תאורה חלשה ברחוב האלה ברעננה צילום באדיבות התושבים

חסכונית אבל לא מאירה: התאורה הוחלפה, תושבים מתלוננים על רחובות חשוכים

תושבים מתלוננים שמאז הוחלפה התאורה ברחובות בתאורת LED חסכונית, הרחובות חשוכים: "אין לנו התנגדות לחיסכון, אבל לא על חשבון תחושת הבטחון שלנו ושל ילדינו"

פורסם בתאריך: 4.11.21 14:08

חושך מצרים ברעננה: לטענת תושבים ובעיקר תושבות, מרחבי העיר, בשבועות האחרונים החליפה עיריית רעננה את תאורת חלק מהרחובות בתאורה חסכונית מסוג LED וכתוצאה מכך רחובות שהיו מוארים, כעת שרויים בעלטה כמעט מוחלטת. "נשים ונערות חוששות ללכת לבדן ברחוב", טוען משה, תושב רחוב האלה.

לדבריו, ברחוב בו הוא מתגורר וכן ברחובות הסמוכים הוחלפה בשבוע שעבר תאורת הרחוב. "העירייה החליפה את התאורה ברחובות האלה, הזית ונוספים לתאורה חסכונית יותר. הבעיה היא שעוצמת התאורה החדשה חלשה משמעותית מזו הקודמת, כך שכרגע הרחוב חשוך יותר לעומת המצב הקודם, דבר היוצר תחושה של חוסר בטחון אישי, בפרט אצל נערות ונשים", הוא אומר.

מתי נתקלת בזה?
"במוצאי השבת האחרונה, ביקרה אצלנו בבית חברה של בתי המתבגרת והיא ממש חששה לחזור הביתה לבד. נכון שה-LED חסכוני יותר, אבל הוא גם צריך לעשות את העבודה. חשוב להבין, אין לנו התנגדות לחיסכון, אבל בבקשה לא על חשבון תחושת הבטחון שלנו ושל ילדינו".

חלק מהתושבים מדגישים כי כעת עם המעבר לשעון חורף, מחשיך מוקדם יותר ולכן מדובר על יותר שעות של חושך, שבחלקן ילדים עוד מסתובבים ברחובות. "המדרכות חשוכות לגמרי", טוענת תושבת המתגוררת ברחוב רבוצקי ומוסיפה: "מעבר לתחושה שהיא לא נעימה, זה גם לא בטיחותי להולכי הרגל, בהם ילדים קטנים. לכן הדבר מטריד שבעתיים".

לדבריו של משה נעשתה פנייה למוקד העירוני בדרישה להגביר את עוצמת התאורה, אך עד לרגע זה טרם קיבלו תשובה או התייחסות.

תגובת העירייה: "כחלק מתהליך ייעול אנרגטי עירוני, ולרווחת התושב, שודרגה התאורה ברחובות האלה והזית לתאורת לד מתקדמת וחסכונית. מבדיקת הפנייה עולה כי פיזור התאורה ברחובות אלו הינו אחיד ומידת האור מיטבית, עם זאת, לצורך שיפור הנראות והארה מקסימלית, תבצע העירייה גיזום צמחייה בכניסה לרחוב הזית, על מנת למנוע הסתרה של האור על ידי הצמחייה ושיפור התאורה הכולל ברחוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מוטי

    זה חיסכון כפול לא יהיה מעשי פשע בלילות אם הן ישבו בבית במקום להסתובב ברחובות לחפש תצומת לב. וגם יחסיכו חשמל שזה פחות זיהום אויר ופחות פליטת פחמן לאוויר.

  2. ק-מ@257 .

    זיכרונות מרעננה המוארת .
    עד לפני כשבוע הייתה לנו אולי עיר עם התאורה הטובה בארץ, אור חם ואחיד בכל העיר , תאורה שמכסה כל פינה ובעוצמה מדויקת התואמת לרחובות, גנים ועוד, התאורה הייתה כ"כ נעימה ומטיבה עם הנהגים, הולכי הרגל ובכלל עם הרגשת הביטחון הכללית ,והנה יום אחד מישהו בעירייה החליט ש"נסחפנו אנו התושבים עם כל הטוב הזה" ואז החליט להחליף לאותן נורות לד חסכוניות .
    אין מחלוקת שנכון לבצע מהלכים של חיסכון , אבל :
    1.במאזן של טוב ופחות טוב, אז הפחות טוב כאן בולט, התאורה החדשה חלשה יותר, הפיזור שלה מוגבל מאוד ואלה גורמים לפחות אור. זה בולט במיוחד ברחובות קטנים , נכון שהעצים מעט חוסמים תאורה אבל העצים חשובים לכולם וגיזומם הוא לא פתרון !!ועם התאורה הקודמת אותם ענפים לא הפריעו .
    2. "סלט" של אורות–ברב הרחובות יש גופי תאורה חלקם עוצמתיים ואפילו מסנוורים ואחרים רגילים וביניהם גם עוד כאלה צהובים ואלה לא עושים טוב לא לתאורה ולא לנראות.
    3.בעלי התפקידים היו צריכים לעשות פיילוט בכמה רחובות ולהבין בעמם על התוצאה הצפויה (יש מכשירים שמודדים עוצמה ופיזור)
    4.חיסכון ? שווה בדיקה, מדובר בהפרש צריכת חשמל בין הנורות בניכוי עלויות הרכש של אלפי נורות ובנוסף שעות העבודה הרבות שנדרשו להחלפה. האם זה היה שווה או כדאי ?
    בתוצאה הסופית יש לנו עיר עם רחובות חשוכים , תאורה לא אחידה, לא ממוקדת, בגוון לבן כשרבים מהם מסנוורים אפילו ,לעומת תאורה קודמת שהאירה את העיר באור חם בעוצמה מתאימה לכל ,אחידה המפוזרת היטב לכל פינה ונותנת לעיר אופי כפרי יפה כיאה למוניטין של העיר.
    5.זה הפיך!! להחזיר התאורה הקודמת לאלתר ,לספוג את העלות הנדרשת של צריכת החשמל, למצוא באמצעות השלטון המקומי מי שירכוש את הנורות ולספוג הפסד כלשהו מהמהלך בנוסף לעלויות עבודה.
    להכא רבותי פרנסי העיר , תבדקו בבקשה היטב מה נמצא בשוק התאורה הדינמי והמתקדם , ותעשו "פיילוט" באזור מסוים לפני הכנסת כל העיר לעניין.
    כל הנ"ל לא מתייחס ממש לרחובות ראשיים כמו אחוזה, ויצמן, עקיבא, אחרים בהם יש עמודי תאורה הממוקמים באיי תנועה ועם זרועות כפולות , כאן התאורה בסדר.

  3. דיירי הרחובות הזית האלה מאפו

    מאז שהוחלפה תאורת הרחוב ברחובות הזית האלה ומאפו השכונה נמצאת בחושך ובעלטה דבר שהוא ממש מפגע שפוגע באיכות חיינו אם לא תוחלף התאורה בימים הקרובים אנו תושבי השכונה לא נוותר עד שתוחלף התאורה ומקווים שהעירייה תענה לתלונתנו

  4. חני

    סליחה הבעיה היא לא בצמחיה אלא בתאורה עצמה שהיא תאורה של מנורת לילה בחדר השינה ולא תאורת רחוב שצריכה להיות תאורה חזקה ומאירת עיניים אנו ממש מוחים על החלפת התאורה שבעצם פוגעת באיכות החיים של התושבים ברחובות הזית האלה מאפו רבוצקי

  5. מאירי

    רעננה- "פנינת השרון" עד רדת החשיכה , מרדת החשיכה-ישוב ספר.

    זה מה שקרה, מישהו התבלבל. לזכותו יאמר שהיו לו כוונות טובות. אבל שיקול דעת לא ממש,

    הלא אדוני ראש העיר, ער ???

  6. ועד השכונה

    עיריית רעננה והעומד בראשה מר חיים ברוידא מדוע אין מענה והענות למצוקה האמיתית של התושבים ברחובות האלה הזית מאפו ורבוצקי חבל מאוד שאין הבנה והתיחסות לעניין מקווים שתיענו לבקשתינו ותוחלף התאורה ברחובות לתאורה מאירת עיניים כמתחייב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר