ניר קריסטל צילום עזרא לוי
ניר קריסטל צילום עזרא לוי

ניצחון לחברי האופוזיציה על ברוידא: מועצת העיר תדון בנושאים שדרשו

בעירייה מיהרו לדווח בפוסט ממומן בפייסבוק כי העתירה של עשרת חברי האופוזיציה נמחקה, אך כדאי לדעת כי זה קרה לאחר שהעתירה התייתרה מאחר והעירייה קיבלה את דרישות העותרים

פורסם בתאריך: 7.11.21 08:19

מועצת העיר תדון בישיבה שתתקיים השבוע בנושאים אותם דרשו עשרת חברי האופוזיציה. כך הודיעה העירייה לבית המשפט, בתגובה לעתירה שהגישו חברי האופוזיציה, לאחר שדרישתם לקיום ישיבה ולדיון ברשימה של נושאים לא נענתה לדבריהם בתחילה. משום מה בעירייה ניסו להציג זאת כניצחון שלהם בבית המשפט בפוסט ממומן בפייסבוק, מה שרחוק מהמציאות.

כך הודיעו חברי האופוזיציה: "ניצחון לצדק. בעקבות העתירה המנהלית שהוגשה נגד ראש עיריית רעננה חיים ברוידא על ידי רוב חברות וחברי מועצת העיר רעננה באמצעות עו״ד אורי הברמן ועו״ד זיו וייסמן, יעלה ברוידא לסדר היום בישיבת מועצה השבוע את שורת הנושאים שהעלו העשרה לדיון אותו זימנו כישיבת מועצה שלא מן המניין. היועצת המשפטית שייצגה את ברוידא, התחייבה מול בית המשפט שהנושאים יעלו לדיון בישיבה שתתקיים ביום שלישי הקרוב, ה-9.11.2021. לאור התחייבות זו שהינה בעלת תוקף משפטי, נחסך הדיון שקבע השופט ל -7.11, דיון אליו זימן השופט את ברוידא באופן אישי. אנו חברות וחברי הרוב החדש במועצת העיר רואים בתוצאה ניצחון לתושבי רעננה. נוכל לשרת ולייצג אתכם כראוי ואנו מקווים שראש העיר הבין שעם מעורבות של בית משפט נסגרה בפניו הדרך להפריע לנבחרי ציבור בעבודתם, גם כשאנו מהווים אופוזיציה שמבקרת את התנהלותו ומבקשת לתקן את הכשלים שלו בניהול העיר. יש להצטער על כך שרק לחץ משפטי הביא את ברוידא לקיים את מה שכתוב בחוק, אבל אנו מברכים על העירנות של בית המשפט אשר עמד על קיומה של ישיבה זו כחוק ובמידה רבה גם על הישיבות שתתקיימנה בהמשך".

העירייה הודיעה מנגד: "בית המשפט המחוזי בלוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, קיבל את עמדת עיריית רעננה ואת עמדת המדינה, ומחק את העתירה שהוגשה כנגד העומד בראשה. על כן, לידיעתכם, ישיבת מועצת העיר תתקיים כמתוכנן ביום ג', 9.11.2021 ותועבר, כמו כל ישיבה, בשידור חי בעמוד הפייסבוק העירוני".

אולם שימו לב: בהחלטת בית המשפט נכתב כי מדובר כי מדובר בקיום ישיבה שלא מן המניין בה יידונו נושאים לפי דרישת חברי האופוזיציה, ובשל כך התייתרה העתירה וגם הדיון שנקבע בעתירה בבית המשפט. כלומר: מאחר והעירייה הודיעה כי מה שדרשו עשרת חברי האופוזיציה יתקיים, אין צורך בקיום דיון בעתירה עצמה.

וכך נכתב בהחלטת בית המשפט: לאור הודעת המשיב 1 כי ביום 9.11.21 תתקיים ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין וכי ביום זה יידונו הנושאים המבוקשים על ידי העותרים, אני סבור כי העתירה התייתרה ואני מורה על מחיקתה. הדיון שקבוע ליום ראשון בבוקר, 7.11, מבוטל".

חברי האופוזיציה הדגישו כי פנו לבית המשפט לאחר העירייה לא נענתה לדרישתם לקיים ישיבה שלא מן המניין ולדון לפי דרישתם בנושאים מסוימים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר