חיים ברוידא, ניר קריסטל. צילומים יח"צ, איציק קנטי
חיים ברוידא, ניר קריסטל. צילומים יח"צ, איציק קנטי

בוקר סוער: ברוידא שלל סמכויות, ניר קריסטל התפטר וכתב לו: "אתה גורם נזק לתושבי העיר"

קריסטל, סגן וממלא מקום ראש העירייה בשכר, תקף את התנהלותו של ברוידא ואמר: "אני מעדיף לוותר על השכר ועל כל כיבוד אחר ולהישאר נאמן לתושבי העיר". ברוידא כתב לו: "אנו מתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית בהתנהלות מולך"

פורסם בתאריך: 6.4.21 11:01

טלטלה במערכת הפוליטית ברעננה: סגן וממלא מקום ראש העירייה, ניר קריסטל, הודיע הבוקר לראש עיריית רעננה חיים ברוידא על התפטרותו מתפקידו. מנגד אומרים בעירייה כי ברוידא הודיע הבוקר לקריסטל על שלילת סמכויותיו, בהמשך למכתב אזהרה ששלח אליו לפני כשבועיים, דבר שמוכחש עיל ידי קריסטל שאומר: "ברוידא לא שלח לי שום מכתב. לא היה מכתב ושלא יבלבל וישקר לכולם, הוא מנסה לעשות מהלך כדי להוציא את עצמו בסדר. לא נשלח אלי מכתב ולא הגיע אלי מכתב ולא ידעתי על מכתב. מי שרוצה לבחון אותי, אני מוכן ללכת לכל מכון פוליגרף. הייתה בינינו התכתבות, אני כתבתי לו והוא ענה לי ובזה נגמר. חיכיתי לפגישה איתו והיא לא התקיימה".

במכתבו לברוידא כתב קריסטל: "איני יכול עוד לעמוד מנגד ולשתוק נוכח התנהלותך ההזויה שפוגעת בצורה חמורה באינטרסים של תושבי העיר, בעובדי עיריית רעננה ובמוניטין של רעננה – פנינת השרון, שהולך ומדרדר באופן חמור בתקופת כהונתך". עוד כותב קריסטל: "העובדה שבמשך כמה חודשים סירבת לבקשותיי להיפגש וענית ש"אינך בשל" אומרת הכל. אינך בשל לתפקיד ראש העירייה. לרעננה חסר היום מנהיג, איש מקצוע שיודע להוביל מערכת גדולה ומרכבת מסוג זה של עיריית רעננה ושעוסק כל היום בטובת התושבים ובצרכיהם ולא בשטויות, סכסוכים, פחדים וצילומים".
עוד מוסיף קריסטל: "מאחר ואני משוכנע כי אינך ראוי להוביל את רעננה, וכי במעשיך אתה גורם נזק חסר תקדים לאינטרסים של תושבי העיר, אני מעדיף לוותר על הכיסא, על התואר, התפקיד שאני מאוד אוהב, על השכר ועל כל כיבוד אחר ולהישאר נאמן לתושבי העיר". קריסטל מציין שבמצב הנוכחי הוא יוכל לשרת טוב יותר את תושבי העיר מן האופוזיציה: "אמשיך לשרתם באותה הנאמנות, המסירות והמקצועיות. הבטחתי להם בולדוזר – ואת התחייבותי אקיים".

מהעירייה נמסר כי ברוידא כתב הבוקר לקריסטל: "לצערי, בשבועות האחרונים עולה תמונת מצב עגומה המעידה על כישלון מערכתי כולל בכל הקשור לאופן ניהול תחומי אחריותך ובנושאים עליהם הנך אמון … ציינתי כבר במכתבי הקודם אליך כי אנו מתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית בהתנהלות מולך. הן ברמה המקצועית והן ברמה הארגונית. למעשה ישנו קונצנזוס באשר לכשלים המקצועיים והניהוליים המאפיינים את עבודתך … היות ולנגד עיני אך ורק טובתם של תושבי רעננה … אני נדרש לקבל גם החלטות כואבות מסוג זה … טובת העיר והמנהל התקין מחייבים אותי להודיעך כי החל מיום, 6 באפריל, כלל הסמכויות שהוקנו לך מתוקף תפקידך יעברו באופן זמני אלי ויהיו תחת חסותי".

ניר קריסטל צילום עזרא לוי

ניר קריסטל צילום עזרא לוי

בשלוש השנים האחרונות היו לא מעט התפטרויות בעיריית רעננה, ובהם בעלי תפקידים רבים בדרג המקצועי כמו מנהלת אגף החינוך, ראש מינהלת העסקים, מנכ"לית העירייה, מנהלת אגף משאבי אנוש, ראש מינהל הנדסה, ראש אגף חזות העיר, ראש אגף המחשוב, ראש האגף לשירותים חברתיים, דוברת העירייה, שתי אדריכליות עיר ועוד. בנוסף להם, יקי ודמני, שהתחיל את הקדנציה שלו כחבר קואליציה ועזב לאופוזיציה, הודיע בדצמבר 2020 שהחליט לפרוש גם ממועצת העיר וטען שהוא 'ראה מול עיניו את הכשל בשיטה המוניציפלית הקיימת אותה רצה והאמין שיש ביכולתו לשנות". גם סגן ראש העירייה מיכאל רייזמן התפטר ופרש מהקואליציה בחודש דצמבר ואמר באותה תקופה: "מה שהוביל לכך זו ההתנהלות הכלכלית העירונית הלא נכונה". במרץ 20 עברה לאופוזיציה מספר שלוש ברשימתו של ברוידא, אנה פוזמנטיר, שכתבה לו: "מבקשת להודיעך כי לאחר חשבון נפש נוקב ושיקול דעת מעמיק, בחרתי להמשיך את דרכי במועצת העיר רעננה מספסלי האופוזיציה וממקום זה, בתוקף המנדט האישי שהעניק לי הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחל

    יש עוד מישהו שנישאר לעבוד בעיריה חוץ ממחלקת ארנונה, חניה ומים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר