איזור אתר הבנייה בברנדיס צילום פרטי

צפו והקשיבו בעצמכם: תלונות על רעש חריג מאתר בנייה ברעננה

תושבים במספר רחובות ברעננה מתלוננים מזה כחודש על רעש מחריש אוזניים מאתר בנייה ברחוב ברנדיס במשך כל שעות היום

פורסם בתאריך: 15.7.21 08:55

תלונות על רעש חריג מאתר הבנייה ברחוב ברנדס ברעננה: תושבים המתגוררים ברחובות הסובבים את אתר הבנייה, בין הרחובות אוסטרובסקי להרצוג, מתלוננים על רעש חריג מהמקום כבר קרוב לחודש. לטענתם מדי יום בין 7 בבוקר ועד 18 בערב, למעט הפסקות בודדות בלבד, הם חיים לצד רעש מחריש אוזניים שנגרם ככל הנראה בגלל מכשיר ניקיון תעשייתי, גרניק, בו משתמש הקבלן ואין להם שום אפשרות לאטום את הבתים נגד הרעש, גם במרחק שני רחובות מאתר הבנייה.

צפו והקשיבו לרעש:

אחד התושבים עימו שוחחנו סיפר: "בהתחלה עוד 'נשכנו שפתיים' והתאפקנו, תיארנו לעצמנו שזה עניין זמני ויעבור. אבל כבר קרוב לחודש שאנחנו חיים בצורה הזו ואנחנו לא יודעים כמה זמן זה עוד ימשיך ככה. הבניינים כבר קיימים, אבל עדיין עובדים עליהם וזה יכול לקחת עוד כמה חודשים. גם כשאנחנו סוגרים את החלונות ברוב שעות היום, זה לא באמת עוזר".

לטענת התושבים, בשבוע שעבר, כאשר הבינו שהרעש כאן להישאר, החליטו לפנות לעירייה כדי שזו תשלח פקח מטעמה. "צריך שיגיע פקח עם מכשיר למדידת עוצמת רעש ויבדוק את זה, מה שקורה פה לא תקין. פתחנו קריאה במוקד והודיעו לנו שהגיע פקח. אנחנו לא יודעים מה קרה מאז, אבל הקבלן בינתיים ממשיך לעבוד עם המכשיר גם בימים אלה והרעש בלתי נסבל" אומר תושב נוסף.

המדובר על אתר בנייה של 6-7 בניינים חדשים, במקום בנייני רכבת ישנים שהיו במקום. התושבים מסבירים כי עניין הרעש הוא המטרד העיקרי, אך דומה כי במקום מתקיימות הפרות נוספות כגון לכלוך ואבק שאינם מטופלים כראוי. "בדרך כלל כשבונים בנייה חדשה, אמורים לעטוף את המבנה עם יריעות בד כדי למנוע אבק ולכלוך, הדבר הזה לא קורה באתר הבנייה הזה. אני לא יודע איך תושבים שגרים ממש צמוד לאתר הבנייה מצליחים לחיות ככה, אבל ממרחק של למעלה מרחוב זה קשה, אני רק מרחם על השכנים הקרובים" מסכם התושב.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה רואה בחומרה רבה כל פגיעה באיכות חיי תושבי העיר, ובכלל זאת מפגעי רעש. עם התקבל פניית התושבים, ביצעה העירייה בדיקה בנושא, בהובלת הפיקוח העירוני ופיקוח הבנייה, ממנה עלתה חריגה ברעש בנייה שבוצעה על ידי קבלן פרטי. העירייה הסבה תשומת לב הקבלן לחריגה ברעש, ולהנחיות משרד הגנת הסביבה בנושא, והורתה לו על שימוש במכשור חלופי במהלך הבנייה, להפחתת הרעש. העירייה נמצאת בקשר ישיר עם התושבים בנושא, ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה לאכיפת הנושא. מתוקף החוק".

מחברת היזמות רותם שני, האחראית על אתר הבנייה, נמסר בתגובה: "למיטב ידיעתנו, הקבלן עובד בהתאם לחוקים החלים בישראל ולהנחיות הרשות. אנחנו דואגים שהקבלן יעבוד בצורה מבוקרת ואחראית עם דגש גדול קודם כל בנושאי בטיחות וכן בנושאי ניקיון. ידוע לנו כי כחלק מהעבודות, הקבלן משתמש בגרניק על מנת לנקות את חזיתות הבניינים, פעולה שאמורה להסתיים בעוד כשלושה שבועות. אנחנו יודעים שלא מדובר ב'גן עדן' לחיות בתוך אתר בנייה ומתנצלים על עוגמת הנפש לתושבים ועושים את המקסימום כדי לצמצם פגיעה בשגרת חייהם, כולל הקפדה יתרה על שעות פעילות. עשינו בדק בית ובדיקות רעש פנימיות מול הקבלן הראשי וקבלן המשנה וחלק מהמכונות הוחלפו, על מנת לצמצם את הרעש, אך לצערנו אין דרך אחרת לנקות חזיתות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. רענן

    ברגע שמתקבלת קריאה חריגה מהתקן, העיריה יכולה להוציא צו להפסקת העבודה. הקבלן מהר מאד ימצא דרך וציוד חלופי למניעת הרעש. כנראה שאין לעירייה עניין להתעסק בזה.

  2. קדאפי

    אם היה מדובר בבית קרקע פרטי הפיקוח היו יושבים עליו טוב טוב. מנסיון
    מתים מפחד מקבלן גדול

  3. ...

    באמת לא הבנתי מאיםה הגיע הרעש הזה, מה שמוזר שאני גר רחוק משם.

  4. משה

    זה ממש נורמלי
    זה שלב ניקוי אבן בלחץ מים.
    השכן המתלונן לא ישכח בשלב כל שהוא גם הם ירצו לנקות את החזיתות בלחץ מים

  5. אני

    ככה זה כשבונים. יש רעש ואבק שמתחיל בשעה 6 בבוקר ומסתיים בסביבות 16. גם כשבנו את הדירות דהמתלןנמחם גרים בנן…היה רעש ואבק למי שכבר גר בסביבה.
    לידי בונים. כסוף סוף מסיימים לבנות והשקט חוזר…מתחילה בנייה חדשה. סיוט מתמשך שלא נגמר. אבל…זה מה יש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר