ענבר הוכברג צילום פרטי
ענבר הוכברג צילום פרטי

נמשך המשבר הפוליטי: האם סגניתו של ברוידא תודח הערב על ידי האופוזיציה?

ענבר הוכברג כתבה: "חברי האופוזיציה מעוניינים אך ורק לייצר כותרות". באופוזיציה אומרים: "אי אפשר לשחק את המשחק ואז ליילל כשמגיע תורך". הוכברג לצומת השרון: "מדובר בצביעות של חברי מועצה"

פורסם בתאריך: 21.11.21 16:53

הרוחות סביב המשבר הפוליטי ברעננה ממשיכות להיות סוערות. הערב, ראשון, תתקיים ישיבת מועצת העיר כאשר על הפרק – הדחתה של סגנית ראש העירייה, ענבר הוכברג, על ידי חברי האופוזיציה. הוכברג משמשת כסגנית ראש העירייה בשכר, במשרה חלקית. במקביל, הבוקר התקבלה החלטת בית המשפט לפיה לא יפתחו הליכי ביזיון בית משפט כנגד ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אך חברי האופוזיציה שעתרו לבית המשפט יזכו להחזר חלקי בגין הוצאות המשפט.

כפי שדיווחנו כאן, בתחילת החודש התקיימה ישיבת מועצת העיר, בעקבותיה הגישו עשרת חברי האופוזיציה בקשה לבזיון בית משפט, לאחר שלטענתם, התחייבותו של ראש העיר לבית המשפט, לפיה הנושאים שהועלו על ידם יידונו בישיבה – הופרה. כזכור, הייתה זו ישיבה שלא מן המניין לאחר שהעירייה הודיעה עלייה ככזו לבית המשפט, בתגובה לעתירה שהגישו עשרת חברי האופוזיציה בחודש שעבר, לאחר שדרישתם לקיום ישיבה ולדיון ברשימה של נושאים שהעלו, לא נענתה לדבריהם בתחילה. כזכור, עם הודעת העירייה כי הישיבה תתקיים, הודיע בית המשפט שבעקבות זאת, התייתרה העתירה.

הבוקר כאמור, התקבלה החלטת בית המשפט לפיה לא יפתחו הליכי ביזיון בית משפט כנגד ראש העירייה, אך העותרים יהיה זכאים לשיפוי חלקי בגין הוצאותיהם. בהחלטתו ציין כבוד השופט, סגן הנשיאה, אורן שוורץ: "לאחר ששקלתי את טענות הצדדים הרלבנטיים, אני סבור כי אין מקום לפתוח בהליכים מכוח פקודת ביזיון בית משפט כנגד ראש עיריית רעננה. פסק הדין שניתן בעתירה לא קבע חיוב כלשהו לצדדים, אלא הניח כמובן מאליו שהעתירה התייתרה מאחר שעתידה להתקיים ביום 9.11.21 ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין וכי בישיבה זו ידונו הנושאים המבוקשים על ידי העותרים. מעבר לכך, אין מחלוקת כי ישיבה כאמור אכן התקיימה במועד והנושאים הועלו לדיון. בכך שעלו קשיים משפטיים לקיים הצבעה בחלק מהנושאים (עניין שנתמך לכאורה בחוות דעת היועצת המשפטית), אין כדי ללמד על הפרה של פסק דין. לפיכך, הבקשה נדחית בנסיבות העניין ומאחר שטעמי אי-קיום ההצבעה לא נבחנו לגופם. אמנע מחיוב בהוצאות בגין בקשה זו".

בעניין השיפוי ציין: "יש להניח כי אם ראש העירייה היה מודיע מראש לעותרים כי בכוונתו לכנס ישיבה מיוחדת לפי דרישתם בהקדם האפשרי, ולכל המאוחר בראשית חודש נובמבר, העתירה לא הייתה נולדת כלל. התוצאה המסתברת היא כי רק עקב אי-מענה ענייני לפניית העותרים הוגשה העתירה דנן. עם זאת, לזכותו של ראש העירייה אציין כי בראשית חודש נובמבר אכן התקיימה ישבה מיוחדת ובכך נחסכו עלויות ציבוריות נוספות… בהתחשב בכל אלה אני מחייב את ראש העירייה בהוצאות חלקיות בגין העתירה – מחצית אגרת בית המשפט בסך 985 ש"ח, וכן בשכ"ט ב"כ העותרים על הצד הנמוך בסך 2,500 ש"ח".

בסוף השבוע האחרון העלתה חברת המועצה וסגנית ראש העירייה ענבר הוכברג, פוסט זועם בו כתבה: "חברי האופוזיציה מעוניינים אך ורק לייצר כותרות ועל הדרך להרוס את העיר כדי שיוכלו בעוד שנתיים לנפנף בקמפיין ולהסביר לציבור איך הם הולכים לתקן את מה שהרסו במו ידיהם. ובינתיים הם גם מונעים משליחי הציבור לעשות את עבודתם, זו שנשבעו עליה אמונים! ביום ראשון נתכנס לישיבת מועצה שיש על סדר יומה אך ורק נושא אחד: ביטול המינוי שלי לסגנית ראש העיר. למה? כי הם יכולים".

אלא שגורמים באופוזיציה טוענים כי בעקבות משבר הקורונה, ויתרו חברי סיעת לב, עליהם נמנית גם הוכברג, על סגנות בשכר לטובת תקציבים לפעילויות עירוניות. אחד מהם אומר: "למרות זאת ענבר הוכברג היא סגנית בשכר. ביטול מינוייה הוא חלק מפעולות שקשורות להתנגדות האופוזיציה להתנהלות ראש העיר ודרכו בניהול העיר. התפקידים היום לא משרתים את העיר, אלא הפכו כמו שלל לחלוקה ולא כאמצעי לעבוד למען העיר. לענבר לא הייתה בעיה להצביע על ההדחות השונות של חברי מועצה שפרשו לאופוזיציה מהוועדות השונות דבר שממש לא היה מחויב המציאות. כמו כן הייתה חלק מקואליציה שהדיחה את אנה פוזמנטיר ואיילת ארז מתפקיד יו״ר מועצת הנשים העירונית כל אחת בתורה. אי אפשר לשחק את המשחק ואז ליילל כשמגיע תורך".

בתגובה לדברים הבהירה הוכברג כי העובדה שמדובר במשרה חלקית במקום במשרה מלאה, פינתה מאות אלפי שקלים לפעילויות לטובת הציבור ברעננה. הוכברג אמרה לצומת השרון: "גלי ואני גאות מאוד על המהלך שהובלנו להעברת תקציב סגן בשכר לפעילות לפני 3 שנים. בזכות המהלך הזה רעננה זכתה במקום הראשון בתחרות בטיחות בדרכים ותזכה לראשונה להקמת המרכז לגיל הרך. 400,000 ש"ח זה כמחצית מסגן השכר. גם במהלך תקופת המינוי שלי, הקפדנו שלא לגעת בכסף הזה ולהמשיך לייעד אותו לפעילות עבור התושבים. אחרי שסיימנו עם המתמטיקה, נעבור למהות – המהלך שכביכול נועד לפגוע בראש העיר, לא פוגע בראש העיר. עובדתית הוא נשאר בתפקידו ואני מסיימת את תפקידי. במה זה כן פוגע? בדמוקרטיה, באיזונים ובלמים בתוך המועצה ולבסוף גם בשירות לתושב, כי לחברי מועצה שמביאים ניסיון מקצועי לתפקיד בו הם מכהנים יש יכולת להשפיע על מדיניות, על יישום, וגם על פיקוח עבודת העירייה. ולבסוף, חשוב להגיד: הצביעות הזו של חברי המועצה שכואב להם נורא שמישהו יקבל שכר ולא הם. האם מישהו מהם התנגד בעבר לקבל סגן בשכר? התשובה היא לא. ובוודאי שהאכזבה הגדולה ביותר זה ממפלגת מרצ, שגם מממנת את התביעות המשפטיות האלה. הם צריכים לעדכן את המצע שלהם שקידום נשים זה רק בתנאי שאת ממפלגת מרצ … כל השאר לא קודמו ולכן עזבו".

תגובת עיריית רעננה: "הצדק נעשה, ובית המשפט אמר את דברו ודחה בשנית את עתירת חברי מועצת העיר מהאופוזיציה. עיריית רעננה ממשיכה לבצע את עבודתה נאמנה בעשייה ערכית למען תושבי העיר ומתוך ראיית טובת כלל הציבור. אנו מצרים על כל ניסיון מצד חברי מועצת העיר באופוזיציה לסטות ממהות העשייה הציבורית ולעסוק בענייני סרק ונושאים פוליטיים,  לרבות הניסיון להדחת ענבר הוכברג מתפקידה והעיסוק בפרנסתה, תוך ריכוז משאבי ציבור לנושא והתעלמות מהבחירה של ראש העיר שלא למנות שני נבחרי ציבור נוספים בשכר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר