שי לחג לגיבורי שואה אחינועם בן-נס עם הגיבורה מרים מדרר

מצעד הגבורה: מתנדבים חילקו שי לחג לשורדי ושורדות שואה

אחינועם בן-נס תושבת העיר שהובילה את המיזם, אמרה על המתנדבים הרבים שהצטרפו אליה: "זו ההוכחה הניצחת לרעננים והרענניות היפים והיפות"

פורסם בתאריך: 30.9.21 11:55

גיבורים וגיבורות לסוכות: תושבי רעננה הובילו ביקורי הוקרה ומתן שי לחג לגיבורי וגיבורות השואה בעיר במה שנקרא מיזם מצעד הגבורה. התושבים ביקשו לייצר עשייה שזוכרת ומוקירה את דור הנפילים במיוחד בחג שבו מצווה לבקר ולארח. ואכן ההיענות לפרויקט חצתה גבולות והמחישה עד כמה תושבי רעננה אוהבים לעשות למען האחר.

אחינועם בן-נס תושבת העיר, רו"ח במקצועה, שפשוט רצתה לעשות קצת טוב בחג, פרסמה פוסט קטן בפייסבוק, שהגיע בתוך יממה למעל למאה תגובות של אנשים שמבקשים לקחת חלק ולהוביל יחד את העשייה המרגשת. "זו ההוכחה הניצחת לרעננים והרענניות היפים והיפות", אמרה בן-נס, "השורדים והשורדות לצד קשישים נוספים בעיר, כל כך התרגשו מהמחווה שהזכירה להם שלא שכחנו".

לצידה של בן-נס התגבשה חבורה של 8 מובילות ומובילים נוספים, שביקשו לקחת חלק ולהטמיע את זיכרון השואה בעשייה החברתית. כך למשל, נירה שרון, פעילה קהילתית וכהגדרתה "מתנדבת סידרתית", המובילה בהתנדבות כבר 11 שנים משלחות הורים למסע לפולין, ציינה כי: "כשנתקלתי בפוסט של אחינועם, היה לי ברור שאצטרף למיזם הזה וזאת כהמשך לשליחות שלקחתי על עצמי – הנחלת זיכרון השואה והעצמת השורדים שעוד חיים עימנו. זו חובתנו כעם לשמר ולהעביר את זיכרון השואה מדור דור. אין לי ספק שהעיר רעננה זכתה באנשים נפלאים כמו אחינועם וליאון מובילי המיזם המדהים והמרגש הזה".

בן-נס מוסיפה ומספרת: "רציתי לנצל את החופש למעשה טוב, וזו נראתה לי כמו אחלה הזדמנות להכיר חברות וחברים חדשים שרוצים לעשות טוב יחד – ממש כיף לדעת שאלו השכנים שגרים סביבנו, ואני מקווה מאוד שנצליח לגרום לפעילות הזאת לייצר חיבורים משמעותיים וארוכי טווח עם הגיבורים והגיבורות שחיים בעיר שלנו".

מרים מדרר, גיבורת שואה סיפרה: "מאוד התרגשתי לראות את החיוכים בכניסה לביתי ועוד עם שי קטן וחמוד, זה עושה ממש טוב על הלב. הלוואי והפעילות הזאת תגדל ותאפשר לנו להכיר את השכנים והשכנות היקרים שלנו".

יש לציין כי מיזם מצעד הגבורה מבקש להטמיע את זיכרון השואה בעשייה החברתית, באמצעות אירועים אקטיביים ומעצימים שזוכרים שהגבורה מיוחדת לא רק למעשים ההירואיים אלא גם ובעיקר למעשים של ההתגברות היומיומית, של השורדים והנספים. מטרת המיזם לאפשר לכל אחד ואחת לצעוד בנתיב הגבורה בעזרת מעשים קטנים למען האחר, ולייצר משוואה חדשה במסגרתה "זיכרון = התנדבות".

להצטרפות ופרטים נוספים על מצעד הגבורה וגיבורים לשבת – https://bit.ly/RaananaHeroes

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר