גינת הכלבים יערה ברעננה, נסגרה זמנית, צילום חיים מזרחי

תופעה עצובה ברעננה: תושבים מהסביבה נוטשים כלבים בגינות כלבים בעיר | צפו

חיים מזרחי מתריע כי תושבים מהסביבה וגם מהעיר נוטשים כלבים בגינות הכלבים בעיר, לעיתים כלבים חולים. העירייה: "התופעה מוכרת, הצבנו אמצעי מעקב"

פורסם בתאריך: 28.10.21 07:52

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור: גינת הכלבים ברחוב יערה נסגרה זמנית לטובת ניקיון החול, לאחר שמוקדם יותר השבוע ננטשו במקום כלבה ושמונה גורים חולים. לטענת תושב העיר, חיים מזרחי, פעיל בתחום בעלי החיים ואחראי על גינות הכלבים מטעם העירייה בהתנדבות, זו לא הפעם הראשונה שזה קורה ובפרט בגינה הזו. "מדובר בבעיה שחוזרת על עצמה", הוא אומר.

לטענת מזרחי מדובר בסוג של תופעה בעיר, אשר במסגרתה תושבים מהעיר ומהסביבה, מגיעים לנטוש כלבים דווקא בגינות ברעננה. "זה דבר שבעבר קרה ברמה של פעם ביומיים והיום קורה בתדירות נמוכה, אך לא זניחה, של אחת לשבועיים", מסביר מזרחי.

למה זה קורה לדעתך?
"ידוע שהכלבייה העירונית והשירות הווטרינרי ברעננה הם מהטובים בארץ בכלל ובאזור בפרט, אז 'נוח' לכל מיני גורמים להשאיר את הכלבים בגינת הכלבים ואלה נאספים לכלבייה העירונית ומקבלים טיפול איכותי ובכך ניצלים חייהם – שזה כשלעצמו דבר טוב וחיובי, אבל במקביל זה יוצר בעיות אחרות".

לדבריו של מזרחי, נטישת הכלבים בגינות הכלבים ברעננה יוצרות מספר בעיות: "בעיה אחת עלולה להווצר כאשר ננטש כלב חולה ואז הכלבים שמבקרים בגינות, עלולים להיחשף לצואה שלו ולחלות בעצמם. כך קרה לי גם עם הכלבה שלי, שהיא מחוסנת ובכל זאת נדבקה במספר מחלות מחשיפה לצואה של כלב חולה, בגינת הכלבים", מתאר מזרחי ומוסיף: "בנוסף, בעקבות מקרים כאלה, וכמו זה שארע השבוע בגינה ביערה, הגינה נסגרת לטובת ניקיון מה שמשאיר את בעלי הכלבים באזור ללא גינת כלבים חלופית לצאת אליה".

מזרחי מציין כי ספציפית ברחוב יערה יש גינה ציבורית סמוכה, אך גם היא סגורה כרגע, בשל עבודות שיפוץ שנמשכות זה מספר שבועות. לטענתו הדרך למגר או למזער את מקרי הנטישה, היא באמצעות אכיפה ובפרט הצבת מצלמות: "פניתי לגורמים שונים בעירייה עשרות פעמים בבקשה להציב מצלמות במקום, אך קיבלתי תשובות שליליות ותירוצים שונים. כשאין מצלמות והמקום חשוך, זה אידאלי לנטישת כלבים".

תגובת עיריית רעננה: "בחודשים האחרונים קיימת בעיר תופעה בה כלבים נטושים, חולים ופצועים, שמגיעים ממקומות אחרים בארץ, נזרקים בגינות כלבים ברחבי העיר. התופעה מהווה סיכון, מאחר וקיימת אפשרות כי מחלות שונות יועברו לכלבים ולבני אדם. העירייה הציבה אמצעי מעקב במקומות אלו והממצאים הועברו לגורמי האכיפה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר