יאיר נייגר, רוכב אופנוע מרעננה, צילום פרטי

אופנוענים מרעננה תוהים: "מדוע לא מאפשרים לנו להיכנס לחניוני רננים?"

יאיר נייגר, תושב רעננה, מציין: "בזמנו חשבתי שזה עניין חד פעמי, אך לאחר זמן מה כשזה קרה שוב, הבנתי שזו המדיניות"

פורסם בתאריך: 1.11.21 08:38

אופנוענים ברעננה טוענים: "לא מאפשרים לנו לחנות בחניוני קניון רננים". לטענתם מדובר בקניון היחיד באזור שבו אסורה כניסת דו גלגליים לחניון. בשיחה עם צומת השרון ציין יאיר נייגר, רוכב אופנוע מרעננה, ואחד המתלוננים, כי זו הסיבה העיקרית שבעטיה הוא כמעט ולא פוקד את הקניון ולדבריו הוא לא היחיד שפועל כך. "לא נתקלתי בדבר הזה באף קניון אחר בסביבה", הוא אומר.

נייגר נזכר בפעם הראשונה שהוא נתקל בבעיה, לפני מספר שנים: "בזמנו חשבתי שזה עניין חד פעמי, אך לאחר זמן מה כשזה קרה שוב, הבנתי שזו המדיניות", הוא אומר ומציין כי כך היה גם במהלך תקופת הקורונה, כאשר הכניסה היחידה לקניון הייתה דרך החניון התחתון וכך קרה לו גם לאחרונה. "חשבתי שעם פתיחת הקניון מחדש יהיה שינוי כלשהו במדיניות, אבל לפני כחודש כשהגעתי לקניון והייתי צריך את הכניסה העליונה, הבנתי שזה המצב הקבוע" הוא מסביר.

לטענתו, מדובר בקיפוח לכל דבר. "אם מאפשרים למכוניות לחנות בחניון, אין שום היגיון שיקפחו את האופנוענים", הוא אומר ומציין כי בעיניו אופנוע הוא הפתרון האולטימטיבי בדרכים: "אופנועים לא תופסים מקום חניה וכמעט לא מפריעים בעומס התנועה. לא הגיוני שיתייחסו לכלי המועיל הזה ולרוכבים עליו בצורה שלילית, שרק תגרום לנו לעבור למכוניות וליצור עוד עומס בדרכים ובחניות שגם ככה עמוסות".

קניון רננים צילום יחצ

לדברי נייגר, כאשר הנהלת הקניון מונעת כניסת אופנועים לחניון, למעשה נשללת ממנו ומחבריו הרוכבים האפשרות לחנות בנוחות ובסמוך לאזורי המסחר והבילוי שבמקום. "הקניון הוא אזור מסחר עם סופרים ומקומות בילוי, אין שום סיבה שאופנוענים לא יוכלו להגיע עם העגלה עד לרכב כמו בעלי מכוניות או שיאסרו עלינו להתקרב לבאולינג או לסנוקר", הוא מסביר ומציין כי הפתרון של חנייה מחוץ לחניון הוא בעייתי ממספר סיבות: "מאוד קל לגנוב אופנועים או חלקים מהם. כאשר כלי הרכב נמצא במקום סגור כמו החניון, אני פחות מודאג ויכול ליהנות יותר מחוויית הקנייה או הבילוי, מאשר אם אני משאיר את האופנוע תחת כיפת השמים. וזה עוד לפני שדיברנו על חורף וגשם וההתארגנות סביבם. באחת הפעמים כשניסיתי להיכנס לחניון, הבודק בכניסה חסם לי את הנתיב ואמר לי שההנהלה לא מאפשרת לו להעביר דו גלגלי והפנה אותי לחנות במדרכה ממול – חנייה על מדרכה אינה חוקית גם לאופנועים. יש תחושה שבחברה של היום מצפים מאופנועים לעבור על החוק ואח"כ להתעצבן כשהם עוברים על החוק, זה קורה הרבה בכבישים".

 

נייגר סבור כי לכלים דו גלגליים נוצר "שם רע" בעקבות רוכבי אופניים חשמליים וקטנועים, שנוהגים בבריונות בכביש. "יש גם הרבה נהגי מכוניות שעושים את אותם דברים, לא שומרים מרחק, מזגזגים, חוסמים כביש וחניות, במיוחד בעומס בתוך החניון. תמיד יהיו מכוניות חוסמות או חונות שלא כחוק, אבל חייבים לזכור – הרוב לא כאלה וצריך לחיות בסינרגיה ולטפל בפורעים עצמם".

בפוסט שפירסם ברשת החברתית, תהה נייגר: "מדוע הנהלת קניון רננים לא מאפשרת לאופנועים לעלות לחניה בגג או לרדת לחניון התת קרקעי?". בתגובה לפוסט ציינו אופנוענים נוספים מהאזור כי גם הם סורבו להכנס לחניון הקניון. "התחילו עם זה לפני שלוש שנים בערך, נאלצתי לחנות בגשם ולהתארגן בקור", אחר  הציע לפנות להנהלת הקניון.

פניתם להנהלת הקניון?
"למיטב ידיעתי כבר בוצעו מספר פניות מאופנוענים אחרים, אבל לא קיבלו מענה או לפחות מענה הולם בנושא".

תגובת הנהלת הקניון תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב מודאג

    לגבי האופנוענים קודם כל שיפסיקו לטוס בלילות ברעש מחריד אוזניים ברחובות רעננה תוך גרימת בכי ופחד לילדים
    נכון זה לא כולם אבל יש למגר את התופעה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר