ד"ר יוכי פנחסי אדיב, חבר הכנסת רם בן ברק ומנכ"ל אוניברסיטת אריאל, עו"ד יורם שי צילום דוברות האוניברסיטה

כנס רחפנים באוניברסיטת אריאל: "כלי טיס בלתי מאוישים מובילים במערכה הביטחונית"

כנס מיוחד בנושא רחפנים נערך ביוזמת המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל, חט"ל ו-UVID. ח"כ רם בן ברק: "המנכ"לים המוצלחים ביותר של חברות ההייטק היו לוחמים"

פורסם בתאריך: 15.5.22 10:08

כנס בנושא רחפנים נערך בחמישי האחרון ביוזמת המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל, חט"ל (חטיבה טכנולוגית ליבשה) בצה"ל ו-UVID (הכנס השנתי של הכלים הבלתי מאוישים).

מדינת ישראל נחשבת בין המובילות בעולם בפיתוח יישומים ביטחוניים ובשני העשורים האחרונים משגשגת תעשייה מפותחת העוסקת במחקר ופיתוח של כלי טיס בלתי מאוישים.
יו"ר ועדת חוץ הביטחון, ח"כ רם בן ברק אשר נכח בכנס בירך והתייחס לנושא: "המנכ"לים המוצלחים ביותר של חברות ההייטק היו לוחמים. הכלים שמקבלים, האישיות, היכולת לקבל החלטות, היכולת להוביל, אין לזה תחליף וביחד עם השילוב הטכנולוגי ושל אנשי המחשב זה מה שהופך אותנו למעצמת הייטק".

ד"ר יוכי פנחסי אדיב וחבר הכנסת רם בן ברק, צילום דוברות אוניברסיטת אריאל

את חלקו המקצועי של הכנס פתח אלון בן גל, בעלים ומנכ"ל חברת ABG-SC אשר סקר את התפתחות הנושא, סוגי המערכות, מהן משימות מערך הכטב"ם בפן הצבאי והאזרחי וכן דיבר על הערך הכלכלי, האתגרים ומגמות טכנולוגיות מרכזיות.
לאחר מכן דיבר אלון אונגר, יו"ר ומייסד UVID – כנס הכלים הבלתי מאוישים האיכותי בישראל. הרצאתו של אונגר סקרה את עיקרי האתגרים והפערים הלאומיים הקיימים כיום במדינת ישראל בתחום הכטב"ם, התשתיות הנדרשות, דוגמאות להובלה עולמית ורעיון מסדר לתכנית לאומית – תוך מתן דגש לנושא החינוך והאקדמיה.

 

 

בנוסף נכחו בכנס נציגי חט"ל של צה"ל אשר הציגו את הצד הטכני בפיתוח פרויקט "כוורת" העוסק בניהול להקת רחפנים אשר מפותח כולו בתוך צה"ל. הדגש היה על איך ניתן לפתח קוד ללהקת רחפנים, מה רכיבי התוכנה המרכזיים ואיך הם עובדים, איך בונים מערכת בצורה בטיחותית ומהם הקשיים המרכזיים של להקת רחפנים.

ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב, מנהלת מכללת הנדסאים באריאל, שיזמה את הכנס, אמרה: "כלי טיס בלתי מאוישים הם היום כלים מובילים במערכה הביטחונית, לצד הסייבר. כוחות הביטחון עושים שימוש יומיומי בידע המתפתח בישראל. אנו שואפים להביא אלינו את החידושים האחרונים בתחומים אלו, בכדי להגביר בסטודנטים את הסקרנות והתשוקה לתחומים שהם לומדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר