השלט ברעננה צילום פרטי

ביקורת של עמית צור על שלט ברכה של העירייה: "פונה רק לגברים"

מדובר בשלט שהוצב לרגל יום העובדים/ות הסוציאליים/ות. צור: נגיש הצעה לסדר ונדרוש פנייה שוויונית בכל פרסום עירוני. העירייה: "אנו בין הרשויות הפעילות ביותר לקידום השוויונית המגדרית במדינת ישראל"

פורסם בתאריך: 16.3.21 17:37

חבר מועצת העיר רעננה מסיעת מרצ רעננה חופשית, עמית צור, יצא נגד נוסח שלט הברכה שהוצב בעיר לרגל יום העובדים/ות הסוציאליים/ות וכינה אותו "שובניזם". בשלט נכתב: "תודה מכל הלב לעובדי האגף לשרותים חברתיים". צור מציין שברעננה 51% מהתושבים הן נשים, "אך הן לא מוזכרות במודעה מטעם ראש העירייה". עוד הוא מציין שבישראל והן ברעננה רוב העובדות הסוציאליות הן נשים ולכן היה נכון לפנות אליהן. "הרבה מפרסומי עיריית רעננה פונים רק לגברים", טוען צור, "הדבר הזה צורם על רקע כך ש-51 אחוז מהאוכלוסייה ברעננה ובישראל הן נשים. לצערי יש פה הדרת נשים במרחב הציבורי ונראה שברעננה יש רק גברים. הרי כולנו יודעים שרוב העובדים הסוציאליים הן עובדות והדרת נשים, זה משהו שאנחנו לא מסכימים איתו".
עוד הוא מוסיף שבישיבת מועצת העיר שתתקיים בחודש הבא הוא וסיעת מרצ רעננה חופשית יעלו הצעה לסדר שבה ידרשו פנייה שוויונית לנשים ולגברים בכל פרסומי העירייה הרשמיים בדפוס, בדיגיטל, ובשלטי החוצות. "אנחנו נדרוש שוויון מלא בכל פרסומי העירייה, כך שכל פנייה תהיה הן לנשים והן לגברים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "השימוש במינוח "יום העובדים הסוציאליים" הוא המינוח הרשמי המופיע בפרסומי היום גם בערוצי התקשורת הרשמיים. עיריית רעננה היא בין הרשויות הפעילות ביותר לקידום השוויונית המגדרית במדינת ישראל. בניגוד לרוב הרשויות בחרה רעננה לא רק לציין את יום האישה אלא לציין אותו כחודש שלם של פעילות לקידום הנושא. רק השבוע הטמיעה העירייה את את הלשון הרב מגדרית במקלדות עובדי העירייה לשימוש כל עובד החפץ בכך. ההערה לשוביניזם מצד העירייה היא הערה מטעה אשר חוטאת ומוזילה את השימוש במושג".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר