ביקורי תושבים אצל גיבורי וגיבורות שואה, משמאל דוד נג'מי ופרידה שוחט, מימין למעלה: משפחת אנוקה - דיקלה, שאול ואורי עם מלכה גליקשטיין, מימין למטה רומי בל פורור לצד הגיבורה אירה ברונשטיין.

מצעד הגבורה: רעננים רבים הדליקו נרות עם גיבורי וגיבורות השואה

הפעילות שהחלה בסוכות התחדשה בחנוכה וייתכן שתימשך במהלך כל השנה. "זו פשוט זכות גדולה לקחת חלק בפעילות כל כך מרגשת", אמרה נעמה חי, ממובילות הפעילות

פורסם בתאריך: 5.12.21 13:50

כל אחד הוא אור קטן – וכולנו אור איתן: לאורך ימי חג החנוכה, תושבי רעננה נרתמים לשמח את גיבורי וגיבורות השואה וקשישים נוספים בעיר ובסביבה, כחלק מ"מצעד הגבורה", זאת בעקבות הצלחת הפרויקט בחג סוכות האחרון.

במהלך השבוע האחרון, הגיעו עשרות מתנדבים לביקור הקשישים עם שי קטן וחיוך גדול. התושבים דאגו לעציצים, גלידות, עוגות, סופגניות והרבה שמחת חיים. לפעילות הצטרפו הפעם גם תלמידי חטיבת הביניים "רימון" ביחד עם הוריהם, לצד מתנדבים רבים נוספים, הפעילות שהופקה על ידי תושבות ותושבי העיר, בשיתוף עם "מצעד הגבורה", פרויקט "עכשיו זה הזמן" של עמותת מט"ב והקרן לרווחת נפגעי שואה.

הביקורים נערכו הפעם גם בערים השכנות, וגם בכפר סבא ובהוד השרון נערכו ביקורים מרגשים. "המרחק לא יעצור את הדברים שחשוב לעשות", אמרה רבקה קרקובסקי, אחת ממובילות הפעילות. "מדהים איך כל זה קרה בזמן קצר כל כך, אני בטוחה שכל הגיבורים והגיבורות שמחו לביקור ולתשומת הלב ולא פחות חשוב – אנחנו התרגשנו לא פחות מהם".

מתנדבים ומתנדבות שהשתתפו בפעילות סוכות ולא הצליחו להשתתף בחנוכה בגלל תכנונים קודמים העלו בקשה לקיים את הפעילות גם לאורך השנה, כדי שליותר אנשים תהיה אפשרות לקחת בה חלק. "לא נתקלתי אף פעם בצורה כזו של זיכרון שואה, זיכרון שהופך את הפירמידה ומגיע ממקום של עשייה ואופטימיות, לעשות ולא לשכוח זו בהחלט דרך חיים", אמרה נעמה חי, שמובילה את הפעילות כבר מסוכות, "מבחינתי זו פשוט זכות גדולה לקחת חלק בפעילות כל כך מרגשת, כשרואים את העיניים הבורקות והחיוכים של כולם, זה ללא ספק שווה את הכל".

לפרטים נוספים על הפעילות והצטרפות, כנסו לעמוד קהילת גיבורי רעננה באתר "מצעד הגבורה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם תלמידים רבים משכבת ט בחטיבת רימון ברעננה השתתפו בפרויקט בליווי של הצוות החינוכי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר