מרוץ רעננה 2022, צילום דוברות העירייה

כישלון או הצלחה? ביקורות קשות לצד מחמאות למרוץ רעננה 2022

תושבים התלוננו על חוסר סדר בכבישים ורחובות סגורים, לצד תלונות על קיום המרוץ במזג אוויר חורפי ובמקביל למסיבות פורים בגנים. זאת לצד תגובות של אנשים שנהנו מהמרוץ ומספר שיא של משתתפים

פורסם בתאריך: 14.3.22 08:33

ביקורת ו-ויכוח סוער בין תושבים לגבי ארגון ותכנון מרוץ רעננה 2022 שהתקיים בשישי. בעוד ראש העירייה חיים ברוידא התפאר כי "השנה נשבר שיא חדש בכמות המשתתפים במרוץ, מעל 14.000 רצים", נשמעו מפי תושבים לא מעטים גם קולות ביקורת ותלונות בנוגע לאופן שבו תוכנן המרוץ ומועדו. זאת לצד תושבים שסיפרו כי נהנו מהמרוץ והחמיאו לו.

המרוץ התקיים ביום שישי, כאמור, בהשתתפות של כ–14 אלף רצים מכל רחבי הארץ, במקצה השני, העממי, לשלושה קילומטרים השתתפו מעל 8,000 מתלמידי העיר והוריהם. המרוץ, שהתקיים לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה במתכונת מלאה, נערך בשלושה מקצים ברמות קושי שונות, כולל מקצה אופני יד של 10 ק"מ, מקצה תחרותי של 10 ק"מ ומקצה עממי של 3 ק"מ. במרוץ לקחו חלק ספורטאים מקצועיים, חיילים, נכי צה"ל, תלמידים, משפחות וחובבי ספורט מכל הגילאים, והוא נחתם בטקס חלוקת מדליות ותעודות השתתפות.

מבחינת תוואי המרוץ, השנה החליטה העירייה לשנות את מסלולי המרוץ, על מנת למנוע סגירת כבישים ברחוב אחוזה בעיר. לצורך כך, הקצתה העירייה כמסלולי ריצה את צירי התנועה וייצמן, דרך פרס, דרך הפארק, עתידים, גולדה מאיר וירושלים.

אולם, לא כולם היה שבעי רצון מההחלטה ולא מעט קולות ביקורת נשמעו, בין היתר נוכח פקקי ענק שנוצרו בשכונות הצפוניות של העיר, כשחלק מהתושבים אף הגדירו את המצב שנוצר כ"מצור". ביקורת נוספת נשמעה על כך שלא דחו את המרוץ נוכח מזג האוויר הגשום, מה שלטענת תושבים מנע מחלק מהילדים את ההנאה מהמרוץ.

"יום שישי בבוקר ואני כלואה. במשך יותר משעה הסתובבתי וניסיתי לצאת מהעיר אך מישהו החליט לתכנן מירוץ במסלול מעגלי סביב כל השכונות הצפוניות בעיר ובכך לכלוא אותנו בפנים ללא תכנון הולם ומענה ליציאה", כתבה תושבת העיר בפייסבוק. "איך זה בכלל קורה? אלפי תושבים תקועים? יותר משעה הסתובבתי , שאלתי שוטרים מאיפה ניתן לצאת ולא קיבלתי מענה רלוונטי, עמדתי יחד עם עשרות מכוניות אחרות בפקק ולא הצלחתי להבין איך מתכננים".

תושב אחר דווקא סבר כי מאחר ומדובר באירוע שמתקיים פעם בשנה ולנוכח הפרסומים המקדימים של העירייה, התושבים הם אלו שצריכים להיערך לכך. אותו תושב כתב: "יש מירוץ כל שנה. יש פרסומים על המירוץ. יש פקקים כל שנה בגלל חסימות הכבישים, או כי אנשים שוכחים שיש מרוץ, כל שנה, או שפשוט תארגנו לכם את היום אחרת כשאתם יודעים שיש מרוץ ויסגרו כבישים. הרי כל שנה זה אותו דבר וכל שנה מתלוננים על המרוץ כאילו זה אירוע חד פעמי, תעשו לעצמכם תיזכורת לפעם בשנה".

 

בין התושבים התפתח ויכוח ער ברשתות החברתיות, בין אלו שנפגעו כתוצאה מהאופן שבו התנהל המרוץ, לבין אלו שסברו שצריך לקחת את הדברים בפרופורציה. "פספסתי את האזכרה של אבא ביחד עם אמא שלי שאני הסעתי כי פשוט לא הצלחנו למצוא את דרכנו לבית העלמין – ועוד מתוך רעננה עצמה", כתבה תושבת העיר, "תגובות כמו לצלצל ל-107 להתעדכן או 'חולקו פלאיירים' בעידן האינטרנט הן לעג לרש. פשוט ארגון בזיוני ואם זה מתרחש כל שנה אז זה אפילו יותר ביזיוני, לא פחות". תושבת אחרת הגיבה וכתבה: "קצת פרופורציות, אף אחד לא היה כלוא. היה צריך לעשות סיבוב ארוך יותר כדי להגיע ליעדים מסוימים, גם לי זה קצת הציק, אבל לא הפכתי את זה לשערורייה, כמות התלונות על אירוע שמתקיים בכל שנה, עם הודעה מראש למספר שעות, מפורט בכל מקום אפשרי על מנת שיהיה ברור איך עוקפים את הרחובות הסגורים, וגם מהווה הנאה ללא מעט תושבים (אני לא השתתפתי למען הסר ספק). קצת להתעורר, אחת הערים הטובות בארץ, הכל נקי ומתוקתק, אז עשיתם קצת סיבוב, שומו שמיים".

תושבת אחרת כתבה: "עיריית רעננה לחלוטין זוכה בתואר הארגון הכי גרוע שיכול היה להיות. גם להתעקש סתם בכוח לקיים את המירוץ בסופה כזו, וגם אפס תיאום בין מפת החסימות לבין הכוחות בשטח. על אף שבדקתי מראש והובטחו שני מסלולים ליציאה ל-531 בפועל לא קיים כזה, כל שוטר מכוון לרחוב אחר וכבר חצי שעה אני וכל נהגי רעננה מחפשים נואשות איך לצאת. המוקד העירוני כמובן לא זמין". תושבים אחרים כתבו: "תפסיקו לקטר. כל המבקרים למינהם מה קרה? נכון יש קושי בזמן המרוץ אז בגלל זה לבטל מסורת שהשתרשה בעיר. יש להמשיך במסורת גם בשנים הבאות ויישר כח לכל בעלי התפקידים שעשו מלאכתם נאמנה ביום סגריר עם רוחות וגשמים וזאת להצלחת האירוע".

תושבים נוספים כתבו שצריך היה לדחות את המרוץ בשל קיומן במקביל של חגיגות פורים בגני הילדים. "ראש העיר ומתכנני מירוץ רעננה פשוט כשלו", כתב אחד התושבים "יכלו לדחות כי יש מסיבות פורים בכל הגנים היום וחצי עיר סגורה. יכלו לדחות כי מזג האוויר גשום ולא נותן לילדים צעירים להשתתף או ליהנות כי הכל רטוב".

ביקשנו מעיריית רעננה את התייחסותה לטענות התושבים, וזו הייתה תגובתה: "שימוש במילה "כישלון" לאחד האירועים המוצלחים שידעה העיר רעננה הוא דבר עליו צומת רעננה צריכה לעשות בדיקה מחדש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר