טקס הנחת תפילין בבית חלומי

מרגש: כך הוגשם חלומו של צעיר מ"בית חלומי" להניח תפילין

ערב מיוחד התקיים בהוסטל בית חלומי, בהשתתפות עשרות מדיירי המוסד, צוות המטפלים וחברי הוועד, נציגי עמותת "תקוות עולם" ויו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן, שהתאספו כולם כדי להגשים חלום לאחד מדיירי ההוסטל

פורסם בתאריך: 12.7.21 08:31

מרגש: חלומו של הצעיר מ"בית חלומי" ברעננה ללמוד להניח תפילין התגשם. בשבוע שעבר התקיים ב"בית חלומי”, הוסטל לצעירים מוגבלים שכלית, ערב מרגש ומיוחד בהשתתפות עשרות מדיירי המוסד, צוות המטפלים וחברי הוועד, נציגי עמותת "תקוות עולם" וכן יו"ר המועצה הדתית בעיר, אריה פרידמן. כולם התאספו במקום כדי להגשים חלום של אחד מדיירי ההוסטל – ללמוד להניח תפילין. הכל החל כשהצעיר פנה למנהל "בית חלומי", דמיאן האס, וסיפר לו כי הוא מעוניין ללמוד להניח תפילין ולהתמיד בכך מדי יום. לבקשתו הצטרפו צעירים נוספים מהמוסד.

הצעיר שהניח תפילין בבית חלומי

"בית חלומי" ברעננה הינו בית מגורים ובית חם עבור צעירים עם מוגבלויות שכליות והתפתחותיות המשתייך לעמותת אקי"ם ומעניק לדייריו מסגרת משקמת, תומכת ומקדמת. בשל הקשר החזק של המוסד עם המועצה הדתית ברעננה, דמיאן ידע מייד למי לפנות כדי להגשים את חלומם. "כשדמיאן הציג בפני את בקשת הצעירים המיוחדים התרגשתי מאוד", משחזרת דנה הוד, מנהלת לשכת ראש המועצה הדתית ברעננה. "ידעתי שבמקרה הזה לא רק שנמצא פתרון נקודתי להנחת תפילין, אלא שצריך אירוע מקדים שיסביר לחניכים במה מדובר. יצרנו קשר עם סופר סת”ם שהעביר לרשותנו בתי תפילין מפורקות, קלפים לתפילין ומזוזות ואפילו נוצה עם דיו כדי שנוכל להסביר לצעירים מה זה בעצם תפילין. במקביל גייסתי בחור שיגיע מדי יום לסייע לצעירים להניח תפילין. עכשיו נשאר רק לאתר תורם של זוג תפילין ואת המשימה הזו הטלתי על ראש המועצה שפנה מיד לעמותת 'תקוות עולם', שמסייעת לילדי בר מצווה ממשפחות מעוטות יכולות, במימון רכישת זוגות תפילין".

זו לא הפעם הראשונה שיו"ר המועצה פונה למייסדי העמותה, שמואל מאירוביץ וראובן גור אריה. שכן, בשנים האחרונות תרמה העמותה ערכת תפילין לבית החולים בית לוינשטיין ולחייל שחזר בתשובה ולא היו בידיו תפילין. "כמו תמיד, שמוליק וראובן התגייסו לנושא מיד", ציין פרידמן, "הם תרמו למוסד ערכת תפילין הכוללת זוג תפילין, טלית, סידור, כיפה ועוד. שניהם לא הסתפקו בתרומה בלבד, אלא גם הגיעו לאירוע שקיימנו ב"בית חלומי" ואחרי שהסברתי לצעירים מה זה תפילין, ממה הם עשויים, על הקלף שמוכנס אליהם ומה כותבים עליו, הם הציגו את הטלית והתפילין בפני הנוכחים".

פרידמן מוסיף ומציין כי לאורך כל הערב היה "חשמל באוויר", וכששמוליק וראובן החלו להקריא את פרשת שמע ההתרגשות הגיעה לשיא: “הצעירים והצעירות המיוחדים הצטרפו לקריאת שמע כל אחד לפי יכולתו וכישוריו. חלקם אמרו את הפסוקים, אחרים שמו יד על העיניים וחלקם פשוט התנענעו מצד לצד. הרגשנו ממש כמו בסיפור החסידי על הנער שניגן בחליל ביום כיפור כביטוי לאהבת השם שלו. כולנו – הצעירים, אנשי הצוות וההנהלה, התורמים ואנשי המועצה הדתית – עברנו חוויה רוחנית עצומה שלא השאירה עין יבשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר