משפחת קידר, עילי מימין

"אני נרגשת וחוששת" | טור מיוחד של אמא רעננית לצעיר שמתגייס בקרוב

"תודה לך גברתי", אומר לי הצבא, "תודה על מה שגידלת, תודה על כל מה שנתת והשקעת, דברים שהפכו את עילי למה שהוא היום, אנחנו ניקח את זה מכאן"

פורסם בתאריך: 16.8.21 13:35

קוראים לי עידית קידר ואני אמא לתותחן לעתיד.

בעוד מספר ימים כל המשפחה תצא למסע ארוך ומרגש ביחד עם עילי, מהבית המוכר ברעננה ללשכת הגיוס, לשירות חובה שהוא גם זכות של כל יהודי במדינת ישראל. אנחנו נעמוד נרגשים וחוששים יחד עם עוד הורים רבים ונביט בבננו העושה את המעבר ממלש"ב לחייל. אחרי 12 שנים בהם ליוויתי את עילי במערכת החינוך, מכיתה לכיתה, מיסודי, לחטיבה ולתיכון, עדיין לא הספקתי לעכל את העובדה שהתקופה הזו אכן הסתיימה, והנה הוא כבר הופך לחייל, וזה מרגש ומפחיד בו זמנית.

שנים רבות של תלמידאות כמו השאירו את עילי נער וברגע אחד, בגיוס, הוא בבת אחת מתבגר ומתחיל תקופה חדשה ועצמאית בלעדי. אני, שדאגתי לכל צרכיו יום ולילה, שהשקעתי בו את כל כולי, שגידלתי וטיפחתי, כמו מקבלת תמרור "עצור". "תודה לך גברתי", אומר לי הצבא, "תודה על מה שגידלת, תודה על כל מה שנתת והשקעת, דברים שהפכו את עילי למה שהוא היום, אנחנו ניקח את זה מכאן".

אני נרגשת וחוששת. נרגשת מכך שהסתיימה תקופה ומתחיל לו פרק חדש, עבור עילי וגם עבורנו ההורים. נרגשת מכל האתגרים הצפויים לעילי, החיים מחוץ לבית, עם תפקיד חדש, מפקדים וחברים חדשים. נרגשת מהידיעה שהשירות הצבאי ישלים את תהליך ההתבגרות שלו ושהוא יסיים את הצבא לא כמו שהוא נכנס אליו. נרגשת מכך שאת מה שהוא יקבל בצבא, הוא לא יקבל בשום מסגרת אחרת.

ההתרגשות לא יכולה שלא להיות מלווה בחששות, מהעתיד לבוא, מההסתגלות, מהרצון שיהיה לעילי טוב ומספק. אני נשענת על כך שאנחנו כהורים ציידנו את עילי בסט של ערכים וכלים, אותם הוא ייקח איתו לצבא והם יתנו לו את היכולת להתמודד עם כל האתגרים. גם השנים הרבות בהן התאמן והגיע לחגורה שחורה באומנות הלחימה "דניס הישרדות" נתנו לו את הדרך ואת הכיוון.

חיל התותחנים, פרויקט חוד החנית, צילום יגאל סלבין

עילי, אתה פורש כנפיים ומתחיל לעוף, אבל אנחנו, אבא, אמא ואחיך, תמיד כאן לצידך, מלווים אותך, ככל שתצטרך. אנחנו נהיה כאן תמיד כשתחזור הביתה לסופ"ש או חופשה. אני כבר מכינה את עצמי לכביסות, לארוחות שאתה אוהב, לפינוקים … ואנחנו נהיה איתך תמיד תמיד גם כשתהיה בבסיס, רחוק מאיתנו, נסייע ונייעץ, ככל שתשתף אותנו ותרצה בכך.

אתה יוצא למסע, ילד שלי, אבא ואני מאחלים לך חוויה טובה ומעשירה והצלחה רבה. בכל מקום שבו תהיה, תשתדל לעשות תמיד את הטוב ביותר, כי כך תיהנה יותר והשירות יהיה משמעותי יותר.

אשא עיני בתפילה לאל שבמרומים, ברך את בננו בברכה המשולשת:

יברכך ה' וישמרך
יאר ה' פניו אליך ויחנך
ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום
צא לשלום ושוב לשלום בן אהוב ויקר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר