בית יד לבנים רעננה, צילום עזרא לוי

מקומם: גמלאי מחוסן התקשה בהורדת רמזור ונשאר בחוץ

התושב, יוסף אושפיז, לא הצליח להיכנס למופע בבית יד לבנים אליו רכש כרטיס, לאחר שאף סדרן לא הצליח לסייע לו להוריד את האפליקציה. "חבל שבעירייה לא דאגו לסיוע", הוא אומר

פורסם בתאריך: 29.11.21 09:22

כשל טכנולוגי: אחרי שנבצר ממנו להיכנס לאירוע תרבות ברעננה, מציע גמלאי מרעננה לעירייה להציב סדרן ייעודי שיסייע לאוכלוסייה המבוגרת להתנהל טכנולוגית עם התו הירוק. במוצאי השבת שעברה, ביקש יוסף אושפיז, תושב העיר, בשנות ה-70 לחייו, לצאת עם אשתו להופעה בבית יד לבנים, אלא שבעת הכניסה הוא הסתבך עם הפן הטכנולוגי של אפליקציית רמזור, ועל כן לא הורשה להיכנס.

בשיחה עם צומת השרון מתאר אושפיז את שארע: "בשעה 20:30 הייתה הופעה של שירי הביטלס בבית יד לבנים, מטעם אגף תרבות בעירייה. בכניסה הגעתי ל'סלקטורית' שאמורה לבדוק תו ירוק", הוא מסביר, "יש לי כמובן תו ירוק ממכבי אחרי 3 חיסונים, אך באותו הרגע לא הצלחתי לאתר את האפליקציה 'רמזור' על מנת להציג בפניה את התו. אשתי ניסתה לעזור לי למצוא וגם סדרן נוסף, אך אף אחד לא הצליח. בסופו של דבר, נאלצתי לנסוע הביתה כדי לחפש את האישור המודפס שעשיתי חיסון לקורונה, אך גם אותו לא מצאתי".

יוסף אושפיז

אושפיז מציין כי בסופו של דבר הסיפור נגמר במפח נפש, שכן הוא ואשתו לא נכנסו למופע, עליו גם שילמו מראש. "נוצר מצב אבסורדי", הוא אומר, "נמנעה ממני הכניסה, נשארתי בחוץ ולא זכיתי לראות מופע משנות השישים שכה רציתי לראות. חבל שהעירייה לא הציבו בכניסה דיילת שמסבירה פנים ופונה לקהל המבוגר שבינינו, שמתקשים לשלוף במיידית את ה'רמזור' ובכך למנוע עוגמת נפש שכזו, לאזרח שרק רוצה להנעים את זמנו".

לדברי אושפיז, הוא חולה לב בעל קוצב לב ובעקבות הסיטואציה היה עצבני ונגרמו לו לחצים בחזה. "אני בן 75, שומר חוק, השתתפתי במלחמות ישראל וזה פשוט אבסורד בעיניי שהעירייה והשלטון המקומי לא נערכים למצב 'פרטיזני' שכזה. להבדיל, בספרייה העירונית ברעננה יש מישהי מטעמם, שכל תפקידה לשלוף את התו הירוק לפי ת"ז, שם ומספר טלפון סלולארי, כדי לאפשר את כניסתם של הבאים. צריך שיהיה דבר כזה גם בכניסה לאירועי התרבות בעיר".

מעיריית רעננה נמסר כי: "עיריית רעננה מציבה בכל אירוע תרבות המצריך הצגת תו ירוק, סדרן מטעמה, המתווסף לצוות האירוע. כך גם באירוע הנדון, בו מעבר לדיילת ולאחראית האירוע, הוצב במקום סדרן ייעודי לסיוע לאורחים בכל הנוגע לסריקת התו הירוק והפקתו. אנו עושים ככל יכולתנו לסייע לתושבי העיר גם תחת מגבלות הקורונה, ובמקביל מחדדים את הנהלים כבר במעמד רכישת הכרטיסים, אודות הצורך בהצגת התו הירוק והפקתו עוד בטרם ההגעה לאירוע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר