דפיברילטור צילום עיריית רעננה

להציל חיים: העירייה פרסה השבוע מכשירי דפיברילטור חדשים ברחבי העיר

מכשירים הותקנו בגינת אורי גורדון, בתיכון אוסטרובסקי במטווח העירוני ובמקומות נוספים

פורסם בתאריך: 4.5.21 14:47

עיריית רעננה פורשת מכשירי דפיברילטורים ברחבי העיר, סמוך למבני ציבור, על מנת להציל חיים. בעירייה הזכיר ת המקרה שאירע לפני כשלושה חודשים. אז הבחין עבד אללטיף מגדלאוי, בן 33, נהג אוטובוס של חברת מטרופולין שהיה בנסיעה ברחוב אחוזה,  בנהג רכב במצוקה. עבד, שהיה באמצע נסיעה, לא חשב פעמיים, עצר את האוטובוס, והעניק טיפול ראשוני לנהג הרכב. לעבד הצטרפו עובד העירייה דורון בכר ורועי קאופמן, תלמיד תיכון רבין בכפר סבא שהתחיל בהחייאה ובזמן הזה בכר רץ לבניין העירייה והביא את מכשיר ההחייאה הדפיברילטור. לקופמן הצטרף מתנדב נוסף של מד"א, יוסי אזולאי, וביחד השניים החזירו לנהג הרכב את הדופק. למקום הגיע אמבולנס שפינה את הנהג לבית החולים.
זה לא המקרה היחיד בו הדפיברילטור הציל חיים. ביולי 2020, ניצלו חייה של פארלי לובלסקי בת ה-60, תושבת רעננה וחברת נבחרת מאמאנט, בזכות מכשיר דפיברילטור שהיה באולם הספורט בתיכון אביב, לאחר שהתמוטטה במהלך אימון. בסוף האימון הרגישה לובלסקי לא בטוב, סבלה מסחרחורת והתעלפה. הבנות השכיבו אותה על הרצפה והתקשרו למד"א, שביקש לדעתה אם יש במקום מכשיר דפיברילטור, אחד האנשים במקום רץ להביא את המכשיר וסייר ממחלקת הביטחון של רעננה שהגיע למקום הפעיל אותו. לאחר מספר מכות חשמל ופינוי לבית החולים, ניצלו חייה של לובלסקי.
לאור המקרים מצילי החיים, החליטה עיריית רעננה להציב ערכות החייאה במוקדים שונים ברחבי העיר על מנת להציל חיים נוספים בעתיד. דפיברילטור הינו מכשיר החייאה העשוי להציל חיים בעת אירוע חירום לבבי. עיריית רעננה באמצעות אגף בינוי רכש ולוגיסטיקה ואגף הביטחון, החלה השבוע בהצבה של שמונה דפיברילטורים חדשים במיקומים נגישים 24/7 בצמוד למבני הציבור ברחבי העיר. להלן פירוט מיקום התקנת מכשירי ההחייאה החדשים, המרחיבים את הפריסה הקיימת בעיר:
– בכניסה למטווח העירוני
-בכניסה לאשכול פיס
-בכניסה לתיכון אוסטרובסקי
-בכניסה למרכז הצעירים
-בספורטק שלונסקי
-גינת אורי גורדון
-במשכן למוסיקה ואומנויות
בשכונת נווה זמר בגינה החדשה. התקנת המכשיר בשכונת נווה זמר תתבצע בעוד כחודש, עם השלמת עבודות בניית הגינה המרכזית בשכונה, בתיאום עם הקבלן המבצע.

בנוסף בעיר מוצבים מכשירים מול פינת החי בפארק רעננה, מול הגלריה באגם, בבית הנוער, בכניסה לאולם הספורט קרית שרת ובמתקני מפעל הפיס ברחוב אחוזה – מרחוב מכבי עד הגדוד העברי. תושבים הגיבו לפוסט של העירייה על הצבת המכשירים וציינו שמדובר ביוזמה מבורכת, אבל ביקשו הצבת מכשירים גם באיזור התעשייה.

ראש העירייה, חיים ברוידא: "ברעננה שלומם וביטחונם של התושבים הינו ערך עליון. באמצעים פשוטים, של התקנת מכשירי החייאה נוחים לשימוש ועם הנחיות ברורות, יש בידינו להציל חיים ולהושיט עזרה. נמשיך לפעול להרחבת פריסת מכשירי ההחייאה בעיר, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, להענקת טיפול מידי לתושבי העיר במקרי חירום רפואיים למניעת נזק רפואי בזמן אמת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר