מתנדבי המוקד לגיל השלישי של סיירת התיקונים

פרויקט חדש של סיירת התיקונים: מוקד לגיל השלישי

השבוע, רגע לפני שהפעילות יצאה לדרך, נערכה הדרכה לצוות מתנדבי המוקד, על ידי מיכל שחור, עובדת סוציאלית בדימוס. אמיר פוירמן: "אנחנו חיים בעיר נהדרת שהתברכה במתנדבים נפלאים עם לב גדול"

פורסם בתאריך: 4.7.21 08:29

פרויקט חדש תחת חסותה של סיירת התיקונים של רעננה קורם עור וגידים ממש בימים אלה, ומתמקד בבני הדור השלישי. מדובר ב"מוקד לדור השלישי", שיופעל כולו בהתנדבות, ומטרתו לספק מעטפת חמה לבני ובנות הגיל השלישי בעיר, בדאגה לשלומם, רווחתם וביטחונם. "הצורך עלה מהשטח", מסביר יו"ר סיירת תיקונים, אמיר פוירמן, "שמנו לב במהלך התנדבויות אחרות שערכנו עם קשישים בעיר, שחלקם בודדים או עריריים וזקוקים לסיוע, אם זה בכל מיני בירוקרטיות או אפילו רק לאוזן קשבת".

השבוע, רגע לפני שהפעילות יצאה לדרך, נערכה הדרכה לצוות מתנדבי המוקד, על ידי מיכל שחור, עובדת סוציאלית בדימוס, שנתנה למתנדבים את הדגשים הנכונים, איך לדבר ואיך לפעול בצורה המיטבית והנכונה ביותר בכל מיני סיטואציות בהן הם עלולים להיתקל במסגרת התנדבותם עם הקשישים.

פוירמן מסביר כי שנת הקורונה האחרונה היוותה זרז להקמת מוקד מסוג זה


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


, לאור ריבוי מקרים, בין היתר גם ברעננה, של קשישים שנמצאו בביתם מספר ימים לאחר מותם ומבלי שאף אחד ידע על כך. "ראינו לנכון לקדם פרויקט בו המתנדבים ישמרו על קשר רציף עם בני הגיל השלישי בעיר, ידאגו לשלומם ויסייעו להם במה שצריך". לדברי פוירמן, הכל התחיל בפוסט שפרסמה העמותה לגיוס מתנדבים למטרה זאת, אשר בעקבותיו התקבלו פניות רבות של אנשים שרוצים לקחת חלק. "בעקבות הפניות, נפגשנו עם המתנדבים ועשינו מיוני התאמה", משחזר פוירמן, "המתנדבים נבחרו בקפידה, כיוון שמדובר במשימה חשובה בעלת קושי נפשי שיכול לעיתים להיות לא פשוט, ולבסוף עברו הדרכה מקיפה על ידי בעלי מקצוע בתחום".

איך זה יעבוד הלכה למעשה?
"השלב הראשון לאחר קבלת פנייה במוקד, יהיה לחבר בעזרת המוקד בין מתנדב לבין קשיש, אבל לאחר מכן הקשר יישאר בין השניים בצורה ישירה ועל פי הצורך. מי שיהיו אחראיות על הפעלת הצוותים הן נורית נורית צברי מנהלת המוקד לדור השלישי שתרכז את הנושא ומרגלית פרץ מנהלת התפעול של העמותה, שתיהן נשים עם לב זהב שכולן נתינה".

"אם בזכות המוקד נעזור ולו לקשיש אחד מבחינתי זאת הצלחה", הוא מסכם, "אנחנו חיים בעיר נהדרת וברוכה במתנדבים נפלאים עם לב גדול ובכל פעם אני חש גאווה גדולה בתחושת השליחות שהם מביאים איתם לכל פרויקט. אנו מאחלים לכל צוות המתנדבים של המוקד הרבה הצלחה במשימתם, סומכים עליהם ויודעים שהם האנשים המתאימים ביותר לתפקיד".

ניתן לפנות לסיירת בטלפון: 072-395-7507.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר