דוד גולדצוויג מחופש לשליח ועם משפחתו

צמרמורת: החייל הבודד מרעננה הפתיע את משפחתו בצ'ילה | צפו בסרטון

דוד גולדצוויג, חייל בודד המתגורר בבית של בנג'י ברעננה, לא ראה את משפחתו במשך שנה וחצי. לפני החג הוא התחפש לשליח והפתיע את אמו. "זה היה מאוד מרגש, אין כמו להיות עם המשפחה", הוא מספר בשיחה מצ'ילה

פורסם בתאריך: 1.4.21 09:17

במשך שנה וחצי לא ראה דוד גולדצוויג את משפחתו. הוא חייל בודד ומתגורר בבית של בנג'י ברעננה. משפחתו מתגוררת בצ'ילה. דוד הפתיע את משפחתו והגיע לחגוג איתם את חג הפסח. חוץ מאחיו, אף אחד לא ידע שהוא מגיע. דוד הגיע לבית המשפחה עם קסדה על הראש וזר פרחים, רק אחרי שהוריד את הקסדה, הבינה אמו שזה לא שליח, אלא בנה וההתרגשות כמובן הייתה עצומה. "זה היה מפגש מאוד מרגש", הוא סיפר השבוע מצ'ילה הרחוקה, "לא ראיתי את המשפחה שלי שנה וחצי, מאז הגיוס שלי. ניצלתי את ההזדמנות שסיימתי מסלול להפתיע את המשפחה. חשבתי על דרך יצירתית וגם חשבתי על המתנה שהכי מגיעה לאמא שלי, שזה פרחים, וכך עשיתי. במשפחה לא ידעו שאני מגיע ואחי עזר לי לארגן הכל. אמא שלי מאוד התרגשה, היא לא הייתה מוכנה בכלל ולא ציפתה שפתאום הבן שלה יגיע בצורה כזו בהפתעה. הגעתי לחודש ואני אמור לחזור ארצה בעוד כשלושה שבועות".
בטח התגעגעת מאוד. 
"מאוד מאוד. זה היה מאוד מרגש לפגוש את המשפחה. אין כמו להיות עם המשפחה. חגגנו ביחד את הסדר ועכשיו אנחנו משלימים פערים, יוצאים לטייל ביחד. מזג האוויר הוא הפוך מהארץ, עכשיו נכנס החורף, אבל עדיין יש מזג אוויר טוב ואפשר לצאת לטייל".

צפו בדוד מפתיע את משפחתו:

דוד בן ה-22 מספר על ההחלטה להגיע לארץ ולהתגייס: "מגיל צעיר רציתי לחיות בישראל, מבחינתי זה לא היה רק חלום, אלא גם חובה. ישראל זה הבית שלי, המקום שלנו, של עם ישראל  ומבחינתי זו זכות גדולה לחיות בארץ ישראל".
מה תעשה אחרי השחרור?
"זו בכלל לא שאלה. אני נשאר בארץ, למרות שכל המשפחה הקרובה שלי מתגוררת בצ'ילה. בישראל יש לי רק קרובים רחוקים, בני הדודים של בני הדודים שלי".
ואיך לגור בבית של בנג'י?
"הבית הוא מקום מדהים. בבית יש עכשיו מעל ל-80 חיילים ובונים בית חדש. הבית הוא בית חם מאוד, הם דואגים לנו להכל, תמיד יש אווירה טובה ותמיד כיף לחזור לשם אחרי שבוע מאתגר בצבא. אנחנו בבית כולנו חברים וכמו משפחה אחת גדולה".

דוד גולדצוויג ומשפחתו

דוד גולדצוויג מחופש לשליח

שאול רורקה, מנכ"ל עמותת "הבית של בנג'י" ובן דודו של רס"ן בנג'י הילמן ז"ל, על שמו הוקם הבית לחיילים הבודדים, אמר השבוע: "למרות שאני כבר 15 שנים בתחום, בכל פעם מחדש המפגש בין חייל בודד לבין אימו – הוא רגע שאי אפשר להישאר מולו אדיש, וכזה שאף מילה בשום שפה לא תצליח לתאר. אני שמח על הזכות לאפשר את תחושת הבית האמיתית לאותם החיילים שבחרו לעלות ארצה ולשרת, כשהם מחוץ לבית ההורים ולרוב אף ביבשת אחרת. בניגוד למה שניתן לחשוב, הביקוש הוא אינסופי, ואנחנו ממשיכים במאמצינו לגייס תרומות ומשאבים לטובת בנייה של בית נוסף ברעננה עבור 93 לוחמים נוספים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מינה

    המפגש כה מרגש. מדהים.
    גם יחסם של מפעילי בית בנג'י לחיילים הבודדים נפלא.
    תודה לעיתנאית שהביאה את הקוראים לדמוע ולהתרגש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר