הפגנה נגד נפתלי בנט ברעננה צילום דוברות העירייה

בעקבות עתירות התושבים והעירייה: מה החליט בג"צ לגבי ההפגנות ברעננה?

בית המשפט העליון דן בעתירות המאוחדות שהוגשו על ידי שכניו של ראש הממשלה נפתלי בנט ועל ידי העירייה. ההחלטה: אכיפה מוגברת ובדיקת תיקונים במתווה

פורסם בתאריך: 2.9.21 08:55

בג"ץ קבע: על המשטרה לפעול בשיתוף עיריית רעננה והתושבים למען עדכון מתווה ההפגנות מול בית ראש הממשלה, נפתלי בנט, בעיר. בית המשפט העליון דן השבוע בעתירות המאוחדות שהוגשו על ידי שכניו של בנט ועל ידי העירייה,  עתירות שמטרתן למנוע ככל הניתן את הפרת הסדר הציבורי והפגיעה הקשה שחווים תושבי האזור מההפגנות המתקיימות בסמוך לביתו של ראש הממשלה, תוך חריגה משמעותית מהמתווה שסוכם עם המשטרה.

בהחלטתם כתבו השופטים, נ' סולברג, י' אלרון וע' גרוסקופף, כי "עיקר הדיון נסב על ההפגנות בקרבת ביתו של ראש הממשלה ברעננה; על חשיבותה הרבה של הזכות להפגין; על סבלם של השכנים; הכל על רקע ההלכה הפסוקה, ובאופן קונקרטי – בהתייחס למתווה שנקבע על-ידי המשטרה ביחס להפגנות הללו. יתכן שהמתווה טעון תיקונים מסוימים, בכללם, ציון מפורש של שלושת ימי השבוע שבהם ניתן יהיה להפגין, ומיקוד ההגבלה על השימוש באמצעי רעש והגברה. העיקר, כך נראה, נעוץ בהקפדה הכרחית מצדה של המשטרה על אכיפת המתווה, לשם מניעת 'זליגה' מתנאיו, באשר היא גורמת סבל נוסף, לא מוצדק, לתושבי הסביבה".

בית המשפט העליון הציע לתקן את מתווה קיום ההפגנות בהיבט של קביעת ימים מוגדרים, הגבלה על השימוש באמצעי רעש והגברה, ובעיקר על הקפדה הכרחית של המשטרה על אכיפה הדוקה של המתווה, בכדי למנוע סבל מיותר נוסף ולא מוצדק לתושבי הסביבה, וזאת תוך שיח בין נציגי המשטרה לגורמי העירייה והתושבים. "כזכור, קדם לקביעת המתווה שיג ושיח של המשטרה עם העירייה", נכתב בהחלטה וכן כי, "על גורמי המשטרה לשוב ולחדש שיג ושיח זה, לשתף גם את נציגי העירייה, גם את נציגי השכנים, במגמה לתקן קמעא את המתווה, אם כך ימצא כי ראוי לעשות, ובעיקר – להבטיח אכיפה הדוקה והולמת".

בסיכום ההחלטה הודיע בית המשפט כי על נציגי המדינה להגיש לבית המשפט הודעת עדכון בנושא עד לתאריך 14.10.21.
עו"ד טל קדמי, פעיל הליכוד, אשר לקח חלק בהפגנות מול בית ראש הממשלה, טוען כי הוא אינו מבין על מה ההילולה: "ואחרי ככלות הכל, שום סעד אופרטיבי לא נתקבל בעתירות. החלטת בג"צ אינה כוללת כל הוראה על שינוי המתווה בפועל, אלא רק אמירות כגון אולי יש להורות על ימים קבועים (אך לא להפחיתם), שליחת העירייה והשכנים להמשך שיחות עם המשטרה ואמירה שעל המשטרה לאכוף את המתווה, דבר שממילא עושה".

ראש העירייה, חיים ברוידא: ״אני שמח שבית משפט העליון הבין את מצוקת התושבים ופסק כי יש לפעול למען מניעת סבל לא מוצדק לתושבים. זכות ההפגנה וחופש הביטוי הינן זכויות יסוד, אך יש לשמור על איזון מידתי וראוי, בוודאי בתוך שכונות מגורים צפופות, ולאפשר לתושבים לקיים בביתם אורח חיים תקין ונורמלי״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אלמוני

    מדיניות של איפה ואיפה .
    בגצ הסכים להפגנות המוניות בבלפור נגד נתניהו .
    וכאן אסור .
    בושה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבתי המשפט,לשופטים ולשופטות יש פילטרים בעיניים, וכל שהם קובעים הוא לא על פי החוק ולא על פי הדין אלו דברים שוליים.
    הם קובעים על פי דעתם בלבד ונטיות ליבם,
    והנטיות שלהם הם אחידות !

  3. שפיץ

    צביעות מזוקקת שבא להקיא, רמות הגועל ומדיניות האיפה ואיפה, הכעור בהתגלמותו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר