טקס יום הזיכרון ברעננה למצולמים אין קשר לכתבה

"רצינו לצפות מרחוק". תלונות קשות על הגדר השחורה סביב טקס יום הזיכרון

הטקס היה מוגבל השנה בכמות המשתתפים נוכח מגבלות הקורונה, ורבים שלא נרשמו וביקשו לצפות מרחוק נתקלו בגדר שחורה. ראש העירייה הגיב: "האפשרות השנייה הייתה לקיים את העצרת בתוך האולם בנוכחות 350 איש בלבד"

פורסם בתאריך: 18.4.21 08:28

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות צה"ל ונפגעי פעולות האיבה נערך השנה ברעננה ברחבת יד לבנים ברישום מראש ובחלוקת כרטיסים נוגח מגבלות הקורונה. אבל תושבים שהגיעו למקום ללא רישום מראש בציפייה לצפות בו מרחוק, התלוננו על כך שמצאו עצמם עומדים מול גדר שחורה, אותה הציבה העירייה מסביב למתחם הטקס. אותם תושבים לא מבינים מדוע היה צורך בגדר שחורה דווקא, מה שחסם את האפשרות לראות את הטקס מרחוק, מחוץ למתחם. מנגד טוענים בעירייה, שהם פעלו על פי התו הסגול והוראות המשטרה.

"רציתי לשתף אתכם במה שראיתי והרגשתי אתמול בטקס יום הזיכרון ברעננה", כתב חייל משוחרר בפורום תושבים רעננה. "אני וכל בני גילי וכמו כל שאר האנשים ברעננה כל שנה הולכים לטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל. אני לוחם משוחרר טרי וגם כשהייתי חייל הייתי עושה מאמץ גדול להגיע לטקס בכל שנה. הרגשתי גאווה לעמוד בעיר שלי עם המדים שאני לובש והנשק ולבוא לטקס ביד לבנים מול כל העיר שלי ולכבד את הנופלים. החברים שלי קראו לי צהוב, אני קראתי לזה גאווה. הרגיש לי שיש משמעות להכל וזה יום יחיד בשנה שבאמת אתה מתייחס לכאב של לוחמים וחיילים גם אם אתה חייל וגם אם אתה לא חייל, ואתה באמת בא לכבד את אלו שנפלו מלוחם ללוחם מאח לאח למרות שלא הכרת אותם".

בהמשך כתב החייל המשוחרר: "השנה עיריית רעננה החליטה לעשות את הטקס סגור עם כרטיסים. עכשיו אין בעיה, גם ככה תמיד עמוס בפנים ואנחנו רואים בחוץ על הכביש. אבל השנה עיריית רעננה החליטה לחסום את הטקס עם גדר שחורה כך שמי שלא בפנים בקושי יכול לראות מה הולך בטקס ויכול רק לשמוע. כמות החיילים שהיו בחוץ עלתה על כמות האזרחים שהיו בחוץ. תדמיינו מה זה שאתה רואה פשוט בחוץ חיילים שמנסים לראות מה מופיע בטקס ביום כזה. טקס כזה מרגש ויום כזה של לחשוב על נתינה לחיילים. חיילים פאקינג לא יכולים להכנס אליו". הוא הוסיף שהגיעו לא מעט חיילים וחלק מהתושבים כמוהו, לא ידעו בכלל שצריך להזמין כרטיסים. לטענתם, כשניסו לבדוק מול האחראים במקום, נאמר להם שזו הוראה מלמעלה. "מצטער עיריית רעננה", הוא כותב, "אני אתמול התביישתי שזו העירייה שלנו בעיר הזאת. כולכם הייתם בתוך הטקס ונתתם את הכבוד לאלו שנפלו, כל אנשי העירייה שלנו הבכירים, אבל החיילים שלנו השנה עמדו בחוץ בלי אישורי כניסה או בלי אופציה לראות את הטקס כי יש גדר שחורה … אני פשוט התביישתי כתושב ברעננה וכחייל משוחרר שזה היחס לחיילים אצלנו….".

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר בתגובה: "קורא את התלונות נגד העירייה על תיחום רחבת יד לבנים, בעת עצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל, זאת מבלי להכיר את העובדות והצרכים בנושא כה רגיש. כל ארוע המוני, גם בשיגרה, דורש רשיון משטרתי. על אחת כמה וכמה כיום, תחת מגבלות התו הסגול בעידן הקורונה. טקס יום הזיכרון הוא חובה לאומית. לחבק את המשפחות השכולות. לתת להן את ההרגשה החמה המכבדת ביותר. כעירייה עמדו בפנינו שתי אפשרויות: האחת, לקיים את עצרת יום הזיכרון בתוך אולם יד-לבנים, בתפוסת של 350 איש בלבד, כמתחייב מהתו הסגול. המשמעות, שרק נציג בודד מכל משפחה שכולה ברעננה, היה נוכח בטקס. השניה, להיצמד למסורת ולקיים את הטקס ברחבת יד לבנים, תחת כיפת השמיים, וכך מאפשרות ההנחיות החדשות תפוסה של 2,000 איש. בחרנו באפשרות השניה. כדי שכל משפחה שכולה תוכל לצרף מספר רב של בני משפחה לטקס. רחבת יד לבנים שוכנת ברחובה של עיר. לשם כך חייבה אותנו המשטרה לתחום את הרחבה. עשינו את מה שנדרש מאיתנו. המטרה למנוע התקהלות סביב. שכן מידי שנה מגיעים לעצרת מעל 10.000 תושבים ונדרש לסגור את רחוב אחוזה.  מבחינתי, האפשרות לצמצם את הטקס ל-350 נוכחים, עם נציגים בודדים ממשפחות שכולות, לא באה בחשבון. אני גאה כבן הארץ הזאת וכראש העיר רעננה, שהצלחנו לקבץ את כל מי שרצה מהמשפחות השכולות להיות נוכח בטקס ואיפשרנו בשאר המקומות שנותרו, עד לתפוסה של 2000 איש, כניסה על פי קדימות של רישום מראש. כדי למנוע אי נעימות, הבהרנו מספר פעמים ובכל מדיה אפשרית שלא תתאפשר כניסה מעבר להיתר ברשיון. השיח המתלהם מאחורי המקלדת אינו מכבד את הנופלים ואת המשפחות השכולות.  גם אני מלא בתקווה, שאט אט נמשיך לחזור לשגרה ונוכל לחבק ביחד כשצריך ולחגוג ביחד כשצריך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר