כוחות הכיבוי בבית יד לבנים צילום מרי ורוני פארי

על רקע השריפה ביד לבנים: מדוע לא מוקמת תחנת כיבוי ברעננה? | צפו

אמש פרצה שריפה בבית יד לבנים ברחוב אחוזה. על רקע זה טוען חבר המועצה ניר קריסטל: היה סיכום על הקמת תחנה ברעננה במימון המדינה, ברוידא דחה אותו. העירייה: המיקום שהוצע יפגע בתושבים, הצענו חלופה

פורסם בתאריך: 25.4.21 13:01

שריפה פרצה אמש (מוצאי שבת) בבית יד לבנים ברחוב אחוזה 147 בעיר. ארבעה צוותי כיבוי מתחנת השרון הגיעו למקום ואיתרו את מוקד הבעירה, ארון חשמל שבער בקומה מינוס 1. הצוותים ביצעו כיבוי של האש ופעלו לשחרור העשן. לא היו נפגעים. מכיבוי אש נמסר אמש: "ארבעה צוותי כיבוי מתחנת השרון פעלו בשריפה ברעננה, אחוזה 147 – יד לבנים. מדובר בארון חשמל שבער בקומה מינוס 1. לוחמי האש איתרו את מוקד הבעירה וביצעו כיבוי סופי, סריקות לאיתור לכודים ופעולות לשחרור עשן. דווח כי אין נפגעים. במקום היה אירוע מוקדם יותר ובזמן השריפה לא היו אנשים.


מי שהעלה פוסט ועצומה בנושא הוא חבר המועצה, ניר קריסטל, שכתב: "לטובת החיים של כולנו, רעננה חייבת תחנת כיבוי אש בשטחה. זהו צו השעה. כך קובעים נציב כבאות והצלה ראשי, רב טפסר דדי שמחי וצוותו, אשר התריעו בפני הנהלת העיר כמה וכמה פעמים, על כך ששירותי הכיבוי חורגים מזמן התגובה הנדרש לשריפות ברעננה והדבר עלול לעלות בחיי אדם. שירותי הכיבוי כיום מגיעים מתחנה הנמצאת ליד בית החולים מאיר בכפר סבא. מזה כמה שנים (עבודת מטה שהחלה ע"י ראש העיר דאז, זאב בילסקי), עומדת על הפרק הקמת תחנת כיבוי ברעננה על שטח עירוני המיועד למבני ציבור (שטח חום), ברחובות ויצמן פינת החרושת, במימון מלא של המדינה, בהשקעה של 20 מיליון שקלים ולצידם מחסני חירום עירוניים גם הם במימון המדינה. ביום 30.1.2020 סיכמנו בדיון בנוכחות ראש העיר, חיים ברוידא, נציב כבאות והצלה ראשי, רב טפסר דדי שמחי וצוותו, ראש מינהל הדיור הממשלתי, נציג משרד הפנים, הח"מ כסגן ראש העיר והממונה על הביטחון העירוני, וצוות מקצועי מעיריית רעננה, על הקמת תחנת הכיבוי המיוחלת. לצער כולנו, לאחר זמן קצר, מר ברוידא חזר בו מהסיכום וביטל את הקמת התחנה, בניגוד להפצרות נציבות כבאות והצלה וכל גורמי המקצוע בעיריית רעננה. נציב כבאות והצלה חזר והתריע כי הדבר עלול לעלות בחיי אדם של תושבי העיר … יתרה מכך, שריפה גדולה שהתחוללה לפני כמה חודשים בתיכון אביב, בשכונת 2005, בה נשרפה כליל כיתת לימוד הצמודה לכניסה ראשית של מבנה ביה"ס, ובנוסף גרמה נזקי עשן גדולים בביה"ס, הייתה עלולה להיגמר באסון, אלמלא התחוללה בדרך נס ביום שבת, עת ביה"ס היה ריק מתלמידים".

קריסטל הוסיף: "גם לאחר אירוע זה, לא חזר בו ראש העיר, והקמת התחנה אינה מתקדמת. בימים אלה, נציבות כבאות והצלה מחפשת חלופה להקמת התחנה מחוץ לרעננה. אם יאתרו חלופה שכזו, רעננה תישאר שנים רבות ללא שירותי כיבוי בשטחה לשנים רבות. אולי יקצו לנו בעתיד רכב אחד לכוננות, אבל לעיר המתפתחת לגובה, זה אינו מספק. גם המצב הכלכלי במדינה והגבלות תקציביות שישנן כיום על תקציבי הפיתוח של נציבות כבאות והצלה, מעמידים את הקמת התחנה הכה חיונית לחיי כולנו, בסכנה. אני קורא לכולם להצטרף לקריאה לנציבות כבאות והצלה, לראש העיר, למשרד לביטחון פנים ולמבקר המדינה להתערב בסוגיית הקמת התחנה, ולהכריח את ראש העיר לעמוד בסיכום אליו הגענו ולהתחיל בהקדם בהקמת תחנת כיבוי אש. מדובר בחיים של כולנו".

תגובת העירייה: "עיריית רעננה רואה בבטיחות תושביה ערך עליון. ראש העיר, חיים ברוידא, בעד הקמת תחנת כיבוי אש בשטחה ואף הציע שתי חלופות. מיקום התחנה המוצע על ידי רשות הכבאות מבוסס על הצעה מיושנת רבת שנים, שאינה תואמת את התפתחות האזור למגורים ומתווה העיר. גם בקדנציות הקודמות המיקום נפסל וירד מהפרק. הקמת התחנה במיקום המוצע, שתהפוך מרכזית וראשית לכל ערי הסביבה, תהווה פגיעה משמעותית באיכות חיי עשרות אלפי תושבי השכונות הסמכות: נאות שדה, 2004 ויצמן, עקיבא, בורכוב ורסקו. ראש העיר הצהיר כי לא יתן לכך יד מתוך התחשבות בתושבי האזור. הקמת התחנה מעוררת התנגדויות מוצדקות גם של תושבים, ובפרט על רקע העובדה כי מדובר בשטח עירוני אסטרטגי, ששוויו עשרות מיליוני שקלים והמדינה דורשת להפקיע אותו לבעלותה מהעיר ומתושביה. העירייה פועלת מתוך כוונה כנה להקמת תחנה ראויה וקבועה בעיר, אבל לא כתחליף לתחנת כפר סבא, הממוקמת גם היא באזור אוכלוסין ותהפוך לשלוחה של רעננה. לא יעלה על הדעת שכפר סבא תוריד מהעומס שיועתק לרעננה. העירייה העלתה בפני רשות הכבאות הצעה חלופית ראויה, בשטח המרוחק מבתי תושבים, באזור התעשייה, ועם גישה מיידית לכביש העוקף הצפוני. אולם זו אף לא נבחנה על ידי רשות הכבאות שסירבה לבחון כל אלטרנטיבה חלופית. העירייה הציעה לראשי נציבות כיבוי אש, להקצות שטח להקמת תחנה ובינתיים להצבת כבאיות כונניות בשטח העיר להתמודדות מיטבית עם כל תרחיש בטחוני לא צפוי".

מכיבוי אש נמסר כי בשלב הזה אינם מעוניינים להגיב לדברי העירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר