קורונה. צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

רעננה חוזרת ללימודים עם מגמות חדשות, כ-18 אלף תלמידים ומתווה קורונה

שנת הלימודים תשפ"ב מתחילה היום ברעננה עם מתווה מיוחד, גנים מונטסוריים, וכיתות וגנים חדשים בחינוך המיוחד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.9.21 08:03

1 בספטמבר ברעננה: 18,400 תלמידים פותחים הבוקר, יום רביעי ה-1 בספטמבר, את שנת הלימודים תשפ"ב בעיר. בהם 3,200 ילדי גנים ו- 15,200 תלמידים, אשר ילמדו באחד מ-122 גני הילדים ו- 34 בתי הספר בהתאמה. מבין תלמידי בתי הספר 1,200 תלמידים עלו השנה לכיתה א', כאשר מספר התלמידים הממוצע בכיתות א' הוא 26 תלמידים בכיתה. כמו כן, מקרב כלל תלמידי העיר, כ-230 עולים חדשים מצטרפים השנה למערכת החינוך בעיר, אליה נוספו גם אנשי חינוך חדשים, סייעות, גננות, מורים, כוח עזר למורים ואנשי הנהלה, בהם גם שתי מנהלות חדשות.

תוכניות הלימוד החדשות בעיר: השנה יפתחו שני גני חינוך מיוחד, האחד בחינוך הממלכתי שייתן מענה לילדים עם מורכבויות מוטוריות והשני בחינוך הממלכתי דתי לילדים על הרצף האוטיסטי. כמו כן תפתח כיתה א' בבית ספר "בילו" לתלמידים על הרצף האוטיסטי וכן 2 כיתות גן חינוך מיוחד ו-13 כיתות חדשות לחינוך מיוחד, בהן 6 כיתות תקשורתיות. בנוסף, יפתחו שני גנים מונטסורים, האחד בשכונת נאות שדה והשני בלב הפארק, אשר ינוהלו ברוח השיטה המתבססת על למידה מתוך סקרנות טבעית והנעה פנימית של הילד, בהובלת צוותי חינוך שמוכשרים בימים אלו לנושא.

לקראת פתיחת שנת הלימודים פיתחה העירייה מגוון תוכניות לימוד ומגמות חדשות במוסדות החינוך בעיר. כך למשל בגני הילדים תהיה תוכנית העשרה ייחודית ויינתן דגש מיוחד על חגיגות מאה שנה להיווסדה של העיר רעננה, שיקיפו את כלל מערכת החינוך בעיר, החל מגילאי הגן, עם מיזמים עירוניים פדגוגיים ותוכניות לימוד בנושא. השנה תקודם בגני הילדים למידה של הצוותים בנושא "הגן העתידי" וכן תיושם תכנית לימודים ייחודית לילדי הגנים בשיתוף מרכז המוסיקה העירוני.

בבתי הספר היסודיים תיפתח תכנית למידת נגינה במרכז המוסיקה החדש, עבור תלמידי שכבת ד' בחלק מבתי הספר, במסגרתה התלמידים ישתתפו בקונצרטים וילמדו לנגן בכלי נשיפה על פי בחירתם. בנוסף יפתחו תוכנית לחינוך פיננסי, מיזם לקידום בריאות ואורח חיים בריא, תוכנית תכנות וכתיבת קוד לתלמידי כיתות ד' – ה', תכנית למניעת חרמות באמצעות אומנויות ופעילות חברתית ועוד.

בחינוך העל יסודי, יתקיימו תוכניות כגון: פיתוח אפליקציות, סייבר ובינה מלאכותית, פיתוח חוסן מנטלי, מנהיגות והעצמה אישית, תכנית "אורח חיים בריא" ועוד. לצד התוכניות תפתחנה מגמות לימוד חדשות בתיכונים, כך למשל בתיכון אביב תפתח מגמת מידע ונתונים, בתיכון מטרו ווסט תפתח חממה טכנולוגית, בתיכון אוסטרובסקי מגמת תקשורת, פרסום ודיגיטל. בנוסף יפתחו מגמות על אזוריות בתחום האומנות.

המתווה לאור הקורונה: בימים האחרונים חילקו בתי הספר וגני הילדים בעיר להורי התלמידים את בדיקות האנטיגן, שמטרתן לאתר תלמידים מאומתים לקורונה ולהבטיח כי התלמידים יתחילו את שנת הלימודים עם בדיקת קורונה שלילית עד 24 שעות לפני פתיחתה. יש לציין כי בהתאם להחלטת הקבינט, צוותי החינוך לא יוכלו להיכנס אל מוסדות החינוך ללא תו ירוק או תוצאת בדיקה מהירה בקהילה (אנטיגן) מ-84 השעות האחרונות (כ-3 ימים). בנוסף, לא תתאפשר כניסה של מי שאינו תלמיד למסגרת החינוכית, אלא בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. עם זאת, כשמדובר בהורים, מנהל המוסד יוכל לאשר מקרים חריגים, בנסיבות המצדיקות זאת: קשיים רגשיים או נפשיים, מגבלה בריאותית או לצורך הסתגלות בשבעת הימים הראשונים של התלמיד במסגרת החינוכית. בכל מקרה, השהות מוגבלת ל-10 דקות לכל אחד מההורים, ובתנאי שלא יהיו יחד בו זמנית בתוך מבנה. בנוסף יש לציין, כי הלימודים החל מכיתה א' יתקיימו תוך עטיית מסכה הן על ידי התלמידים והן על ידי צוותי החינוך בחללים סגורים, ולמעט שיעורי ספורט.

היערכות ללמידה מקוונת: בעקבות משבר הקורונה, נערכת העירייה ליישום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ללמידה מרחוק, למקרה שתידרש לכך גם השנה. במסגרת ההערכות נערך מיפוי לבדיקת תשתיות המחשוב והתאמת ציוד הלמידה והטכנולוגיות בבתי הספר, כמו גם הכשרת צוותי החינוך לתכנון וניהול הלמידה הממוחשבת. בנוסף, ניתן דגש מיוחד על ההתמודדות עם אתגרי הלמידה מרחוק, ובתי"ס רבים נכנסו לתוכנית ענן חינוכי. כידוע ללמידה מרחוק השלכות חברתיות ועל כן צוותי החינוך בעיר הונחו למקד תשומת לב בלמידה מגוונת, במרחבי חיים ויצירת קשר אישי בין המורה והתלמידים, קיום פעילויות בעלות אופי חברתי ומעקב אחר התלמידים ונוכחותם בשיעורים גם מרחוק ומבעד למסך המחשב.

 

ראש העירייה, חיים ברוידא: "שנת הלימודים החדשה, נפתחה לאחר היערכות מקיפה, שכללה השנה לצד ההיערכות השוטפת, השקעת משנה מאמץ להבטחת חזרה בטוחה ובריאה לתלמידנו בשל נגיף הקורונה. אנו נרגשים ושמחים לקראת חזרת התלמידים לשגרת הלימודים, עם מלוא התקווה לרציפות לימודים וחברתית למען תלמידנו, חרף משבר הקורונה. השנה האחרונה לימדה את כולנו שיעור חשוב אודות נחיצות קיומה של מסגרת בית ספרית רציפה עבור ילדינו כמו גם למען שגרת החיים של הוריהם לרבות במישור התעסוקתי. אני קורא להורי התלמידים לגלות אחריות אישית וחברתית, להקפיד לחסן את ילדיהם ולבצע את הבדיקות הנדרשות, בהתאם להנחיות הבריאות, על מנת שנוכל למנוע אובדן ימי לימוד וכניסה לבידוד, ולהתחיל את השנה ברגל ימין. אני מודה לצוותי החינוך המסורים ולאגף החינוך בעירייה על ההשקעה הניכרת לקראת פתיחת השנה, בהתחדשות פדגוגית ובהכשרות המתאימות, לשימור מעמדה של העיר כמובילת חינוך בישראל, ומאחל לכלל תלמידי העיר וצוותי החינוך שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

אודליה כהן שינדורף, יו"ר הנהגת ההורים ברעננה: "שנת לימודים מאתגרת ומורכבת לפנינו, לכולנו ברור שאי אפשר לחזור על השנה האיומה שחוו הילדים בשנה שעברה ולאפשר עוד שנה בזום, של בדידות חברתית ורגשית והגדלת הפערים הלימודים. לכן נלחם בכל כוחנו על פתיחה סדירה ורציפה של שנת הלימודים, הגיע הזמן לגבות במעשים את ההחלטה 'חינוך לפני הכל', זאת חובתנו המוסרית כלפי הילדים ביחוד תלמידי ה'-י' שישבו בבית שנה שלמה. אנו רוצים להודות למנהלי בתי הספר וצוותי החינוך על מאמצי העל שהם עושים כדי להחזיר את הילדים לשגרה ולספק להם מעטפת רגשית חמה ומכילה. אנחנו ההורים נהיה לעזר בכל אשר תזקקו, כדי לאפשר חזרה לשגרה. בואו כולנו נשלב ידיים ונעשה הכל שהשנה הזו תהיה שונה".

מערכת צומת השרון מאחלת לכולם שנת לימודים פורייה, מהנה ובריאה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר