בית הלחמי - חיילים - צילום אילוסטרציה חן גלילי
חיילים - צילום אילוסטרציה חן גלילי

העמותה שמסייעת לחיילים בודדים: ודמני פונה אל תושבי רעננה בבקשה לתרום

יקי ודמני פעיל בעמותת "האח הגדול" שבמסגרתה מאמצים מי שהיו חיילים בודדים בעבר, חיילים בודדים במהלך שירותם. קמפיין התרומות הדיגיטלי של העמותה מוצלח, אבל ודמני אומר: "עצוב לי שדווקא בבית שלי ברעננה, מעטים נענו להתרמה"

פורסם בתאריך: 18.5.21 08:54

"עמותת האח הגדול", עמותה למען חיילים וחיילות בודדים, בה פעילים מי שהיו חיילות וחיילים בודדים בעצמם והשתחררו ואשר מאמצים את החיילים במהלך שירותם, מגייסת בימים אלה כספים לטובת פעילות העמותה. העמותה הוקמה על ידי דניאל אהרון, תושב כפר סבא ומונה כיום כ-500 מתנדבים ומלווים, שאר מלווים כ-1,000 חיילות וחיילים בודדים אשר עלו לישראל מכל העולם וכן חיילים שחזרו בשאלה ומשפחתם אינה מכירה בהם.
מי שחבר בוועד המנהל של העמותה הוא תושב רעננה וחבר המועצה לשער, יקי ודמני, שלקח על עצמו לקדם את קמפיין התרומות הדיגיטלי של העמותה על מנת לגייס כספים שיעזרו לה לפעול. "הרעיון של העמותה הוא שמי שהיו חיילים בודדים מאמצים בעצמם חיילים בודדים בזמן השירות שלהם. האח/ות המאמץ מכיר את המקום שבו היו החיילים, את הבעיות והתחושות, הגעגוע הביתה והרגעים שאתה רוצה לדבר עם מישהו ולשפוך את הלב", מספר ודמני. "אני הצטרפתי לעמותה לפני כשנתיים ולפני כשש שנים אימצנו חייל בודד. הצטרפתי לוועד המנהל ואנחנו אחראים על כל הפעילות, גיוס תרומות, הקשר בין המתנדבים לחיילים והכשרות שכל מתנדב עובר. כמו כן אנחנו מקיימים אירועים לחיילים הבודדים, אירועי קיץ, בחגים ומלווים אותם בשמחות ובכל מה שהם צריכים".

ובתקופה הזו היה יותר קשה לגייס כספים?

"בתקופה הזו קרו כמה דברים. ראשית מצד אחד לא ניתן היה לקיים אירוע התרמה שנתי ומצד שני הורים שלחלקם היינו מסייעים להגיע או חיילים שלא יכלו לנסוע לבקר את המשפחה בגלל הגבלת הקורונה לא נפגשו והגעגוע היה גדול. בנוסף, גם חלק מהתורמים חוו שנה כלכלית קשה ולכן מקור ההתרמה נפגע. החלטנו לעשות קמפיין דיגיטלי ונרתמו מעל ל-100 שגרירים, חברי הוועד ומתנדבים עצמם, בפרסומו. שמנו לעצמנו יעד גיוס של 360 אלף שקלים ואנחנו כרגע עומדים על 368, אך עדיין ממשיכים לגייס תרומות על מנת שנוכל לחזק את הפעילות".

והציבור נרתם לגיוס התרומות?

"לשמחתי כן. אבל עצוב לי שדווקא בבית שלי ברעננה, מעטים בודדים נענו להתרמה. אני יודע שיש מהעיר הרבה משפחות שמאמצים חיילים בודדים ופועלים בהתנדבות, אבל אחרים יכלו לעלות תרומה וכל סכום היה מתקבל באהבה. אני מנצל את ההזדמנות הזו שאנשים ימשיכו לתרום לטובת הפרויקט החשוב".
לתרומות: אח גדול – בנק לאומי, סניף 946, חשבון 60100069.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בן

    מר ודמני היקר,

    להזכירך כי יש עמותה חשובה לחיילים בודדים ברעננה בשם בית בנג'י שנותן בית אמיתי לחיילים בודדים.

    עניי ביתך קודם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר