מימין: חיים ברוידא, ד"ר רוני וילדר ואסף ניב צילום דוברות העירייה

כדאי שתדעו: הקיפודים נדבקים בפינות האכלה של חתולים בסקאביאס, ועלולים להדביק בני אדם

תושב שכונת לב הפארק, אסף ניב, מנסה לפתור את הבעיה בעזרת ראש העירייה חיים ברוידא והווטרינר העירוני ד"ר רוני וילדר. הניסיון בראשון יהיה בשכונה בה מתגורר אסף באמצעות שינוי פינות ההאכלה של החתולים

פורסם בתאריך: 11.3.21 08:35

בשנים האחרונות הקיפודים בישראל נמצאים בסכנת הכחדה וזאת לאור הבנייה בשטחים פתוחים וסלילת כבישים אשר מצמצמת את אזורי הגידול שלהם. את קיפודי החולות, ניתן למצוא גם בערים וביניהן גם בערי השרון כמו רעננה, הרצליה והוד השרון, שם הם ניזונים בין היתר ממזון שאנשים משאירים לחתולי רחוב, אשר גורם להם להתגודד יחדיו בתחנת ההאכלה. ההתגודדות אינה טבעית לקיפודים שחיים בדרך כלל לבד והיא מובילה להידבקות בטפילים שונים כמו מחלת גרב (סקאביאס) ממנה סובלים הקיפודים בצורה חמורה בשנים האחרונות. מי שמנסה למנוע את ההדבקות שלהם, הוא תושב שכונת לב הפארק, אסף ניב, שנתקל במספר מקרים של קיפודים חולים או מתים. הוא יצר קשר עם ראש העירייה חיים ברוידא שהגיע לשכונה לסיור עם הווטרינר העירוני, ד"ר רוני וילדר, במטרה לראות איך ניתן לעזור לקיפודים ולבריאותם.
"מעבר לפגיעה הבריאותית של אוכלוסיית הקיפודים, יש פה פגיעה בריאותית בתושבי השכונה", מסביר ניב. "מחלת הסקאביאס היא מחלה מדבקת שעלולה לפגוע גם בבני אדם. הסיבה להתגודדות של הקיפודים, שחלקם חולים בטפיל, היא שתושבי רעננה שדואגים לחתולי הרחוב, מפזרים להם אוכל ברחוב, שמביא גם את הקיפודים למקום. הקיפודים, שרגילים בדרך כלל לחיות לבד, מתגודדים בקבוצות ומדביקים אחד את השני וצריך למנוע זאת", הוא מסביר.

אז איך לדעתך ניתן למנוע את זה?

"פניתי לראש העירייה שהגיע למקום והתקיים סיור בין מספר פינות האכלה של חתולים, הועלו מספר רעיונות וביניהם לנסות למצוא לחתולים מקום מסודר ולהציב שילוט בו כללים של האכלת החתולים בצורה יותר מסודרת, למשל בפינות מוגבהות יותר. בנוסף, לאחר שאני רואה קיפוד חולה, אני מעדכן את המוקד העירוני ומעביר אותו לעמותה למען חיות שיושבת באלישמע להמשך טיפול. כל טיפול בקיפוד לוקח כשלושה חודשים ולאחריו משחררים אותו לטבע. אני לא מחפש לתקן את העולם, אבל אני מאמין שכל שינוי מתחיל בקטן".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מייחסת חשיבות רבה לשמירה על שלומם של בעלי החיים בעיר, ובכללם חיות הבר, ונוקטת באופן רציף שלל פעילויות ומהלכים עירוניים כחלק מדאגתה לבעלי החיים. כמענה לפניית התושב, ובעקבות סיור שערך ראש העיר בנושא, הוחלט על הצבת עמדות האכלה מוגבהות לחתולים בשכונת לב הפארק, על מנת למנוע חשיפה לא מבוקרת של הקיפודים למזון, וכן על הצבת שילוט מתאים הקורא לציבור להימנע מפיזור מזון העלול להשליך באופן שלילי על בריאותם של בעלי החיים בשכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר