בית הגלגלים בהרצליה, צילום באדיבות בית הגלגלים

בהשפעת הקורונה, מסע גיוס תרומות של בית הגלגלים. היעד: מיליון שקלים

עמותת 'בית הגלגלים' יצאה בקמפיין "מנגישים את החיים", לשבוע וחצי בלבד, במטרה לגייס תרומות ולהבטיח את המשך הפעילות שלה. אמא לחניך מספרת על הבית וגם על תפקידה כשגרירה

פורסם בתאריך: 14.11.21 08:14

עמותת 'בית הגלגלים' יצאה בקמפיין "מנגישים את החיים", לשבוע וחצי בלבד, במטרה לגייס תרומות ולהבטיח את המשך הפעילות שלה. הקמפיין יימשך עד  ה-18.11 במטרה להגיע ליעד של מיליון שקלים, כאשר בתוך פחות מיומיים נאספו קרוב ל-250 אלף שקלים. אירוע השקת הקמפיין התקיים בבית הגלגלים בהרצליה, והיווה את יריית הפתיחה לגיוס התרומות של מאות 'שגרירים', ביניהם הורים לחניכים, מדריכים בעבר ובהווה ומתנדבים, אשר אמונים על איסוף הכספים. לכל אחד מהם יעד אישי.

'בית הגלגלים' הוא ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית הכולל שישה בתים ברחבי הארץ. הבית בהרצליה ממוקם ברחוב דוד המלך בהרצליה פיתוח ומונה כ-100 חניכים. הבתים פתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. כמו כן, הארגון מקיים בעזרת מתנדבים מסורים מסגרת רציפה לחניכים מגיל 9 ועד 21 דרך ההתבגרות ובמהלך הבגרות, עם מגוון תכניות ופעילויות, במטרה לאפשר רכישת מיומנויות חברתיות, אינטראקציות בינאישיות וקידום השתתפות חברתית ואזרחית בכל מעגלי החברה. החניכים בבית חלקם על כסאות גלגלים, כמו גם חלק מהצוות המטפל, ולצדם סטודנטים מתנדבים.

ג'ני, המתגוררת בהרצליה, היא אמא לילד בן 13, עבורו זו השנה השלישית בבית הגלגלים. בנה מתמודד עם מחלת עצב שריר והוא לקוי ראייה, אך יחד עם זאת הוא לומד בחטיבת בן גוריון בעיר כאחד התלמידים. ג'ני, המשמשת שגרירה בקמפיין התרומות, מספרת: "הבן שלי נפגש אחת לחמישה שבועות עם קבוצה בשישי-שבת. עובדים שם אנשים מקסימים, זה בית לכל דבר. להורים כמונו זה כמו גג מעל הראש, כלום לא עוצר אותם ואף הר לא גבוה מדי עבורם. הבית עבור הבן שלי הוא המקום להיות מי שהוא, בגובה העיניים עם מי שמבין אותו. כל פעם שהוא מגיע זה נותן לו דלק להמשיך. הוא מצפה בכיליון עיניים להגיע לשם, וגם רכש חברים לחיים".

רחלי עמר כהן, מנהלת תפעול ופרויקטים בבית הגלגלים בהרצליה, בת 54, הייתה במחזור הראשון שיצא מהבית. בשלוש השנים האחרונות בעבודתה שם היא סוגרת מעגל. היא עצמה מרותקת לכיסא גלגלים: "עד כמה שזה יישמע קלישאתי, הרגשתי שחזרתי הביתה, תרתי משמע. הצלחתי לחוות את הבית מכל הכיוונים. כשחזרתי לבית הגלגלים, וחיפשתי עבודה ממקום מאוד שכלתני וכלכלי, לאט לאט הבנתי במי אני מטפלת וזה הציף לי את הילדות והנערות שלי. זה מקום שנותן לצמוח חברתית ועוזר לך ללמוד על עצמך כאדם עצמאי".

כיצד השפיעה עליכם הקורונה?
"ממש עם פרוץ הקורונה הבנו בבית הגלגלים שהבידוד בבית לחניכים יכול להיות מסוכן אפילו יותר מהנגיף והיינו מהגופים הראשונים שחזרו לפעול באופן מלא עוד במהלך הסגר הראשון. מאז ועד היום אנחנו פועלים ברציפות כדי להבטיח לחניכים וגם למתנדבים מסגרת בטוחה שנותנת אוורור מהמציאות היומיומית".

מדוע יש צורך בקמפיין גיוס תרומות?

"כל שנה אנחנו עורכים אירוע התרמה, השנה, בגלל הקורונה שמאיימת עלינו בגלים, החלטנו לצאת בקמפיין גיוס המונים. חשוב לציין שעמותת בית הגלגלים נשענת ברובה על תרומות, רוב התקציב שלנו כ-60% מגיע מתרומות".

לתרומות היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר