מצעד הגאווה ברעננה. צילום אור בוקר
מצעד הגאווה ברעננה יוני 2019. צילום אור בוקר

עמית צור נגד מתווה מצעד הגאווה ברעננה: "הדרה לפאתי העיר"

צור טוען שהעברת המצעד לקצה רחוב אחוזה והעצרת המרכזית לפארק פוגעים במאבק הקהילה לשוויון. בתנועת הצופים שהיא בין המארגנות מרוצים, ובעירייה אומרים: "התקציב גדל, נענינו לכל בקשות בני ובנות הנוער"

פורסם בתאריך: 10.5.21 08:41

מצעד הגאווה של רעננה יתקיים השנה ביום שלישי ה-8.6.21. על פי פרסומים של חברי תנועת הצופים המצעד ייצא מחניון הנשיאים, יעבור דרך רחוב אחוזה והעצרת המרכזית תתקיים בפארק רעננה. המצעד מתקיים בשיתוף פעולה של עיריית רעננה, ארגון איגי – נוער גאה, נוער רעננה ותנועות הנוער הצופים ומחנות העולים.
מי שפחות מרוצה מהמסלול הוא חבר המועצה מטעם סיעת מרצ רעננה חופשית, עמית צור, שהעלה פוסט בנושא ואף שלח מכתב לראש העירייה, חיים ברוידא. "בשנים עברו המצעד התקיים במרכז העיר ברחבת המשביר מול יד לבנים ושם גם הייתה ההתכנסות", אומר צור, "המצעד צעד לאורך כל רחוב אחוזה והשנה על פי הפרסומים הם יצעדו בקצה רחוב אחוזה והאירוע יתקיים בפאתי העיר בפארק, ולכך לא נסכים. שינוי זה במיקום המצעד – מהווה פגיעה ישירה בקהילה הלהטב"קית וברבבות תומכיה תושבי ותושבות העיר. ישנה חשיבות רבה לכך שמצעד כל כך חשוב שמהווה חוד החנית במאבק לשוויון וזכויות אדם, יתקיים במרכזה של העיר".

עוד הוא מוסיף: "הניסיון להדיר את רגלי הקהילה ותומכיה לפאתי העיר מהווה לצערי חלק ממדיניות כוללת המנציחה את הכפייה הדתית בעיר, כאשר כל מרכזי התרבות, התחבורה, הפנאי והבילויים – סגורים במכוון במרכז העיר בסופי השבוע, ומצריכים מתושבות ותושבי העיר החילוניים המהווים 70% מהתושבים, להרחיק ולמצוא מענה לצרכיהם – בפאתי העיר בלבד".
נציגי שבט הדר של הצופים שהם חלק מארגון המצעד, התייחסו לדברים של צור וציינו: "אנו רואים בזה מתווה טוב שיוצא מהשבט שלנו לרחוב המרכזי בעיר ולפארק רעננה שהוא אזור ההתכנסות הראשי בעיר".
מהעירייה נמסר: "בשבוע שעבר התקיים מפגש מרגש בין ראש העיר לנציגי תנועות וארגוני הנוער בנוגע לציון חודש הגאווה בעיר. ראש העיר נענה לכל בקשות בני ובנות הנוער, ביניהן גם להאריך את מסלול המצעד ולסיימו באירוע גאווה גדול בסוף המסלול. כחלק מהצורך להגדיל את מימדי האירוע נעשו שינויים ואף תקציב המצעד גדל על מנת לקדם את הצעות בני הנוער. גם השנה נחגוג ונגדיל את ציון חודש הגאווה ברעננה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר