קנאביס רפואי. צילום אילוסטרציה: אי-אף-פי
קנאביס רפואי. צילום אילוסטרציה: אי-אף-פי

סכנת חיים: ריבוי מיקרים של פעוטות שבלעו או שאפו קנאביס בבתים

באחד המקרים התקבלה קריאה על תינוקת בכפר סבא עם קשיי נשימה, שנחשפה לקנאביס, ובזכות טיפול רפואי מהיר חייה ניצלו. באיחוד הצלה מזמינים את ההורים לקורס משפחה בטוחה אותו הם מקיימים בהתנדבות

פורסם בתאריך: 3.6.21 16:21

חיי תינוקת ניצלו לאחר שנחשפה לסם קנאביס. בשבועות האחרונים טיפלו מתנדבי איחוד הצלה במספר מקרים של פעוטות שנחשפו לסם. באחד המקרים התקבלה קריאה על תינוקת בכפר סבא עם קשיי נשימה, שנחשפה לקנאביס, שבזכות טיפול רפואי מהיר חייה ניצלו. באיחוד הצלה מזמינים את ההורים לקחת חלק בקורס 'משפחה בטוחה'.
מתנדבי איחוד הצלה ממרחב דרור, מספרים על ריבוי מיקרים באחרונה, בהם נחשפו פעוטות לקנאביס אשר גרמו להם לתופעות מסכנות חיים, זאת בעקבות חשיפה לסמים על ידי בליעה או שאיפה. באחד המקרים התקבלה במוקד איחוד הצלה קריאה על תינוקת עם קשיי נשימה בכפר סבא. התינוקת שהתה בטיפול נמרץ במשך יומיים ולאחר יומיים נוספים שוחררה לביתה.

ניב גרנות, ראש מרחב דרור, ציין: "לאחרונה נתקלו מתנדבי איחוד הצלה בצבר של אירועים בהם נחשפו פעוטות מתחת לגיל שנתיים לקנאביס, החל מבליעה ועד לשאיפה. הפעוטות כולם קיבלו טיפול ראשוני במקום האירוע ופונו בדחיפות לבתי החולים להמשך טיפול והשגחה. רוב התינוקות סבלו מתסמינים של קוצר נשימה ושינויים במצב הכרה".

באיחוד הצלה מזכירים להורים כי אין להשאיר פעוט ללא השגחה. תינוק אשר מתחיל לזחול, עלול להגיע לעצמים שונים ולבלוע אותם, כאשר הסכנה הראשונה הינה חנק וכן חשיפה לחומרים מסוכנים. ההמלצה להורים אשר תינוקם מתחיל לזחול היא לרדת לשכיבה על הרצפה ולסרוק בעיניים אחר סכנות האורבות לפעוטות.
"אנו מזמינים את ההורים לקחת חלק בקורסי 'משפחה בטוחה' שאנו מעבירים בהתנדבות לטובת מתן כלים להתמודדות במצבי חירום בילדים ותינוקות", אומרים באיחוד הצלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר