חיים ברוידא, צילום גיא סידי
חיים ברוידא, צילום גיא סידי

פרשת הסרטון: ועדת הבחירות קיבלה את עתירת מרצ נגד העירייה

ועדת הבחירות קיבלה את עתירת מרצ שטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה והורתה להסיר לחלוטין סרטון עירוני. השופטת: הסרטון אינו עולה בקנה אחד עם הוראות חוזר המנכ"ל המיוחד"

פורסם בתאריך: 2.12.21 08:18

עתירתה של סיעת מרצ ליו"ר ועדת הבחירות האזורית, בבקשה להוריד את סרטון "טורעננה" שהפיקה העירייה, התקבלה אתמול, רביעי. בהחלטת השופטת חנה קיציס, ממלאת מקום יו"ר הוועדה, הצו הארעי שניתן לעירייה בשבוע שעבר הפך קבוע. בהחלטתה הורתה השופטת על המשיבים להסיר את הסרטון מכל אמצעי המדיה הדיגיטלית וכן כי ראש העירייה, חיים ברוידא, יישא בהוצאות העותרת בסכום של 3,000 שקלים, אשר לא ישולמו מקופת העירייה.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו על כך שיו"ר ועדת הבחירות האזורית, השופט אברהם טל, הורה בצו ארעי, לעיריית רעננה על הסרתו המיידית של הסרטון לקראת אירוע "טורעננה" שפירסמה העירייה, לאחר שנחשד כתעמולת בחירות אסורה. כפי שציינו אז, הצו ניתן בעקבות עתירת סיעת מרצ לוועדת הבחירות, לאחר שלטענתם פנייה ישירה לעירייה בנושא, לא נענתה. עתירה שהוגשה באמצעות עו"ד אורי הברמן ועו"ד זיו וייסמן.

בעקבות העתירה, לאור הסתייגותם ואי הסכמתם עם הבקשה שהוגשה על ידי סיעת מרצ לועדת הבחירות, פנה בתחילת השבוע מרכז השלטון המקומי ליו"ר ועדת הבחירות האזורית בבקשה להצטרף לעיריית רעננה כצד משיב בעתירה. בבקשתם להצטרף נרשם כי "הפרשנות אותה מאמצת העותרת במסגרת טיעוניה הינה מרחיקת לכת, אשר אימוצה עשויה להביא לפגיעה משמעותית ביכולתם של ראשי רשויות מקומיות לבצע את תפקידם ולקדם עניינים רבים במסגרת כהונתם", והוסיפו כי מדובר על השלכה רוחבית על כלל ראשי הרשויות המקומיות ועל כן צירופם כצד משיב הוא נחוץ והכרחי.

אלא שהשופטת קיציס, לא קיבלה את הבקשה והסבירה כי "מצאתי לדחות את הבקשה מבלי לקבל את עמדת הצדדים לעתירה; כפי שציין המבקש להצטרף השאלה הנדונה בעתירה שבפני נוגעת לפרשנות ויישום ההלכה… אין מדובר בשאלת 'עקרונית ורוחבית' אלא ביישום הדיון והפסיקה על מקרה קונקרטי. לפיכך הבקשה נדחית. החלטה בעתירה תינתן בהמשך".

כאמור, היום התקבלה גם החלטתה של השופטת בדבר העתירה עצמה, אשר קיבלה את עתירת סיעת מרצ. את החלטתה נימקה בכך שהסרטון: "אינו עולה בקנה אחד עם הוראות חוזר המנכ"ל המיוחד…. שם נקבע בין היתר כי יש להקפיד על הפרדה בין נבחר הציבור לרשות המקומית וכי 'הפצת מידע לציבור מטעם הרשות אינה פסולה כשלעצמה, אולם אין לכרוך אותה עם פרסום שמו של ראש הרשות המקומית או נבחר ציבור'", וציינה בפרט את סעיף 8 להנחיות היועץ המשפטי לממשלה לפיו: "איסור על תעמולת בחירות במימון כספי גוף מבוקר – פרסומים המופצים על ידי משרדי ממשלה".

מדוברות המרכז לשלטון מקומי נמסר: "השופטת קיבלה את החלטתה ואנו פועלים על פי חוק"

תגובת עיריית רעננה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר