סמלת זואי מועד, צילום דובר צה"ל

אות הוקרה מיוחד: סמלת זואי מועד גילתה שבגזרה עליה היא מתצפתת נפל בן דודה, רס"ן בנג'י הילמן ז"ל

מועד קיבלה מאלוף פיקוד הצפון את אות מגן כוכב הצפון. "מכל הגזרות שיש אני משרתת דווקא בגזרה זו, מה מרגיש לי כסגירת מעגל שלא הייתי יכולה לחוות בתפקיד אחר", היא אומרת בהתרגשות

פורסם בתאריך: 3.5.21 08:08

אות הוקרה מיוחד הוענק לסמלת זואי מועד מרעננה, קרובת משפחתו של רס"ן בנג'י הילמן ז"ל, שנפל במלחמת לבנון השנייה. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם העניק את 'מגן כוכב הצפון' ליחידות ולאנשים אשר תרמו לעשייה המבצעית של פיקוד הצפון, מנעו הישגים מהאויב, שמרו על ביטחונם של תושבי הצפון ועיצבו את המציאות הביטחונית בזירת הפיקוד. בין מקבלי ההוקרה הייתה גם סמלת מועד בת ה-20 מרעננה.
מועד משרתת בגדוד האיסוף 869. הגדוד לקח חלק באירועים מבצעיים תוך שהוא נמצא בחזית ומפגין יכולות אנושיות וטכנולוגיות גבוהות מאוד. התצפיתניות בגדוד וביניהן מועד סייעו רבות באיתור זיהויים חריגים כדוגמת האירוע בהר דב ואירועים דומים. הגדוד היווה את מערך האיסוף המשמעותי ביותר מול האויב בכל שלבי ההיערכות ומנע הסלמה במספר פעולות משמעותיות.

מועד עלתה לארץ מפלורידה כשהייתה בת ארבע וביולי 2019 התגייסה לתפקיד התצפיתנית. לאחר הטירונות שארכה שלושה שבועות, יצאה להכשרה של חודשיים והיום היא משרתת כסמלת תצפיתניות בגדוד 869. "בהכשרה למדנו חומרי איסוף, אירועים קודמים שקרו בגזרה, מפות של השטח, דרכי זיהוי מקרים חריגים וסדר פעולות באירועים בחמ״ל", היא מספרת ומציינת שהקורס היה אינטנסיבי לצד אווירה משפחתית שהפכה אותו לחוויה. "גזרת לבנון היא הגזרה הכי יפה ופסטורלית, אבל עם הפסטורליות מגיע העניין – השקט והיופי המתעתע שמאחוריו עומד האויב. לתפקיד הסמלת נכנסתי בדיוק בזמן ההתרעה בצפון מבלי לעבור חפיפה, אבל זו הייתה החפיפה הכי טובה שיכולה להיות לי. ההקפצות למרחבים המוגנים והעבודה סביב השעון מבלי הכרה של העולם החיצון, בעקבות המצב הייחודי לגזרת הצפון, היוו קושי בעבור החיילות, אבל תמיד הזכרתי להן שאם הן לא יעשו את זה, אף אחד לא יעשה, וזה גרם להן לעשות את התפקיד על הצד הטוב ביותר".

הבית של בנג'י. צילום מוטי מילרוד

הבית של בנג'י. צילום מוטי מילרוד

# # #

רס"ן בנג'י הילמן ז"ל נולד באוקטובר 1979 בלונדון, בירת אנגליה. בדצמבר 1983 עלהת המשפחה לארץ, לרעננה. בנג'י למד בבית הספר הממלכתי-דתי אריאל שברעננה והמשיך לחטיבת הביניים "קריית יעקב הרצוג" (מכינה) שבכפר סבא. כעבור שלוש שנים עבר ל"מדרשיית נעם" שבפרדס חנה, ושם למד עד שנת 1997. לאחר סיום לימודיו התיכוניים בחר להמשיך ללמוד במכינה הקדם-צבאית "בני דוד" שבעלי ושהה שם כשנה. בסוף יולי 1998 התגייס בנג'י לצה"ל, ונקלט ביחידת "אגוז" של חטיבת "גולני". את הטירונות סיים כחייל מצטיין פלוגתי. בשנת 2000 נשלח לקורס קצינים וסיימו בהצלחה. כקצין מילא כמה תפקידים ב"אגוז" ובגדוד 51 של "גולני". בתפקידו האחרון כיהן כמ"פ של פלוגה ג' ב"אגוז". ביוני 2006, פחות מחודש לפני שנפל, נישא בנג'י לחברתו אילה בורגר, אהובתו זה שמונה שנים. כשפרצה מלחמת לבנון השנייה עלה בנג'י עם סיירת "אגוז" ללבנון. שבוע אחרי פרוץ המלחמה ושלושה שבועות בלבד אחרי נישואיו לאילה, הוביל בנג'י את חייליו לפעילות בכפר מרון א-ראס שמול אביבים. ב-20.7.2006 נתקל הכוח במחבלי חיזבאללה חמושים שפתחו באש כבדה. בנג'י ועוד שלושה מחייליו נהרגו בקרב. עמו נפלו: סמל ראשון נדב באלוה, סמל ראשון רפנאל מוסקל וסמל ראשון לירן סעדיה. בנג'י הילמן ז"ל היה בן 26 בנופלו.

לזכרו הוקם ברעננה "הבית של בנג'י", בית לחיילים בודדים.

מועד אומרת בהתרגשות: "כשלמדנו להכיר את הגזרה גיליתי שהגזרה עליה אני מתצפתת היא אותה גזרה בה נפל בן דודי בנג׳י הילמן, אשר לחם במלחמת לבנון השנייה כשהיה מ"פ בסיירת אגוז. מכל הגזרות שיש אני משרתת דווקא בגזרה זו, מה מרגיש לי כסגירת מעגל שלא הייתי יכולה לחוות בתפקיד אחר".

בעוד כשלושה חודשים היא עתידה להשתחרר ואומרת על כך: "עם יד על הלב אני יכולה לומר שגזרת לבנון היא הכי מעניינת, וכמובן שהשירות שעברתי הוא הכי מספק שיכולתי לבקש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר