סגן נ, מסיים קורס טיס מרעננה

מרגש: שלושה רעננים בין מסיימי קורס טיס השבוע

הכירו את סגן ט', סגן א' וסגן נ' שגדלו והתחנכו בעיר וסיימו השבוע בהצלחה את הקורס היוקרתי

פורסם בתאריך: 22.12.21 16:26

נציגות מכובדת ויוצאת דופן בהיקפה: שלושה מתושבי רעננה הם בין מסיימי קורס טיס, מחזור 183: סגן ט', סגן נ' וסגן א'. היום מתקיים טקס הסיום בבסיס חיל האוויר בחצרים, בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרים. הטקס מתקיים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

את קורס הטיס יסיימו 39 חניכים, מתוכם 35 גברים וארבע נשים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. הבוגרים והבוגרות יסיימו את קורס הטיס בתום הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה, בסיומה יצטרפו לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות. המסדר הנוכחי נערך בסימן הוקרת מערך התובלה, בדגש על מערך מטוסי הקרנף – מערך בעל מורשת עשירה ומפוארת, המוביל משימות מבצעיות, לאומיות והומניטריות, שלקח חלק במבצעים מיוחדים כמו "מבצע שלמה" ו"מבצע יונתן". מסדר זה הינו המסדר האחרון בראשות מפקד חיל-האוויר הנוכחי, אלוף עמיקם נורקין, שסיים את קורס טיס 113 כחניך מצטיין וקיבל את כנפי הטיסה שלו מראש הממשלה דאז יצחק שמיר ז״ל.

סגן ט, מסיים קורס טיס מרעננה

בין המסיימים כאמור, שלושה רעננים:

סגן ט' הוא בן 23, תושב רעננה ולו אח תאום ואחות קטנה. השירות בחיל האוויר אינו זר למשפחתו של סגן ט', הוריו שירתו כטכנאי קשר בבסיס פלמחים, שם הכירו. בשנות התיכון גרו סגן ט' ומשפחתו בבוסטון, בעקבות שליחות מטעם העבודה של אביו ולפני גיוסו לקורס טיס, הצטרף למכינה קדם צבאית. בזמנו הפנוי סגן ט' אוהב לנגן בגיטרה ולטייל. סגן ט' אמר: ״תמיד חלמתי להיות צוות אוויר, עם תחילת הקורס הבנתי שאני נמצא במקום הנכון״. למפגש עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיעה עליהם בחייהם הוא החליט להביא את המדריך שלו מהשלב הראשוני בקורס אשר היווה לו דמות מאוד משמעותית ומעצימה. סגן ט' סיים בהצלחה קורס 183 כנווט קרב.

סגן נ, מסיים קורס טיס מרעננה

 

סגן נ' הוא בן 21, תושב רעננה ולו ארבע אחיות קטנות. סגן נ' למד בישיבה שם הרחיב מגמות פיזיקה ומחשבים והיה חניך בתנועת הנוער "בני עקיבא" עד כיתה י'. במהלך התיכון עשה תואר במדעי המחשב. בזמנו הפנוי הוא מתנדב במד"א, צולל, גולש גלים וקיט. סגן נ' התגייס לקורס טיס 185, אך בעקבות התואר שעשה דילג על שנת השכלה והתחיל את השלב המתקדם יחד עם קורס 183. סגן נ' משתף: "לא חלמתי להיות צוות אוויר, עברתי את המיונים, ככל שהתקדמתי הבנתי שאני נמצא במקום הנכון עבורי והתאהבתי במקצוע בשלב הראשוני של הקורס". כאשר שאלנו את סגן נ' אודות חוויה מרגשת אותה עבר בחר בטיסת הסולו הראשונה על המסוק. למפגש עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין הוא החליט להביא את סבא שלו, וציין  כי מבחינתו זו הזדמנות להודות לו על האדם שהוא עבורו. סגן נ' סיים בהצלחה את קורס טיס 183 כטייס מסוקים.

סגן א מסיים קורס טיס מרעננה

סגן א' הוא בן 21, תושב רעננה ולו אחות גדולה ואח קטן שמתמיין כעת גם הוא לקורס טיס ועתיד להגיע לגיבוש בקרוב. אמו היא דיילת אוויר ואביו קצין מבצעים ובשירותו הצבאי, שירת בחיל האוויר בטייסת 120. סגן א' למד בתיכון ברעננה שם הרחיב מגמות פיזיקה וחינוך גופני. בזמנו הפנוי סגן א' אוהב לשחק כדורסל. סגן א' אמר לקראת טקס הסיום של הקורס: "לא תמיד חלמתי להיות צוות אוויר, הבנתי שאני נמצא במקום הנכון עבורי בשלב הראשוני בקורס ומאז התחושות רק הלכו והתעצמו, אני כולי מלא בציפייה להתחיל את השירות בטייסת המבצעית עם סיום הקורס". למפגש עם מפקד חיל האוויר, הוא החליט  להביא את דודתו, וציין כי עבורו זוהי הזדמנות לומר לה תודה על העשייה והתמיכה בו ולהביע את הערכתו הרבה אליה. סגן א' סיים בהצלחה את קורס טיס 183 כטייס מסוקים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר