חיים ברוידא
חיים ברוידא

מתחממת האווירה סביב ההפגנות. ברוידא ספג קללות ואיומים

ברוידא סיפר כי ישב בבית קפה בעיר ומפגינים הקיפו אותו, קיללו ואיימו. המפגינים התלוננו כי מפגינה נפגעה מאקונומיקה שנשפכה לעברה על ידי שכנים במקום ההפגנה

פורסם בתאריך: 23.6.21 17:01

האם ההפגנות מול ביתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ברעננה, יצאו מכלל שליטה? רק אתמול, שלישי, דיווחנו כאן כי תושבים ברעננה זועמים על שינוי מיקום ההפגנות שהתנהלו מול בית האבות הסיעודי "נועם", וכועסים על  הרעש והמטרד שהן מייצרות בשכונת המגורים השלווה. ואכן לאחר תלונות רבות מצד השכנים, הועברו המחאות להמשך רחוב ציפמן, מרחק מאות מטרים מביתו של בנט, כפי שקבע בג"צ. אך נדמה שגם המיקום החדש מעורר מחלוקת. אתמול בשעות הלילה המאוחרות דיווחו המפגינים במקום על אישה שהפגינה ונפגעה בפניה מאקונומיקה שנשפכה לעברה, לכאורה על ידי השכנים. "הזדעזענו להיווכח אמש בפגיעה במפגינות ימין ברעננה, באמצעות אקונומיקה שהושלכה לעברן, לכאורה על ידי שכנים", אומר עו"ד טל קדמי, פעיל ליכוד ופעיל חברתי, תושב העיר שנכח באירוע, "אחת המפגינות אף נזקקה לפינוי רפואי".

ראש העירייה חיים ברוידא, סיפר כי הוטרד על ידי מפגינים כאשר ישב בבית קפה בעיר. ברוידא פנה אל מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב משה ברקת, וביקש: "בהמשך לשיחתנו מסוף שבוע שעבר. הלילה אני מבקש לומר לך, את מה שאמרתי ואני מתריע כמה ימים: הארועים של "ההפגנות" ברעננה, להם מעניקה המשטרה חסות, מאבדים שליטה וזה עלול להסתיים באסון".

ברוידא הוסיף ואמר כי: "קודם כל אני מגנה אלימות מכל צד. אבל תושבים תמימים ברעננה, בהם ילדים קטנים, שאין להם דבר וחצי דבר בעניין הבחירות, הפכו קורבנות ובני ערובה לקבוצה שמעטים מהם, אם בכלל, הם תושבי רעננה. משפחות מפוחדות, חיות כבר שבועיים ימים בתוך רעש מחריש אוזניים של רמקולים רבי עוצמה, צלילים הדומים לאזעקות, צרחות, צפירות, תופים, קללות ונאצות ואיש לא טורח להגן על קהילה, כולל חוסים בבית אבות גריאטרי, שכל פשעם הוא היותם סמוכים לביתו הפרטי של ראש הממשלה. הערב ישבתי בבית קפה במרכז העיר שלי, באירוע פרטי. גם לשם הגיעה התהלוכה, מלווה בשוטרים. היה מי מהם שזיהה אותי והיפנה את כל החבורה לעבר השולחן שבו סעדתי. להערכתי כ-5 דקות תמימות הייתי מוקף מכל עבר, במרחק של חצי מטר, בצעקות רמות, קללות, גידופים וזמבורות. אין מקום לתאר את הקללות והאיומים. אומר רק זאת, אם המשטרה תמשיך בקו שבו הכל מותר ואין גבולות, הרי לא ירחק היום שזה יסתיים בכי רע. ביתו של אדם הוא מבצרו ואנשים מאבדים סבלנות".

מדוברות מד"א נמסר על המפגינה שנפגעה: "במקום הייתה אישה בת 49 עם חבלה בפנים, אשר פונתה לבי"ח מאיר להמשך טיפול".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת ברעננה, כמו בשאר אתרי ההפגנות בארץ, לשילוב ולאיזון מתמיד בין זכות המחאה לבין שמירת מרקם החיים של האזרחים המתגוררים באזור. ככל שמתבצעת חריגה מתנאי המחאה או עבירה על החוק, מתבצעת אכיפה. משטרת ישראל פועלת לאפשר את המחאות תוך שמירת האיזונים הנדרשים".

בהקשר לדיווחים על מפגינה שנפגעה מסרה המשטרה: "התקבל דווח על אחת ממשתתפות המחאה מול ביתו של רוה"מ, אשר טענה כי בשלב כלשהו במהלך התהלוכה שקיימו המפגינים, הושפרץ לעברה נוזל כלשהו ובגין כך חשה שלא בטוב. הנ"ל פונתה לקבלת טיפול רפואי אך עזבה את ביה"ח טרם טיפול".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר