הכבאי אבי זוהר, צילום פרטי

"אני מאושר שאני יוצא בריא ושלם". רס"ר אבי זוהר יוצא לגמלאות

בגיל 64 פורש רס"ר זוהר, הכבאי הכי ותיק בתחנת השרון, מהשרות הפעיל כלוחם אש עם אין ספור זכרונות מאירועים דרמטיים, שעל חלקם הוא מספר בראיון פרישה מיוחד

פורסם בתאריך: 4.1.22 08:39

אחרי 40 שנות שירות מבצעי כלוחם האש, רס"ר אבי זוהר מרעננה פורש לגמלאות. זוהר הוא הכבאי הראשון שהתקבל לתחנת כפר סבא ככבאי, לאחר ההפרדה בין מד"א לכבאות בשנת 1982. "אני מאושר שאני יוצא 'על הרגליים' בריא ושלם, כי זו עבודה שיש בה המון סיכון ואתגר וזה לא מובן מאליו לצאת בבריאות", הוא אומר.

אבי, בן 64, נשוי ואב לשלושה, סיים 40 שנות שירות ועוד 8 שנים בתקופת מלחמת יום כיפור בהן היה צופה אש ומתנדב עד כניסתו לעבודה כמפקד צוות ולוחם אש בכבאות והצלה לישראל. בשיחה עם צומת השרון, לכבוד פרישתו, הוא נזכר בכמה מהמקרים הבולטים בהם לקח חלק: "בין היתר השתתפתי במשימות לאומיות, במלחמות ובמבצעים בעזה בהתמודדות עם בלוני התבערה. במלחמה האחרונה יצאנו נציגים מכמה תחנות מכל הארץ לבקר את הלוחמים בחזית ולהעניק להם שי מטעם הכבאות, והגענו ביום לחימה קשה תחת מתקפת פצמ"רים", הוא מתאר.

הכבאי אבי זוהר צילום פרטי

אבי מציין איך בתחילת שנות השמונים, ככבאי צעיר, הוא הגיע לאירוע חילוץ של ילד כבן שש ברחוב שברץ. "נקראנו לאירוע בו ילד נלכד בין שני צינורות בטון גדולים. אני זוכר שזו הייתה משימה קשה ומסוכנת. ניסינו לחשוב איך לחלץ אותו מבלי שהוא ייפגע, כי בכלים ובכננות אין 'רגש'. בסוף עשינו הערכת מצב וניגשנו לחילוץ ללא המכשירים. אחד הכבאים הצליח להגיע אליו ולדחוף אותו מאחור בעוד אני משכתי אותו מהראש – ממש כמו לידה. זה היה אירוע מאוד מרגש, כי גם כל אחד מאיתנו הרגיש כאילו זה הילד שלו שם", הוא אומר.

במקרה אחר מספר אבי על חילוץ דיירים מבניין בוער ברחוב רמב"ם באמצעות סולמות ומנופים: "זה היה לפני כ-8 שנים", הוא נזכר, "מילאתי תפקיד של ראש משמרת, כשנקראנו לשריפה ברחוב רמב"ם 26. אני זוכר שכל חדר המדרגות בער והעשן התחיל להיכנס לתוך הדירות. היינו צריכים לבצע חילוץ של הדיירים מהקומות הגבוהות בעזרת מנופים וסולמות. מכיוון שלא יכולנו לפנות את הדיירים דרך חדר המדרגות הבוער, פינינו אותם דרך המרפסות".

 

 

מה דעתך על כך שברעננה אין תחנת כבאות?
"ביטול תחנת הכבאות ברעננה הוא פספוס גדול ואני מצר על כך. גם לכבאים שעובדים בתחנה ומשרתים את הציבור וגם לתושבים מגיעה תחנה חדשה שמתאימה לשנת 2022 ולא תחנה משנות ה-50 שבנויה טלאי על טלאי. כיום לכבאים אין שטחי אימונים, אין מקום לפעילות ואין תנאים מינימליים. צריכה להיות תחנת כיבוי ברעננה, אם לא במקום התחנה בכפר סבא, אז לפחות בנוסף לה. זה כבר לא יקרה בתקופתי, אבל אולי אזכה לראות זאת כגמלאי".

בסוף השבוע נערך לכבודו טקס פרישה על ידי מפקד תחנת השרון, טפסר משנה דן יוספסברג, שציין: "אבי הוא הכבאי הוותיק ביותר בתחנה, רבים מלוחמי האש והקצינים הוותיקים זוכרים שהגיעו לתחנת כיבוי לראשונה ואבי הוא זה שקיבל אותם לתפקיד. אבי יוצא כעת לדרך חדשה והשתתף באלפי אירועי חילוץ מורכבים, שריפות, הצלת חיים, נפש ורכוש. אבי הינו לוחם אש מוערך בעל ניסיון מבצעי רחב, הוא התבלט בכוחו, בניסיונו והכי הרבה במוטיבציה שלו לשרת בגוף מבצעי בעל עבודה פיזית ונפשית לא פשוטה כל כך הרבה שנים. תחנת השרון מוקירה לאבי כבוד רב, מאחלת הצלחה בהמשך הדרך ובריאות איתנה. התחנה בה גדלת תשמש לך לבית גם בשהותך בפנסיה".

בימים אלה מתכנן אבי את החיים שאחרי השירות: "אני מתכוון להיות יותר עם המשפחה, להנות מהתחביבים בהם שחייה וצלילה, לעסוק בהתנדבות ועזרה לחברה,  ובתקווה גם לטייל בעולם, כשהקורונה תגמר ותאפשר את זה כמובן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר