אלעד זאב שמעון בוטבטל מימין, אלון לוי משמאל, מסיימי קורס קצינים מרעננה

גאווה: אלעד ואלון מרעננה סיימו בהצלחה קורס קצינים

"כבר מהטירונות ידעתי שאני עומד להיות קצין," מספר אלון לוי, "כשהייתי חייל ראיתי עד כמה למפקד יש השפעה על חייליו באמצעות הערכים איתם הוא מגיע", מציין אלעד זאב שמעון בוטבול

פורסם בתאריך: 14.11.21 08:14

שני רעננים סיימו השבוע בהצלחה קורס קצינים: אלון לוי ואלעד זאב שמעון בוטבול. קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים בשבוע האחרון בטקס שנערך בבית הספר לקצינים (בה"ד 1) במחנה "לסקוב", במצפה רמון. הטקס התקיים בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי ובהשתתפות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, ומשפחות בוגרי הקורס. במהלך הטקס הוענקו דרגות הקצונה ל-446 הקצינות והקצינים החדשים. דרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי סגן הרמטכ״ל, אלוף הרצי הלוי ומפקד בה״ד 1, אלוף משנה יהודה ואך. בימים הקרובים ישתלבו הבוגרים בתפקידי הקצונה בכל היחידות הלוחמות.

אלון לוי, בן 20, מתגורר ברעננה מאז שהיה בן 3. לפני השירות הצבאי אלון שיחק כדורסל ופיתח משחקי מחשב. במרץ 2020, הוא התגייס לחיל התותחנים כלוחם והמשיך בגדוד 334. לאחר שעלה לגדוד אלון יצא לקורס מפקדים, לאחר שהבין מה היא משמעות הפיקוד הבין כי עליו לצאת לקצונה. כששאלנו את אלון על אירוע משמעותי שלקח בו חלק בשירות, הוא סיפר על מבצע שומר החומות: "במהלך המבצע הייתי בבה"ד 1 והוקפצתי עם הפלוגה לגבול עזה. זו הייתה הפעם הראשונה שיצא לי לחוות לחימה, להיות סמוך לגבול ולהרגיש את עוצמת חיל התותחנים, שלקח חלק מרכזי במבצע ימים ולילות".

עוד הוא מציין: "כבר מהטירונות ידעתי שאני עומד להיות קצין, מהרגע שהגעתי לצה"ל, חשבתי איך אני יכול להשפיע יותר. כשהגעתי לחיל התחברתי מאוד לגדוד, והבנתי שאם אני רוצה שעוד חיילים ירגישו את החיבור שאני חוויתי, אני צריך להוביל לשם כמפקד".

אלון לוי מסיים קורס קצינים מרעננה

אלעד זאב שמעון בוטבול מסיים קורס קצינים מרעננה

אלעד זאב שמעון בוטבול הוא בן 21 ומתגורר ברעננה עם הוריו ושני אחיו. במקור, אלעד התגייס לחיל התותחנים ולאחר גיבוש הגיע ליחידה "דיה" שעסקה באיסוף מודיעין מהעומק והפעלת אש. לאחר 8 חודשים של טירונות ואימון מתקדם, המשיך לקורס מפקדי כיתות ביחידה. כשסיים את הקורס היחידה נסגרה, ואלעד עבר לפקד על בני המחזור שלו בהכשרה של גדוד 869, גדוד איסוף קרבי בפיקוד הצפון.

אלעד היה מפקד כיתה וסמל במשך 8 חודשים בקו מבצעי של הגדוד במחנה מתת, שם פיקד על פעילויות מבצעיות במסגרת תקופת אירועי "יוצא לאור", במסגרתם נערכו כוחות צה״ל אל מול כוונותיו של ארגון הטרור חיזבאללה. במהלך התקופה, הגיע למסקנה שברצונו להמשיך ולתרום, ויצא לקורס קצינים.

"אחרי שהייתי מפקד כיתה, בחרתי להמשיך ולצאת לקצונה מכיוון שרציתי לפקד ולהשפיע על הלוחמים בעלי המוטיבציה הנמוכה לתפקיד הלוחם", הוא מתאר. "בהיותי חייל ראיתי עד כמה למפקד יש השפעה על חייליו באמצעות הערכים איתם הוא מגיע לתפקיד, הבנתי כי יש לי הרבה לתרום וידעתי שאוכל לעשות את זה בצורה הטובה ביותר בתור קצין לוחם".

עוד מספר אלעד: "חוויתי כמה וכמה אירועים משמעותיים בשירות. תקופת אירועי 'יוצא לאור' הייתה אחת מהם. בצענו תעסוקה מבצעית בגזרת הצפון כשלושה חודשים, הייתה זו תקופה רוויה פעילויות מבצעיות, במהלכן היה לי חשוב להמשיך להנחיל את הערכם  לחיילי ולכן השילוב בין הפיקוד האישי והמבצעי העצים עבורי את תחושת השליחות וחידד את רצוני לצאת לקצונה. אירוע נוסף התרחש לפני חצי שנה, כשקיבלתי את הצטיינות הנשיא ביום העצמאות. היה זה אחד מהרגעים המשמעותיים בחיי, מרגש לראות את ההערכה על העבודה שלי באופן כל כך מובהק ומעצים, זה היה כבוד גדול. אני גאה לייצג את העיר שלי, להגן ולהילחם בשביל המדינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר