עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

האופוזיציה טוענת לביזיון בית המשפט, העירייה: הנושאים הרלוונטיים עלו לדיון

הסאגה נמשכת: חברי האופוזיציה פנו לבית המשפט וטוענים כי ברוידא לא קיים את החלטת בית המשפט. אלי אלוש: "זו פוליטיקה מכוערת"

פורסם בתאריך: 12.11.21 09:10

בעקבות ישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע, בשלישי, הגישו חברי האופוזיציה בקשה לפי פקודת ביזיון בית משפט. הבקשה היא לאכוף את ההחלטה שניתנה בפניית עשרת חברי האופוזיציה. זאת לאחר שלטענתם, התחייבותו של ראש העירייה לבית המשפט, לפיה הנושאים שהועלו על ידם יידונו בישיבה – הופרה. כזכור, הייתה זו ישיבה שלא מן המניין לאחר שהעירייה הודיעה עליה ככזו לבית המשפט, בתגובה לעתירה שהגישו חברי האופוזיציה בחודש שעבר, לאחר שדרישתם לקיום ישיבה ולדיון ברשימה של נושאים שהעלו, לא נענתה לדבריהם בתחילה.

אלא שכעת טוענים באופוזיציה כי ההתחייבות הופרה בישיבת מועצת העיר אתמול. על כן הגישו היום, רביעי, את הבקשה הזו. בבקשה נכתב: "בית המשפט נתן אמון בראש העיר ובהבטחתו כי תתקיים ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין וכי בישיבה זו ידונו הנושאים המבוקשים על ידי העותרים. הבטחה זו הופרה ביודעין, במכוון ובאופן אישי על ידי ראש העיר ומכאן כי בית המשפט מתבקש לאכוף את התחייבותו זו של ראש העיר, עליה נסמך פסק הדין".

עוד נכתבת בבקשה: "כמובן שראש העירייה הנכבד או מי מטעמו לא טרח לספר לבית המשפט כי אין המונח 'דיון' כולל לשיטתו גם 'הצבעה'. המכתב מיום 26.9.2021 אשר צורף לעתירה כנספח 1 הוצג במסגרת סדר היום שנשלח לחברים, אולם במרבית הסעיפים לא התקיימה הצבעה",  ציינו חברי האופוזיציה ובהמשך הבקשה נתנו לכך דוגמאות: "סעיף 1.2 שעניינו החלפת חבר בועדת הנחות…. לאחר שמיעת חוות דעת ביקשו החברים להצביע אולם נחסמו על ידי ראש העירייה. .סעיף 2.2 שעניינו החלפת חבר בועדה למינוי עסקים…. לאחר שמיעת חוות דעת ביקשו החברים להצביע אולם נחסמו על ידי ראש העירייה…"

בהמשך הבקשה נטען כי: "היועצת המשפטית לעירייה וכן ב"כ המשיב 1 ,לא ציינו בשום שלב שאין להעלות את הנושאים להצבעה. שתיהן התחמקו מנושא זה, והותירו בשתיקתן לראש העיר לחסום את ההצבעה פעם אחר פעם, חרף מחאות החברים .דרישות ההצבעה נחסמו כולן על ידי ראש העיר – אישית ולא על ידי היועצת המשפטית. כך למשל, רונית וינטראוב: (דקה 38:22) 'אני מבקשת את התייחסותן של היועצות המשפטיות לגבי נושא ההצבעה' היועצת המשפטית לעירייה – שותקת. ראש העיר: 'אני לא משחק בנדמה לי – לא מצביע על מה שלא חוקי'. ובדקה 23:24 אלי אלוש פונה ליועצת המשפטית: 'את מסרבת לאפשר לנו להצביע?, אני שואל'. היועצת המשפטית – שותקת. ראש העיר: 'אני מסרב, אני מסרב, אני מסרב'".

יו"ר האופוזיציה, רונית וינטראוב ציינה: "הגענו לישיבה זו לאחר מאבק, מאבק שנועד לאפשר לנו לפעול ולהיעזר כנבחרות ונבחרים בכלים שמכוח החוק עומדים לרשותנו במילוי השליחות הציבורית. זו אינה ישיבה שגרתית, היא מתקיימת מול עינו הפקוחה של בית המשפט ותחת המטרייה הרחבה והמחייבת של פסק הדין, פסק דין שנתן שופט בישראל. בהיותנו שרויים בהליך משפטי וגם מתוך אחריות לרוח השיח, לא הגבנו להכפשות, לניסיונות לזרוע פילוג, לדה לגיטימציה ולמערכת של 'פייק ניוז', כפי שהשתקפה ועדיין נוכחת ברשתות ובערוצים אחרים. בחרנו להתמודד בצורה נחושה אך עניינית, למרות שלדעתנו נעשה שימוש לא ראוי בכלים של כוח וסמכות, במטרה לחסום את דרכנו. כאן המקום להזכיר כי סמכות שלטונית נועדה לשרת את האזרחים ולקדם איכות חיים ואסור בשום אופן שתהיה כלי למיגור יריבות פוליטית.

חבר המועצה אלי אלוש אמר: "רצינו וקיווינו שראש העיר יפעל על פי חוק ויקיים את התחייבותו לבית המשפט לקיים ישיבת מועצה לפי בקשתנו ועל פי חוק. אבל ברוידא גורר את רעננה להתנהל בבתי משפט ומנהל פוליטיקה מכוערת שפוגעת בשמה הטוב של העיר רעננה. ברוידא איבד את אמון התושבים ואת אמון חברי המועצה, כי נכשל בניהול העיר. אנחנו מתנהלים באחריות, מוותרים על כבוד ותארים ותפקידים פיקטיביים, שלא מקדמים את תושבי העיר. ניקח את הכעס והתסכול מברוידא למקום של עשיית הטוב, המחבר והמשותף לכולנו. נשקיע בפרויקטים חברתיים וחינוכיים ונצעיד את רעננה לאופק של תקווה, מנהל תקין ושקיפות שכל כך חסרים לתושבי העיר היקרים".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "בקשת האופוזיציה לפי פקודת בזיון בית המשפט התקבלה במשרדי העירייה, והעירייה תגיב בבית המשפט כמקובל. יצוין כי הבקשה משוללת מכל יסוד, היות שהעירייה העלתה לדיון על סדר היום את כלל נושאי הדיון הרלוונטיים. נזכיר כי העתירה האחרונה נמחקה והתייתרה על ידי בית המשפט ואנו סבורים כי גם פה התוצאה תהיה דומה. נעדיף להמשיך ולהתעסק בעשייה למען תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר