רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג
רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

רונית וינטראוב מציעה להפחית את הארנונה ב-2022: "להרבה אנשים קשה"

העירייה: "דיון במליאה בדבר צו הארנונה לשנת 2022 יתקיים עם קבלת הנחיות משרד הפנים לקראת סוף חודש יוני, כמתחייב בחוק"

פורסם בתאריך: 5.5.21 08:38

יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת מרצ רעננה חופשית, רונית וינטראוב, מבקשת לעלות לסדר יום ישיבת המועצה הקרובה שתתקיים הערב (רביעי), הפחתה במיסי הארנונה ושינוי סדר עדיפויות בתקציב, וזאת נוכח משבר הקורונה והניסיון לחזור לשגרת חיים תקינה בשוק העבודה, הלימודים, הצרכנות, והתרבות. את הצעתה הקודמת להפחית במיסי הארנונה העלתה וינטראוב במאי אשתקד בישיבת וועדת הכספים, הצעה שנתקלה בהתנגדות אצל חברי קואליציה.
"המצב הכלכלי של עסקים ומשקי בית צפוי בטווח הנראה לעין להיות רגיש ואפילו קשה, לא מעט עסקים קרסו ורבים שחזרו לעבודה מתקשים להציג רווחיות ולשרוד", היא כותבת בהצעה לסדר. "דמי הביטוח הלאומי שיופסקו החל מחודש יוני ישאירו מפרנסות ומפרנסים ללא הכנסה, לפחות בתקופה הראשונה, וצפויה שחיקה ביכולת ההתמודדות הכלכלית של משפחות רבות. אין ספק שגם בנושא הארנונה צו השעה הוא להתחשב ולהקל". היא מציינת שבשנתיים הראשונות לקדנציה הנוכחית עלו מיסי הארנונה ברעננה בשיעור של כ-6.5%. "מדובר בהתייקרות גבוהה שהכבידה גם בתקופה שקדמה למשבר, קל וחומר כעת לאחר הטלטלה המדוברת", אומרת וינטראוב, "בנקיטת מהלך של הפחתת הארנונה שיביא בחשבון את ביטול ההתייקרות החריגה של 3.5% משנת 2019 ומשתנים נוספים הנגזרים מנתוני התקציב, ניתן יהיה להשיג שתי מטרות: הקלה בנטל המיסים וכן תמריץ לפעילות כלכלית ועסקית בעיר הבנוי על סיוע ואימון. לאנשים לוקח זמן לחזור למקום עבודה, אנשים בקושי מרימים את הראש, שום דבר לא באמת חזר לשגרה ויש המון נזקים כלכליים. לכן מדובר בתמריץ ואינטרס שלנו. לצד זה יש הוצאות שנחסכו בארנונה ולכן זה נכון לעשות זאת כעת". היא מציעה שהעירייה תבקש את אישור משרד הפנים להפחתה במיסי הארנונה בשיעור של 3.5%, זאת החל משנת 2022. "הפחתה זו תבטל את ההתייקרות החריגה שיזמה העירייה בשנת 2019.
כזכור, בפברואר 2019 אושרה העלאת ארנונה בסך 3.9 אחוזים לאותה שנה שכללה העלאה חריגה של 3.5 אחוזים בנוסף לעדכון האוטומטי של משרד הפנים. ביוני 2019 אושר צו הארנונה לשנת 2020 שכלל את העדכון האוטומטי של משרד הפנים בשיעור של 2.58 אחוז. חברים באופוזיציה וביניהם אלי אלוש שכיום חבר קואליציה, טענו במאי 2020 שלאור המצב והקטנת ההוצאות, ניתן להפחית את שיעור הארנונה ללא אישור משרד הפנים. מנגד טענו חברי הקואליציה וביניהם ניר קרסיטל שהיום הוא חבר אופוזיציה שהעיתוי לבקשה לא נכון, מהסיבה שמשרד הפנים לא מאפשר לעשות שינויים באמצע השנה וועדת כספים צריכה לקבל החלטה אחראית ולראות מה ההתפתחות התקציבית של העירייה עד סוף שנת 2020. בנוגע לארנונה של שנת 2021 נציין כי העירייה ביטלה את שיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים שעמד על 1.1 אחוז.

תגובת העירייה: "מליאת המועצה אישרה בשנה שעברה הפחתה בארנונה בשיעור של 1.1% (במגורים ובעסקים) בכך שלא אימצה את הנחיות משרד הפנים וקביעת חוק ההסדרים לגבי עדכון התעריפים האוטומטי. אגב, רעננה הינה אחת מתוך רשויות בודדות (פחות מ-15) אשר הפחיתו הארנונה בשנה זו, מתוך 260 רשויות מקומיות. העירייה מנהלת מעקב ובקרה צמוד אחר ההתנהלות הכספית, בשים לב לתכנית העבודה ולאתגרי התקופה המורכבת. דיון במליאה בדבר צו הארנונה לשנת 2022 יתקיים עפ"י הדין, עם קבלת הנחיות משרד הפנים לקראת סוף חודש יוני, כמתחייב בחוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איקו חסון

    היא בטח תממן את הגרעון שיווצר מהכיס שלה !!!!!
    אמירה טיפשית ופופוליסטית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר