אילוסטרציה של ילד jhandersen depositphotos.com

אתם לא לבד: סניף חדש ברעננה של עמותה המסייעת לילדים שאיבדו את הוריהם

עמותת חמניות פותחת סניף חדש ברעננה בבית הספר מיתרים בעיר. "זה נושא שנכנס לי עמוק לתוך הלב", אומרת עדי ויצהנדלר, תושבת העיר, מיוזמות ההקמה

פורסם בתאריך: 10.11.21 08:34

עמותת חמניות, המעניקה תמיכה חברתית לילדים יתומים, פותחת סניף חדש ברעננה. הסניף שיפתח בתחילת חודש דצמבר בבית הספר מיתרים בעיר, נולד מיוזמה משותפת של עדי ויצהנדלר, סטארטאפיסטית תושבת רעננה, ושל מנכ"לית העמותה הדר קס. סניף זה יהיה הראשון בעיר ויצטרף ליתר הסניפים, בהם סניפי הוד השרון, כפר סבא, הרצליה ונוספים.

בשיחה עם צומת השרון מסבירה עדי, בעלת סטארטאפ בתחום הפיננסי, על מה שהוביל לשיתוף הפעולה בינה לבין הדר. "פגשתי את הדר לפני מספר שנים כאשר היינו שתינו חלק מרשימת 3030Under של מגזין פורבס. הכרתי את הפעילות של העמותה ויחד הבנו שברעננה עוד אין סניף. לכן פנינו לראש העירייה חיים ברוידא, לחבר המועצה ארז ברט ולחבר ועדת נוער וצעירים עדי איקן, שעזרו לקדם את היוזמה. לאחר מאמץ של חודשים אנחנו פותחים את הסניף ונשמח להגיע לבני נוער שצריכים אותנו".

את העמותה הקימה הדר קס, לאחר שבגיל 14 התייתמה מאביה. "בצומת בין הוד השרון לכפר סבא, נהרג רוכב אופניים. הרוכב, בן 52 במותו, השאיר אחריו שלושה ילדים", הייתה הידיעה שסיפרה להדר על מותו. מעבר לאובדן הטרגי והכאב המלווה פטירת הורה, הדר חוותה תחושת בדידות עצומה, ללא חברים בגילה שמבינים את ההתמודדות שלה וללא מערכת תמיכה מסודרת הנותנת מקום לאובדנה ותחושותיה בעקבותיו.

מימין הדר קס (צילום ניר סלקמן) משמאל עדי ויצהנדלר (צילום קרן גנור)

בשנת 2016, הצטרפה הדר לארגון LEAD, המסלול לפיתוח מנהיגות בישראל. בתמיכת הארגון הקימה הדר, בגיל 16 בלבד, את פרויקט חמניות (שלימים, הפך לעמותת חמניות), כל זאת מתוך הרצון שאף ילד לא יאלץ לחוות את אותה החוויה כפי שהיא חוותה אותה ובשאיפה לספק מערכת תמיכה חברתית ורגשית לילדים ובני נוער יתומים שמחפשים את המקום שלהם חזרה במציאות המורכבת שנכפתה עליהם.

עדי מסבירה כי היא עצמה אמנם לא התייתמה מהוריה, אבל עדיין התחברה מאוד לנושא. "זה נושא שנכנס לי עמוק לתוך הלב", היא אומרת ומוסיפה: "יש לי שני ילדים קטנים, והלב שלי התכווץ כשדמיינתי איך ילד מנסה להתמודד עם הכאב הגדול ותחושת חוסר הביטחון שבאיבוד הורה".

כאמור, העמותה תפתח בחודש הבא את הסניף ברעננה. הקבוצה מיועדת לילדים ונוער בגילאי 6-18 שאיבדו הורה. בקבוצות מציירים, שרים, רוקדים ומדברים על האובדן (רק אם רוצים), בנוסף לכל חניך שאיבד הורה מוצמד חונך – בן/בת נוער שאיבד/ה הורה. החונכים מלווים אותם במהלך המפגש ומהווים אחים גדולים. בנוסף העמותה מעניקה הנחיה הורית לאלמנים ולאלמנות בזמן הפעילות.

חמניות היא העמותה היחידה בארץ המעניקה תמיכה חברתית ורגשית לילדים ונערים שאיבדו את אחד או שני הוריהם, אשר תמכה עד כה במעל 650 ילדים ונערים. לשאלות ניתן לפנות במייל: [email protected]

להצטרפות ניתן להיכנס כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר