צביקה שוורצמן ז"ל צילום פרטי

אבל כבד: הפעיל הקהילתי צביקה שוורצמן נהרג בתאונה ברעננה

שוורצמן ז"ל, תושב כפר סבא, פעיל ומפיק סרטים קהילתיים, נפגע ממשאית כאשר רכב על אופניו ברחוב בורוכוב ברעננה. ידידתו מרי פארי: "הוא היה אדם מיוחד במינו"

פורסם בתאריך: 1.10.21 10:33

צביקה שוורצמן, פעיל קהילתי ומפיק סרטים קהילתיים מכפר סבא, הוא האדם שנהרג בתאונה הקטלנית ביום רביעי השבוע ברחוב בורוכוב ברעננה. הוא נפגע ממשאית כאשר רכב על אופניו. שוורצמן היה בן 73 במותו. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, אך למרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אתמול ליוו אותו למנוחות מאות אנשים בבית העלמין 'פרדס חיים' בכפר סבא.

חובש רפואת חירום מד"א, שמחה רוזנברג, סיפר מזירת התאונה: "רוכב האופניים נלכד מתחת למשאית כשהוא מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. חילצנו אותו במהירות וביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".
מרי פארי, ידידתו של צביקה ז"ל שהתה איתו ממש זמן קצר לפני התאונה הטרגית. "אני לא מעכלת, וכל הזמן חושבת מה קרה, ואיך זה קרה", אמרה מרי בכאב. "היינו רבע שעה קודם לכן בהרצליה במפגש קבוצת הטלוויזיה הקהילתית שלנו וצביקה נסע על האופניים שלו בחזרה בסיום המפגש. כשהגעתי לרעננה הייתי בתחילת רחוב ושמעתי את הידיעה אז פניתי מיד שמאלה. לא תיארתי לעצמי שמדובר בצביקה. אני ממש לא מצליחה להבין איך קרתה התאונה. בלוויה שלו היו מאות אנשים".
כמה זמן הכרת את צביקה?
כשלוש שנים. אדם מיוחד במינו עם כושר יצירתי בלתי נדלה, מוכן תמיד לעזור. עשה סרטי דוקו ברמה מעולה עם תחקירים וצילומים ועריכה נפלאה. איבדנו חבר ומנטור. תמיד עודד לצאת מהקופסה ולהתנסות בדברים חדשים. הייתה לו נפש של אומן".

צפו בסרטון של צביקה שוורצמן ז"ל:


ניר קריסטל, חבר מועצת העיר רעננה, נכח בזירת האירוע עת פינו את צביקה שוורצמן לבית חולים מאיר בכפ"ס. הוא שיתף ברשת סרטון ואמר: הסרטון המיוחד והמרגש הזה מספר את סיפורו של מר צביקה שוורצמן ז"ל שנהרג אתמול עת רכב על אופניו (אגב, אופניים רגילים ולא חשמליים) ברחוב בורוכוב ונפגע ממשאית. לא הכרתיו, אך הייתי במקום התאונה מיד אחרי שפונה בנט"ן לבית החולים מאיר בכפ"ס, עיר מגוריו, שם נקבע מותו. במקרה התגלגל אליי עכשיו הסרטון המספר את סיפורו של צביקה ז"ל, יהודי חם מאוד שתרם רבות להנצחת השואה. העם היהודי איבד אדם יקר ומיוחד במינו. ממליץ לכם להקדיש ארבע וחצי דקות ולהתרגש. תנחומים למשפחתו ולחבריו. יהי זכרו ברוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רזאל רזאל

    אויי אלוהים כמה עצוב לא ניתפס איש יקר ומשכמו ומעלה כל כך עצובבביהי זכרו ברוך

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכרתי את צביקה ז"ל מרוצי בצבא אדם יקר במיוחד חבל על דאבדין

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר