שרה סווירי (מימין) ורחלי ענברי

"אנחנו חיות, נהנות ועושות סקס" | בגיל 60 שרה נפרדה מבעלה ועברה לחיות עם בת זוג

שרה סווירי ניהלה חיי משפחה שגרתיים, אך תמיד חשה שמשהו חסר. בגיל 60 היא עשתה מהפך. בראיון מיוחד מדברות שרה ובת זוגה רחלי על החיים החדשים, התגובות במשפחה, ומסיבת הקוקטייל המיוחדת שתתקיים בקרוב בהרצליה

פורסם בתאריך: 18.6.21 07:13

בתחילת חודש יולי (1.7) תקיים עיריית הרצליה לראשונה מסיבת קוקטייל לאוכלוסיית הלהט"ב המבוגרת, שמטרתה מפגש חברתי ויצירת קהילה מקומית. יוזמת האירוע היא שרה סווירי, בת 71. כשהייתה בת 60, שרה, אם לשלושה וסבתא לתשעה, הבינה ששעון החול שלה הולך ואוזל והגיע הזמן לחשוב על החלק בתוכה שאותו השתיקה שנים, אותו חלק שמעדיף נשים. או אז היא נפרדה מבעלה, נכנסה לאתרי היכרויות, רקמה מערכות יחסים עם נשים ונכנסה לפעילות להט"בית ציבורית, בעיקר למען להט"בים בני הגיל השלישי כמוה. כיום, שרה חיה עם בת זוג ומאושרת מתמיד, והיא מנסה לעזור לבני גיל הזהב נוספים מהקהילה למצוא את בן או בת הזוג שלהם.

שרה סווירי מספרת את סיפור חייה המרתק, ההתמודדות שלה מול ילדיה וכיצד החליטה לשבור את הכלים ולתת דרור לרצונה. "מגיל ההתבגרות ידעתי שאני אוהבת נשים, לא מימשתי את זה וחיכיתי, הייתי נשואה לגבר, כי זה מה שלימדו אותי לעשות והלכתי בתלם. דחיתי את ההעדפות לגיל שהילדים שלי יהיו גדולים, ייצאו מהבית, ההורים שלי כבר עברו לעולם הבא, ורק אז התפניתי למה ששרה רוצה. החיים שלי מבחוץ נראו לכאורה מלאים, אבל זה לא היה ממש ככה".

חיים של חוסר וחסך?
"אתה חי, זורם ועסוק, אבל בתוכי היה דיסוננס, חייתי בסוג של חסר".

ידעת שביום מן הימים תעשי את השינוי?
"תמיד ידעתי שאני רוצה להיות עם אישה, הבנתי שצריך לחכות יפה בתור. הזמן אזל, אם לא עכשיו – אימתי".

רחלי ענברי (מימין) ושרה סווירי

בת הזוג של שרה היא רחלי ענברי, בת 69. "שתינו משתתפות בקהילה שנקראת 'בשלה', נפגשנו בכל מיני אירועים וחיזרתי אחרי שרה זמן רב", מספרת רחלי. "יש לנו סיפור דומה, גם אני הייתי נשואה לגבר ואחרי שהתגרשתי הרשיתי לעצמי להגשים את החלומות".

רחלי מתגוררת בקריית מוצקין. חצי מהשבוע היא נמצאת בהרצליה אצל שרה וחצי בקריות. "אין מחשבה כרגע על מגורים משותפים קבועים", אומרת רחלי.

עד כמה זה נפוץ הזוגיות בקהילת הלהט"ב בקרב בני הגיל השלישי?
שרה: "אני מכירה הרבה ילידי שנות ה-40 וה-50 שלא נתנו להעדפות שלהם לבוא לידי ביטוי מכל מיני סיבות".

היום היית נוהגת אחרת אילו היית צעירה יותר?
שרה: "אחרת כן, אבל בנסיבות ההן לא היו כל כך אפשרויות אחרות כמו שיש היום"
בציבור הרחב יש פחות חשיפה לגיל השלישי בקהילת הלהט"ב?
"הסיפור שלנו מאוד נפוץ בקהילה הגאה בגילים האלה. אנחנו חיות, בועטות, נהנות ועושות סקס".

איך הילדים שלכן קיבלו את הבשורה?
רחלי: "יש לי שתי בנות, הבכורה זרמה איתי בצורה מאוד יפה ואפילו ניסתה להכיר לי, ולשנייה מאוד קשה עד היום, היא ממש מתביישת. הנכדות שלי לא יודעות כלום".
שרה: הבנות עלו עלו עליי מהר מאוד, הן הבינו שאמא שלהן בעניין של נשים עוד לפני שנפרדתי מבעלי, אבא שלהן, אבל הן כן מאוד חששו שהכל יקרוס בבית. כשהייתי בת 50, בעלי אמר לי שאם זה מה שאני רוצה אז ניפרד, אבל העיתוי לא התאים. היום כולנו עושות ארוחות יחד, קידוש, חגים. הנכדים שלי אפילו קוראות לרחלי סבתוש. עם הבן שלי בן ה-45 זה סיפור אחר. הוא לא סולח עד היום ומאשים אותי בפירוק המשפחה. מאחר והוא חי בחו"ל, יש פחות קושי מבחינת אירוח ומפגשים".

שרה סווירי

שרה עוסקת כאמור בפעילות חברתית. "מאז שיצאתי מהארון אני מקדישה חלק גדול מהזמן לאקטיביזם חברתי לטובת הקהילה הגאה בגיל השלישי", היא מציינת. "יש לנו קבוצה של 44 נשים מאזור השרון שנפגשות ועושות הרבה פעילויות יחד. פניתי לעופר לוי, מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית הרצליה, ולמנכ"ל העירייה, וביקשתי לייעד חלק מאירועי הגאווה גם לגיל השלישי. אני שמחה שהם הרימו את הכפפה".

מה צפוי באירוע מסיבת הקוקטייל?
"תהיה חגיגה מוזיקלית החל משבע בערב, נזמין גם נגנים וגם את יואב קוטנר שיספר על להקת הביטלס. יהיה כיבוד ויין, יהיה פשוט מקסים וכיפי. אנחנו מקווים שבזכות הערב נמנף ונפתח קבוצה חדשה של חברים מהקהילה הגאה. השאיפה היא לתת מענה לאנשים שעדיין נמצאים באזור הדמדומים. אנחנו יודעים שהם שם, אבל לא מכירים אותם".

מה המסר שלכן לאותם אנשים שנמצאים בדמדומים כהגדרתכן?
"אנחנו צריכים לחיות עם מה שמביא לנו שמחה ואושר והגיע הזמן שנממש את החלומות שלנו ונחיה כל יום מחדש בצורה הכי טבעית והכי נכונה לנו. יש את התשתית לעשות את זה. אנחנו כאן כדי לעזור לכל אלה שמחפשים מסגרת כזו ולהפוך את החיים שלהם ליותר שמחים ומעניינים".

להרשמה היכנסו כאן 

* יש להירשם מראש, הכניסה חינם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר