לורן עייאש קרדיט יאיר גרזון
לורן עייאש קרדיט יאיר גרזון

ראו הוזהרתם: לורן עייאש מספר כיצד השתלטו לו על הוואטסאפ

עייאש קיבל הודעה כביכול מאחד האנשים שהוא מכיר עם קוד אותו התבקש לשלוח בחזרה. "הבנתי שיש מצבים שהם שולחים בשמך הודעות ומבקשים מחברים שיעבירו להם כסף והרבה אנשים נופלים בכך", הוא מזהיר

פורסם בתאריך: 27.5.21 08:07

בחודשים האחרונים מדווחים משתמשי וואטסאפ, שהחשבון האישי שלהם נפרץ והמידע בו נגנב על ידי גורמים לא ידועים. בעלי המכשיר מקבלים הודעה בה כתוב "שלום, סליחה, שלחתי בטעות קוד בן 6 ספרות ב- SMS. האם תוכל להעביר לו אותו? זה דחוף". את ההודעה ניתן לקבל מאדם שמכירים או ממספר אנונימי והמטרה היא להשתלט על החשבון ולהדביק משתמשים אחרים.
מי שחווה את זה לאחרונה הוא חבר המועצה, לורן עייאש, שמספר: "יום שישי, חצי שעה לפני כניסת שבת, קיבלתי הודעת וואטסאפ מחבר, שביקש ממני לשלוח לו את הקוד שקיבלתי. זה היה לפני שבת ולא ממש התעמקתי בהודעה ועשיתי לו באופן אוטומטי העבר. במוצאי שבת, כשניסיתי להיכנס לוואטסאפ גילתי שאין לי גישה, כל פעם שניסיתי להתחבר, היו שולחים לי קודים וזה היה חוסם אותי. במשך יומיים הייתי בלי שליטה. בהמשך הסתבר לי שכל אנשי הקשר שלי קיבלו את ההודעה הזו וכמוני עוד כמה נפלו בפח והעבירו את הקוד", הוא אומר. "ברגע שאתה שולח את הקוד, אפשר להשתלט על המכשיר שלך מרחוק ולמרות שמחקתי את האפליקציה והתקנתי אותה פעם נוספת, לא הצלחתי להיכנס".

לאחר יומיים, ללא אפשרות לקבל ולשלוח הודעות, פנה עייאש לחברת וואטסאפ ועדכן אותם על הפריצה. "הם שלחו לי הודעת SMS שנטרלה את ההשתלטות. כשקראתי קצת את הנושא הבנתי שיש מצבים שהם שולחים בשמך הודעות ומבקשים מחברים שיעבירו להם כסף והרבה אנשים נופלים בכך, לשמחתי במקרה שלי זה לא קרה. אני נפלתי בזה ומאוד קל ליפול וחשוב שאנשים ישימו לב וברגע שמבקשים קוד, אפילו שזה ממישהו שמכירים, להתקשר ולשאול האם הם שלחו הודעה כזו ואז לא נופלים בפח".

הגשת תלונה במשטרה?
"לא, כי הייתי לחוץ לקבל בחזרה את השליטה על המכשיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר