גורים מפוספסים, צילומים מתנדבי הגורייה

לתלמידים יש שיעורי חתולייה ויחד עם המתנדבים הם הצילו מאה גורים בשנה

ענת מנדלוביץ הקימה גורייה ברעננה ויחד עם מתנדבים ותלמידי הדמוקרטי עוסקת בהצלת גורי חתולים ברחובות העיר, ומסירתם למשפחות. שני ימי אימוץ יתקיימו בקרוב, עם דגש על גורים מפוספסים

פורסם בתאריך: 10.2.22 08:57

בתוך שנה בלבד: מתנדבי גוריית רעננה בשיתוף תלמידי בית הספר הדמוקרטי הצילו למעלה מ-100 גורי חתולים ומצאו להם בית חם. השבוע ובשבוע הבא יתקיימו ימי אימוץ מרוכזים לאימוץ גורי חתולים טאבים (מפוספסים). "המתנדבים עושים לילות כימים ביד אחת עם המחלקה הווטרינרית וכלביית רעננה כפר נחמן, כדי להציל מרחובות רעננה את גורי החתולים חסרי הישע ולמצוא להם בתים בהם יזכו לאהבה ומשפחה", מסבירה ענת מנדלוביץ שהקימה את הגוריה "חתולים בצמרת" בשיתוף עיריית רעננה והמחלקה הווטרינרית.

ענת מספרת כי בראשית הדרך פעלה הגוריה במבנה בכלביה העירונית, אבל מטעמים לוגיסטיים הוחלט על הקמה של מקום ייעודי ליד בית הספר הדמוקרטי. "מנהל בית הספר, ערן, שמאוד אוהב בעלי חיים וחתולים בפרט התלהב מהעניין והוחלט על שיתוף פעולה".

איך זה בא לידי ביטוי?
"קודם כל לתלמידי כיתות ב'-ט' יש שיעורי חתוליה במערכת, במהלכם התלמידים באים לגוריה, עוזרים לטפל בגורים, משחקים איתם, מסדרים, מנקים וכו'. המשימה העיקרית שלנו בחתוליה היא לחברת את החתולים, כיוון שהם מגיעים אלינו מהשטח, עד גיל 3-4 חודשים, והרבה פעמים הם פחדניים, חששניים והמטרה היא להרגיל אותם לבני אדם לקראת אימוץ. בנוסף, לחלק מהילדים זה גם מעין מסגרת של טיפול ריגשי. מעבר לזה, חלק מהתלמידים מגיעים לבחירתם גם בשעות שאחרי בית ספר ועוזרים למתנדבים הבוגרים".

למה החלטתם על יום אימוץ לטאבים?
"מדי פעם יש הצטברות של חתולים מסוג מסויים, לא מזמן הייתה הצטברות של חתולים שחורים, בפעם אחרת של חתולים שחורים-לבנים. כרגע מחצית מהחתולים (7 מתוך 14) שיש בגוריה הם מהסוג הזה, אבל כמובן שיש גם חתולים מסוגים נוספים שניתן לאמץ, אני יודעת שאנשים שונים אוהבים חתולים מסוגים שונים, אבל באופן אישי זה הסוג המועדף עליי – יש להם תכונות נערצות של יופי, חוכמה ונאמנות".

 

לדבריה לגוריה יש 100 אחוזי הצלחה באימוצים: "כל המשפחות המאמצות מעידות על האושר הרב שנגרם להם מצירוף חבר חדש למשפחה, על הדינמיקה המופלאה שהתרחשה במשפחה ועל הלב שנפתח והתמלא".

כאמור, ביום שבת הקרוב וביום שלישי הבא יתקיימו ימי אימוץ לאותם גורי חתולים שניצלו. "תושבי רעננה והסביבה מוזמנים, עם הילדים, להגיע לגוריה שלנו, להתרשם מהעשייה המבורכת ומהגורים המטופחים, ולבחור לעצמכם חבר לחיים שיכניס אור לביתכם וילמד את ילדיכם מה היא חמלה, נתינה וטיפול", אומרת ענת.

ימי האימוץ יתקיימו ביום שבת, בין השעות 9:30-11:30, 18:00-20:00 וביום שלישי, בין השעות 18:00-20:00. להגעה: יש לרשום בוויז "חתולים בצמרת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נחום

    ענת מנדלוביץ עם לב גדול כל הכבוד לך על מה שאת עושה , ממש מחמם את הלב ,

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר