ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, מצביע בקלפי בית הספר מגד. צילום עיריית רעננה

חיים ברוידא איבד את הרוב במועצה, פרסם פוסט תגובה וביקש לשתף אותו

שלוש שנים בלבד אחרי שברוידא נבחר, שלחו 10 חברי מועצת העיר מכתב דרישה לקיום ישיבה מיוחדת, לצורך קבלת החלטות משמעותיות. אנה פוזמנטיר הודיעה כי לא תצטרף לקואליציה

פורסם בתאריך: 29.9.21 07:00

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, צריך להתמודד כבר לאחר שלוש שנים בתפקיד עם מצב חריג מאוד עבור ראש עירייה: איבוד הרוב במועצת העיר, מה שהופך את המועצה ללעומתית. זאת לאחר שבתחילת השבוע שלחו 10 מתוך 19 חברי מועצת העיר מכתב חתום על ידם, בו הם מבקשים לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין באופן מיידי, אשר תדון בנושאי מינוי סגנים, אישור  מועצת העיר לעדכון הרכב הוועדות העירוניות ונושאים נוספים. זאת מאחר ולטענתם הם מודאגים מכך שהעיר מתדרדרת בצורה חמורה במגוון תחומים שישפיעו על העיר גם בעתיד. בין הטענות  העולות מהמכתב: "החלטות העירייה מתקבלות בחוסר מקצועיות ללא שיתוף כל הגורמים הרלוונטיים". בעירייה טוענים: "ניסיון לייצר כותרות. מדובר בסערה בכוס מים". על המכתב חתומים חברי המועצה: רונית וינטראוב, עו"ד אלי אלוש, איילת ארז-סגן, עו"ד ארז ברט, דבי סלוצקי, מירב מאיר, מיכאל רייזמן, עמית צור, ניר קריסטל ורחמים שלום. ערב החג פרסמה גם אנה פוזמנטיר שאמורה הייתה להתמנות לסגניתו של ברוידא בשכר כי לא תחבור לקואליציה, זאת בנוסף לעשרת חברי המועצה שחתומים על המכתב המבקר את ברוידא. מצב זה מותיר את ראש העירייה עם שמונה חברי מועצה התומכים בו כולל הוא עצמו, מתוך 19 חברי מועצת העיר רעננה.

אנה פוזמנטיר

אנה פוזמנטיר

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

"תמיד הייתי אדם פוליטי", ציינה יו"ר האופוזיציה, רונית וינטראוב בהמשך למכתב עליו היא חתומה, "לא בגלל הפוליטיקה עצמה אלא בגלל הרצון לשנות ולייצר. לסגנון המנהיגות שלי הבאתי את מי שאני כאדם וכאדם אני מאמינה בהרמוניה המתגבשת סביב מטרות ראויות וחשובות. אחרי שלוש שנים כיו״ר האופוזיציה התברכתי היום בפירות עבודה משותפת עם מנהיגות ומנהיגים ממועצת העיר רעננה להתחיל יחד דרך של מאבק למען השבת רעננה לנתיב הנכון. אנחנו לא מאותה סיעה ואפילו מחזיקים לעיתים באידיאולוגיות שונות, אבל יש לנו מחויבות משותפת לרעננה, למורשת שלה ולאנשים שחיים בה היום ויחיו בה בעתיד. למען המחויבות הזו יצרנו שותפות נטולת אגו ואנטרסים".

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

לדבריה, חברי המועצה פנו בדרישה לכינוס ישיבת מועצה במטרה להתחיל בדרך חדשה. "כל אחת ואחד מהחותמים על הפנייה הם עולם ומלואו של מנהיגות ועשייה ציבורית. תודה לעו"ד אלי אלוש על אומץ לב ויכולת להניח גשרים, לחבר המועצה ארז ברט שברגע האמת בחר במוסרי והערכי, לחברת המועצה איילת ארז סגן על דרך אמינה ועניינית, ניר קריסטל ומיכאל רייזמן שפרשו מכיסא הסגנות כדי להיאבק על העיר, למשנה לראש העיר רחמים שלום, איש של חסד ואהבת האדם שאמר בנחישות 'לא עוד'!!!. ולחברותי וחברי מסיעת מרצ רעננה חופשית ד״ר עדית דיאמנט, צבי נדב רוסלר מירב מאיר, דבי סלוצקי ועמית צור שמעניקים לי גיבוי מלא בדרך של האופוזיציה דרך שבשלוש השנים היא לא פעם מאבק מר וקשה על דמותה של רעננה".

בין הדברים שנכתבו במכתב: "נבהיר כי אנו מודאגים מאוד מהעובדה שרעננה מתדרדרת בצורה חמורה ביותר במגוון רחב של תחומים הקשורים לעיר ולתושביה בוודאי בהווה, אך גם בנושאים הקשורים לעתיד העיר ואשר ישפיעו עלינו לשנים רבות". עוד נכתב כי: "איננו יכולים לעמוד עוד מנגד והגיעה העת לעשות מעשה, אשר על כן, אנו מתכוונים לעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר את רעננה למקום לו היא ראויה…".

בין הנושאים בהם מבקשים חברי המועצה לדון בישיבה שלא מן המניין: מינוי סגנים לראש העירייה, אישור מועצת העיר לעדכון הרכב הוועדות העירונית (הנחות בארנונה, רישוי עסקים, ביטחון, מכרזים, חינוך, כספים ועוד), וכן ביטול החלטות מועצת העיר כגון האצלת סמכויות ותפקידים. בנוסף נכתב בהמשך לתביעת לשון הרע שהגישה העירייה נגד אבי גבע, מנהל קבוצת הפייסבוק "פורום תושבים רעננה" כי "התביעה הוגשה בשם העירייה, אך הנושא לא עבר כל אישור במועצת העיר כנדרש", ועל כן מוצעת החלטה לביטול התביעה והנחיית מנכ"ל העירייה "לפעול מיידית לסגירת ההליכים וההתקשרות עם משרד עוה"ד המייצג".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "ניסיון האופוזיציה לייצר כותרות מובן, אך גם הפעם מדובר על סערה בכוס מים והליך טכני בלבד. ראש העיר, חברי המועצה ועובדי העירייה ימשיכו לפעול למען התושבים בכל מישור שנדרש על מנת להמשיך ולקדם את רעננה כאחת הערים הגבוהות במדרג שביעות רצון התושבים. כי בשבילם אנחנו פה".

ברוידא עצמו פרסם אתמול פוסט אותו ביקש מהגולשים לשתף, ובו כתב הין היתר:

"כל כך הרבה שטף של הצהרות ומידע מגמתי ושקרי, נזרקו במהלך החג לחלל האוויר ברעננה. האמת, חשבתי תחילה לא להגיב. אבל בכל זאת בחרתי לעשות סדר, ובעיקר לתחום לפרופורציות. אשמח שתשתפו את הפוסט".
בהמשך סיפר על הגירעון שישרש ועל העשייה שלו ברעננה מאז נכנס לתפקיד. עוד כתב: "הניסיונות במהלך החג, של עשרה חברי מועצת העיר, לייצר דרמה של ערב מהפך פוליטי ברעננה, היא מגוחכת. ראש עיר בישראל נבחר על ידי הציבור בבחירות אישיות. אין למועצת העיר שום סמכות לפגוע במעמדו. אני פה ונשאר פה. להליך שמנסים עשרה חברי מועצה קוראים "מועצה לעומתית". ישנן רשויות נוספות בארץ, שמתנגדי ראש הרשות אוחזים ברוב קולות במועצה, וראש הרשות ממשיך לתפקד לא פחות טוב. אגב, גם אצלנו בעידן בילסקי, הייתה מועצה לעומתית, ובילסקי המשיך להיות ראש עיר ונבחר שוב ושוב. אותו מצב היה אצל שכנותינו: בקדנציה הקודמת ברמת השרון, אצל ראש העיר המכהן גם כיום אבי גרובר וגם בימים אלה בתל מונד, פועלת מועצה לעומתית, תחת ראשת המועצה לין קפלן. במקרה שלנו ברעננה, מדובר בעשרה חברי מועצת העיר, שיצרו להם רוב במועצה, המונה 19 חברים. רובם חברו מתוך אינטרסים אישיים משותפים, שברובו נסוב על נקמנות, מקח וממכר שיבואו על חשבון כספי הציבור. אז מה כוחם? יכולים חברי מועצת העיר הללו, המונעים משיקולים זרים ואישיים, להעביר החלטות רוב במועצה שלא יטיבו עם הציבור. בסופו של יום, הנפגעים עלולים להיות אתם התושבים. אבל נעשה הכל שזה לא יקרה. עשרת חברי המועצה, מצאו גם קורבן. מבקשים בפועל, לבטל את המינוי החוקי של סגנית ראש העיר ענבר הוכברג ומחזיקת תיק התרבות, ולמנות תחתיה את עצמם. אבל אליה וקוץ בה. את הסמכויות לתפקיד סגן מעניק רק ראש העיר. כך שחוץ מאשר לפגוע על לא עוול בענבר הוכברג, צעד לא אתי ואנטי דמוקרטי – הם יוכלו להתהדר בתואר "סגן ראש עיר", בלי שום השפעה, או יכולת לתרום לציבור. אפילו לא יקבלו לשכה, רכב, פקידה והחזר הוצאות לנייד. מאחורי המהלך התקדימי ברעננה, עומדים שניים שהתמודדו מולי על ראשות העיר והפסידו. רונית וינטראוב מסיעת מרצ, לשעבר סגנית ומחזיקת תיק התרבות המבקשת לקחת אותו כיום מענבר הוכברג וניר קריסטל שנאלץ להתפטר, כסגן ראש העיר, לאחר שגיליתי כשלים בתיפקודו כמחזיק תיק חזות העיר. ראש עיר אינו חף מטעויות, וטבעי שלא כולם יאהבו אותו או כל מהלך שהוא עושה. אני גם מקבל בהבנה ביקורת עניינית. אבל השבוע נחצה פה קו אדום. לייצר לרעננה תדמית שלילית על לא עוול, ממניעים של נקמנות ורושם שהנה השילטון מתחלף, זו הטעיה מכוונת.
אז מסתבר שככל שטוב לכם תושבי רעננה היקרים, ישנם כמה חברי אופוזיציה, שחשים תיסכול…".

ברוידא סיים את הפוסט שלו במשפט: "תודה למי שישתף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מימי

    אני מרוצה מראש העיר.כשיש בעיה הוא בא ומתעניין. אף ראש עיר לא אכפת לו.תמשיך בדרך זו. שנה טובה לך חיים ברוידא.

  2. חן

    איזה כף שעזבתי את רעננה לאחרונה. העיר מתדרדרת בגלל תפקוד לקוי של כל הפוליטיקאים הן בקואליציה והן באופוזיציה שהיו בקואליציה. הכל כסאולוגיה ולא באמת ניהול עיר. היתה עיר איכותית ואיבדה הכל.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר