חיים ברוידא, צילום עזרא לוי
חיים ברוידא, צילום עזרא לוי

מרצ עתרה ויו"ר ועדת הבחירות הורה לעירייה להסיר סרטון בו מופיע ברוידא

בעתירה נטען: "הסרטון מנכס לראש העירייה אירוע עירוני, מדובר בתעמולה". העירייה: "מדובר בצו ארעי בלבד, שאינו מעיד על החלטה סופית"

פורסם בתאריך: 28.11.21 13:15

זה רק ספורט? בצו ארעי, הורה יו"ר ועדת הבחירות האזורית לעיריית רעננה על הסרתו המיידית של סרטון "טורעננה" שפירסמה העירייה, לאחר שנחשד כתעמולת בחירות אסורה. הצו ניתן בעקבות פניית סיעת מרצ לוועדת הבחירות, לאחר שלטענתם פנייה ישירה לעירייה בנושא, לא נענתה. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אורי הברמן ועו"ד זיו וייסמן.

בעתירה שהגישה סיעת מרצ ציינו כי הסרטון, בו נצפה ראש העירייה, חיים ברוידא, רוכב על אופניים ומזמין את התושבים להצטרף אליו לטורעננה, הינו תעמולת בחירות אסורה על פי סעיף 2א לחוק הבחירות. "הסרטון, אשר מתיימר לשווק את המרוץ לקהל הרחב, אינו סרטון אינפורמטיבי. מדובר בסרטון אשר במרכזו ניצב ראש העיר תוך ניצול משאבי הציבור לתעמולה", נכתב בנימוקי העתירה "בכך מקיים ראש העיר תעמולה תוך שימוש בנכסי הרשות בניגוד לסעיף 2א לחוק התעמולה".

בהמשך העתירה נכתב עוד כי "הסרטון מאדיר את שמו של ראש העירייה, המנכס לעצמו אירוע עירוני, כאילו הוא אירוע פרטי המתקיים על ידו … התושב הסביר, הצופה בסרטון בו מככב ראש עירייה, אשר זוכה לשבחים מכל עבר, ולמעשה 'נושא בכפותיו' את התושבים לעבר אירוע לציון הצלחתה רבת השנים של העיר רעננה הוותיקה, דומה כי לא יוכל לנתק בין השניים – הצמודים עד לבלי הפרד".

 

כאמור, בעקבות עתירת הסיעה הורה יו"ר ועדת הבחירות האזורית, השופט אברהם טל, על מתן צו ארעי להסרת הסרטון באופן מיידי. "לאחר שבחנתי את העתירה ואת תגובות המשיבים לבקשה לצו ארעי, וצפיתי בסרטון נושא העתירה … אני מורה על מתן צו ארעי, לפיו על המשיבים להסיר את הסרטון נושא העתירה, מכל מדיום בו פרסמו אותו … צו ארעי זה יעמוד בתוקפו עד מתן החלטה אחרת בנדון …" ציין בהחלטתו.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה גאה באירוע האופניים החדש והייחודי שיזמה: "טורעננה". אירוע המהווה שיא קהילתי וספורטיבי, בסימן שנת ה-100 לעיר. מדובר בצו ארעי בלבד, שאינו מעיד על החלטה סופית וחלוטה בנושא. הסרטון מתבסס בדיוק על אותו קונספט שמבצעות רשויות נוספות בישראל כמידע לציבור. באף רשות, איש מנבחרי הציבור לא העלה על דעתו לטרפד בכוונה תחילה, ולהטיל סייגים והתנגדויות הפוגעות באירוע. צר לנו כי דווקא בעיר רעננה, המבקשת לקדם תרבות ספורט והנחלת אורח חיים בריא לתושבים, ישנם חברי מועצת עיר הבוחרים ממניעים פוליטיים ואישיים, לפגוע במתכוון באירוע עירוני ספורטיבי ועממי. בסופו של דבר, הנפגעים הם התושבים, ילדים, צעירים ומבוגרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוית כהן

    ראש עיר כושל אשר עסוק אך ורק בצילומים ויחסי ציבור. מוזמן לחזור לעיתון ממנו הגיע לפני 30 שנה אולי את הכתבים יצליח לנהל, כי את העיר הוא וודאי לא מצליח.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר