עבודות ברחבת יד לבנים, צילום ניר קריסטל

קריסטל: "ברוידא קובר אפשרות לחניון תת קרקעי ביד לבנים משיקולי בחירות"

הטענה עולה על רקע עבודות השיפוץ של רחבת יד לבנים, העירייה: "מדובר בפרויקט שאינו ישים בשלב זה, הן מסיבות תקציביות והן מסיבות תכנוניות"

פורסם בתאריך: 23.2.22 07:50

מצוקת החנייה ברעננה: בימים אלה עבודות השיפוץ של רחבת יד לבנים ברעננה קורמות עור וגידים, אך יש מי שטוענים כי לפני שמקימים רחבה חדשה, יפה ככל שתהיה, יש לענות על צורך אקוטי ולפתור את מצוקת החנייה במרכז העיר. "חניה במרכז העיר, היא מצרך נדיר וצורך קריטי לתושבים ולעסקים", מסביר חבר המועצה ויו"ר סיעת רעננים, ניר קריסטל.

בשיחה עם צומת השרון טוען קריסטל כי שיפוץ הרחבה בלבד, מבלי להקים תחתיה חניון הינו בזבוז כספי ציבור: "על ידי שיפוץ הרחבה בלבד, ברוידא קובר את מה שיכול להיות חניון עם 400 מקומות חניה מתחת לרחבת 'יד לבנים', ועושה זאת כדי להראות לתושבים עשייה לקראת הבחירות. שיפוץ הרחבה בלי חפירת חניון משמעותה לקיחת שלושה מיליון שקלים ו'לזרוק אותם לפח', כי בשלב מסוים לא תהיה ברירה אלא להקים שם חניון ולהרוס את מה שנבנה כעת. בפועל זה בזבוז של מיליוני שקלים, בלי שום דאגה לעתיד העיר. ראש העיר ביודעין ובכוונת תחילה מזלזל בכספי הציבור".

קריסטל מתייחס בדבריו לתוכנית הקיימת זה למעלה מעשור להקמת חניון תת קרקעי עם כ-400 מקומות חנייה מתחת ליד לבנים, כחלק משלב ב' של פרויקט כיכר העיר שנגנז זה מכבר. "לפני ביטול הפרויקט היו אמורות להיות סך הכל 1,000 חניות, כאשר 600 מהן מתחת לפרויקט ועוד 400 מתחת ליד לבנים. מאז שהפרויקט בוטל, נכנס לחיינו גם המטרו שעל פי התוואי אמור לעבור באחוזה, ולו תחנה שנמצאת מתחת לחניון היובל וגולשת מעט גם לרחבת יד לבנים", הוא מסביר, "עם זאת, בתכנון נכון תוך שיתוף פעולה עם נת"ע האחראים על פרויקט המטרו, עדיין ניתן להקים את החניון מתחת לרחבת יד לבנים ולתת מענה למצוקת החנייה במרכז העיר. ראש העיר מכיר את המצוקה ואני יודע שהוא מחפש פתרונות, אז למה לא לחשוב קדימה ולתכנן נכון?".

הצפת את הנושא מולו?
"בדיון התקציב בישיבת המועצה, כשהגענו לתב"רים הערתי על זה ושאלתי למה צריך כסף לשפץ את הרחבה במקום לחפור קודם חניון. הרי הרצפה של רחבת יד לבנים היא הגג של חניון שיכול להיות למטה. אבל ראש העיר ענה לי בלגלוג וטען שהעלויות גבוהות וחניון כזה עלותו כ-150 מיליון שקל. אני מאמין שהוא כלל לא בדק זאת, מאחר וכל פרויקט כיכר העיר היה אמור לעלות 250 מיליון שקל, כולל המבנים, החניונים והכל".

 

קריסטל מוסיף ואומר כי מבדיקה שערך בעצמו מדובר בעלות נמוכה בהרבה: "עלות של חניון כזה נעה בין 40-50 מיליון שקלים בלבד", הוא אומר, "לפי ממוצע של כ-100 וקצת אלף שקלים לחנייה. בנייה של חניון כזה לוקחת כשנתיים ואת התשלום ניתן לפרוש על פני שלוש שנות תקציב. כלומר, מדובר על כ-15 מיליון שקלים בממוצע לשנה, בעוד תקציב הפיתוח של עיריית רעננה הוא 200 מיליון שקל בשנה. אם נשקיע מתוך 200 מיליון שקלים בשנה 15 מיליון בפרויקט הזה, יכול להיות לנו פרויקט זהב. אבל הבחירות באות קודם".

למה זה פרויקט חשוב בעיניך?
"חניון כזה ישרת את כל הציבור ברעננה, לא רק פלח מסוים. זה מתחיל מבעלי העסקים ועד כל אחד מהתושבים שירצה להגיע למרכז העיר. זה יגדיל את התנועה של הקונים באחוזה ויחיה את העיר מבחינה כלכלית, לצד מענה למצוקת החנייה שרק תלך ותחריף לאור פרויקטי התמ"א והבנייה לגובה. בשורה תחתונה, היינו צריכים את כל 1,000 מקומות החנייה, אבל גם 400 ואפילו 300 מקומות חנייה נוספים עדיפים על פני אפס והם קריטיים כמו אוויר לנשימה".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הקמת חניון תת קרקעי ברחבת יד לבנים הינה פרויקט עתיר תקציב שאינו ישים בשלב זה, הן מסיבות תקציביות והן מסיבות תכנוניות, בין היתר לנוכח מגבלות בנייה מצד ועדת התשתיות הלאומיות, החלות על האזור מכוח תוכנית המטרו. אנו מצרים על השימוש הפופוליסטי ברעיון מקרב גורמים שונים, ללא כל יכולת ליישמו בפועל. עיריית רעננה רואה בהרחבת מקומות החניה בעיר אחד מיעדיה החשובים העומדים על סדר היום הציבורי. בעיר מקודמים מגוון פרויקטים וחניונים לרווחת התושבים, בהם חניון ברחובות הנגב חנקין הצפוי לצאת לביצוע בקרוב, וכן תכנון פרויקט דגל להקמת חניון עתיר מימדים ברחוב אופסטרלנד בעיר, שישרת באופן אחוד את כלל אורחי הספריות ומרכז הנוער. עוד בתכנון חניון מבצע קדש, וכן קול קורא שפרסמה העירייה להקצאת חניות לתושבי העיר מקרב החניונים הפרטיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר