מורן מלכי נבו ז"ל צילום באדיבות המשפחה

מצמרר | מורן מלכי נבו שנפטרה במהלך היריון כתבה לפני שבועיים: "הלילה חלמתי שמתתי"

מורן ז"ל בת ה-38, בוגרת אוסטרובסקי, נפטרה בשבת ככל הנראה מתסחיף מי שפיר. בבית החולים עברה ניתוח חירום קיסרי, אך למרות המאמצים נפטר היילוד. מורן היתה חתומה על כרטיס אדי ומשפחתה נתנה את הסכמתה לתרומת איברים

פורסם בתאריך: 30.5.21 12:12

טרגדיה גדולה: מורן מלכי נבו, בת 38, בוגרת תיכון אוסטרובסקי ותושבת רעננה לשעבר, נפטרה אמש (שבת) ככל הנראה מתסחיף מי שפיר כשהיא בשבוע ה-38 להריונה. מורן ז"ל הובהלה במהלך ערב שישי לחדר הטראומה במרכז הרפואי קפלן, כשהיא במצב אנוש ותוך כדי מאמצי החייאה. עם הגעתה לחדר הטראומה בוצע בה ניתוח חירום קיסרי, אך למרות מאמצי הצוות הרפואי, נפטר היילוד, מורן ז"ל הועברה לטיפול נמרץ וכעבור כמה שעות נפטרה גם היא. מורן היתה חתומה על כרטיס אדי ומשפחתה נתנה את הסכמתה לתרומת קרניות ורקמות נוספות.

מורן ז"ל התגוררה ברחובות וגדלה בעיר רעננה. היא למדה בחטיבת רימון ובתיכון אוסטרובסקי והתגוררה בעבר הלא רחוק בשכונת בלב הפארק. מותה היכה בתדהמה את החברות והחברים הרבים שלה שכולם סיפרו על בחורה מדהימה, שתמיד הייתה חיובית, בעלת שמחת חיים, שהייתה עטופה בחברים ותמיד עזרה לכולם.

לפני כשבועיים, כתבה מורן שהייתה יתומה מאם בקבוצת 'אמהות ללא אמא' את הטקסט המצמרר: "הלילה חלמתי שמתתי, לא היה זה מוות דרמטי, נשימתי אך הופסקה. חוט חיי פשוט נקרע. בהגיעי מעלה הוא עמד בשער וכסות לבנה על גופו. "ברוכה הבאה", הוא לחש לי, "אמא מחכה לך, היא פה". ואני שהילכתי בינות פרחים גבוהים ושדות מוריקים ושחוק ילדי – עד משובב אוזניים חיפשתי אך לא מצאתיך בין כל דרי הגן. שאון השעון הגיע לאוזני ממרחקים ובליווי שלושה שרפים חזרתי למיטתי ואיתי נשמת אפי. ואולי מחר אשוב לחפשך בינות פרחים גבוהים, שדות מוריקים ושחוק ילדי – עד משובב אוזניים ולא אפסיק זאת לעולם עד אשר נשובה וניפגש כי כך הובטח לי בכניסה אל הגן שאשוב עוד לראותך".

משפחתה של מורן מסרה: "מורן הלכה מאיתנו בטרם עת. זו אבידה גדולה שעדיין קשה לנו לעכל. מורן הייתה בן אדם שמח וטוב לב, וגם בלכתה הצליחה לעשות טוב ותרמה מגופה. היא השאירה מאחוריה שתי בנות מקסימות וכל תשומת ליבנו לתמוך בהן". הם ביקשו להודות לכולם על התמיכה והעזרה ולבית חולים קפלן על כל המאמצים להחיותה.
פרופ׳ אלון בן אריה, מנהל חטיבת הנשים והיולדות במרכז הרפואי קפלן, אמר: "לצערנו הרב, למרות ניסיונות לייצב את מצבה ומאמצי החייאה מתקדמים, היא נפטרה במהלך הלילה. סיבת הפטירה של האם והיילוד לא ידועה בוודאות, אולם אנו מעריכים כי מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול להתרחש לעיתים רחוקות בהריון. יש לציין כי פטירה של האם והיילוד כתוצאה מתסחיף מי שפיר הינה מקרה נדיר וחריג".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רז

    שימו לב לנסיקה בכמות הפטירות של נשים בהריון ב2021 לעומת העשור האחרון.
    מה השתנה? הן חוסנו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר