב לפני שלא זז כשהאור התחלף לירוק. צפרתי לו, כי אמרתי שאולי הוא עסוק בטלפון או נרדם, אך אני שם לב שהוא לא מגיב ואמרתי שארד לבדוק מה איתו. אני רואה מהחלון שליד הנהג שהוא רועד, פתחתי את הדלת ושאלתי אותו אם הוא מרגיש טוב והוא אמר לי לא. הרגל שלו הייתה על הברקס, העברתי לניוטרל, הרמתי את בלם היד ורצתי לאוטובוס להביא את הטלפון".

נהג האוטובוס עבד אללטיף מגדלאוי

עבד התקשר למד"א וסיפר להם מה הוא רואה. "תוך כדי השיחה שלי איתם הנהג מאבד הכרה, נחנק ומתכווצות לו הידיים. השענתי את הכסא לאחור על מנת שהוא יתחיל לנשום ובמד"א אמרו לי להוציא אותו מהרכב. התחלתי לקרוא לאנשים ואז פנה אלי דורון בכר, בחור נחמד, ועזר לי להוציא אותו מהרכב. העברתי את הטלפון לדורון והמשכתי לעשות לו החייאה, ביקשתי מאנשים שיחזיקו לו את הראש והוא איבד הכרה פעם נוספת".
תוך כדי ביצוע ההחייאה על ידי עבד, הגיע למקום רועי קופמן, תלמיד בן 18 מתיכון רבין בכפר סבא שמתנדב במד"א, שהתחיל בהחייאה. בזמן הזה דורון בכר, שהוא עובד עיריית רעננה, רץ לבניין העירייה והביא את מכשיר ההחייאה הדפיברילטור. לקופמן הצטרף מתנדב נוסף של מד"א, יוסי אזולאי, וביחד השניים החזירו לנהג הרכב את הדופק. למקום הגיע אמבולנס שפינה את הנהג לבית החולים.

המתנדבים רועי קופמן ויוסי אזולאי

עבד מספר: "בהתחלה הנוסעים של האוטובוס לא הבינו לאן אני רץ ומה קרה. אחרי שפינו אותו לבית החולים המשכתי את הקו, כי היו אנשים שצריכים להגיע ליעד שלהם. באופן אישי, לקחתי את זה מאוד קשה, כל הלילה לא ישנתי בגלל הלחץ הנפשי, כי אני לא רגיל לזה. תפקדתי כי חשבתי שלנהג הזה יש משפחה שמחכה לו ואנשים יקרים שרוצים שהוא יחזור הביתה, משהו בלב אמר לי שאני חייב לעזור לו ואני מקווה שעשיתי מה שאפשר".
דורון בכר, מקדם התנדבות בעיריית רעננה, שאף העלה פוסט בנושא, הוסיף: "אותי כל המעמד הזה ריגש מאוד. נהג האוטובוס שלא עקף את הרכב והבין שמדובר במצוקה והתחיל להחיות, רועי הנער בן ה 18 שלא ויתר ויחד עם יוסי החזירו את הדופק לנהג".
מבית החולים מאיר נמסר: "מצבו של האיש קשה ואנו נלחמים על חייו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר