צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

פרשת המים: המונים נמצאו תקינים, המחירים עלו ב-2020

יחד עם זאת הוועדה המליצה להחליף את יתרת מוני המים בעיר למדי קר"מ משוכללים יותר

פורסם בתאריך: 30.6.21 08:26

הוועדה לבחינת מוני המים ברעננה סיימה את עבודתה והגישה את מסקנותיה והמלצותיה לדירקטוריון. הוועדה קבעה כי "נמצא כי מוני המים המותקנים ברעננה מודדים את צריכת המים באופן מדויק". הוועדה החיצונית והבלתי תלויה הוקמה על ידי יו"ר הדירקטוריון, אדריכל אריה מאור, ובאישור הדירקטוריון, והחלה את פעילותה בחודש פברואר 2021. הקמת הוועדה באה בעקבות תלונות על חשבונות המים בעיר ודרישה לבדוק את אמינות המונים. בראש הוועדה עמד אשר בהרב, ועימו פעלו רו"ח איריס שטרק ומהנדס צחי שמיר. במסגרת פעילותה, דגמה הוועדה 125 מוני מים מכל רחבי העיר, מסוגים ומאפיינים שונים. יו"ר הוועדה אשר בהרב אמר: "פעלנו במהירות ובנחישות על מנת לבחון באופן יסודי ומקצועי את בדיקת אמינות מדידת מוני המים בעיר. לשמחתנו גילינו כי המונים תקינים, אמינים ועומדים באמות המידה הקבועות על ידי רשות המים".

הוועדה לבדיקת מוני וחשבונות המים ברעננה

כיום מותקנים ברעננה 30,597 מוני מים מכל הסוגים. מהבדיקות שהתבצעו במעבדות המוסמכות לכך על ידי רשות המים. בהרב הסביר: "מרגע שקיבלנו את כתב המינוי, פעלנו במהירות ובנחישות על מנת לסיים, מהר ככל האפשר, ולבחון באופן יסודי ומקצועי את בדיקת אמינות מדידת מוני המים בעיר. לשמחתנו גילינו כי המונים תקינים, אמינים ועומדים באמות המידה של רשות המים. עם זאת, המלצנו לתאגיד כי יסיים את תהליך החלפת יתרת מוני המים בעיר למדי קר"מ (קריאה מרחוק) חדשים (מהווים 5% מכלל המונים). כמו כן, בדקנו את נושא עליית החשבונות ברעננה, גם פה נמצא כי, חלה עלייה של מחירי המים במהלך 2020 וכן חלה עלייה בצריכת המים הביתית עקב שהייה ממושכת בבתים בתקופת הקורונה".

קיראו גם:

סערת חשבונות המים: ועדה מיוחדת תבדוק את המונים ברעננה


הוועדה בדקה כאמור גם את נושא עליית מחירי המים – לאור פניות רבות מתושבים, זאת למרות העובדה שהדבר לא היה בתחום סמכותה. מבדיקת הנתונים עולה כי בשנת 2020 חלה עלייה בתעריפי המים, הנקבעים על ידי רשות המים והמאושרים בכנסת ישראל ולא על ידי התאגידים. בנוסף, הייתה עלייה משמעותית בצריכת המים, בדומה לשאר חלקי הארץ, בעקבות הקורונה.
עוד ציין יו"ר הוועדה כי היה שיתוף פעולה מלא ושקוף על ידי המנכ"לית רו"ח ליאת ליבוביץ וציוותה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר