העצים שהתייבשו באיזור התעשייה ברעננה, צילום באדיבות התושבים
העצים שהתייבשו באיזור התעשייה ברעננה, צילום באדיבות התושבים

סיפורם של תשעה עצי הדר שהועתקו ממקומם: "הם מתייבשים וגוססים, מסביבם עזובה"

סמדר פינק שמתעדת מפגעים ברעננה, הציפה את סיפורם של תשעה עצי הדר שהועתקו נוה זמר לאיזור התעשיהה אך מתקשים לשרוד. העירייה: "העצים תחת מעקב"

פורסם בתאריך: 26.7.22 08:35

תושבים מתלוננים על כך שהחלטה להעתיק ממקומם תשעה עצי הדר לפני כשנתיים, פגעה בעצים. מדובר בעיקר בתושבת העיר סמדר פינק, שטוענת שהעצים התייבשו וספק אם ניתן להצילם. פינק, "נאמנת העיר", שמתוקף התואר הלא רשמי שהוענק לה על ידי ראש העירייה לשעבר נחום חופרי, מאתרת מפגעים בעיר ומדווחת עליהם,סבורה כי מדובר בעתים ותיקים בני עשרות שנים. לדבריה, העצים הועתקו לאזור תעשייה בעיר, מקום מחיה שאינו טבעי להם, וברבות הזמן הם סבלו מחוסר טיפוח ופיקוח עד למצב של התייבשות וגסיסה. לטענתה, לא ירחק היום והעצים פשוט ימותו.

באחרונה הציפה פינק את הנושא ברשתות ושיתפה: "לקחו 9 עצי הדר מפותחים והעתיקו אותם ברוב כבוד, לרחוב ולסביבה, מהמוזנחים בעיר. הכל כדי ליפות ולהרשים, כמובן. אך כשיש כוונה ואיש אינו דואג, מתחזק, או אחראי, זו התוצאה – בזבוז כסף, בזבוז משאבים והזנחה … העצים כך נדמה, מתים (הם ניטעו לפני כשנתיים). מסביבם עזובה, חוסר טיפוח חוסר מחשבה ובעיקר חוסר אכפתיות נוראי (בעיניי)".

אחד התושבים הגיב וחיזק את דבריה: "עצים בוגרים שמתייבשים זה נזק לטווה ארוך, כי עצים חדשים, אם יינטעו, יצמחו לאט. שנים יעברו עד שיתפתחו לעצים בוגרים".

מאז פרסום הפוסט עברו כשבועיים, פינק אומרת כי אין שינוי במצב בשטח, וקיצם של העצים הולך ומתקרב. "מזה 20 שנה אני משמשת כנאמנת העיר, וכאמור העצים הועתקו לפני כשנתיים", היא מציינת בשיחה עם צומת השרון. "לעצים יש בית שורשים חתוך, רוב הסיכויים שלא הצליחו להעתיק אותם בצורה מסודרת וקשה מאוד לשתול אותם בתנאים שהם צמחו, דינם לדעתי מוות. מישהו רצה כביכול לשמר עץ הדר, העתיקו אותם ממקום למקום כנראה ללא שום פיקוח בוטני או ידע סביב העניין, העץ כבר לא גדל תחת אותם תנאים".

 

עוד היא מתארת  כיצד מנסים בכל זאת להחיות את העצים: "ליפפו מסביבם הרבה צינורות כדי לתת מים, הצינורות נקרעו, איש לא טיפח ולא גינן, לא עשו ערוגה סביב. מצאתי אותם סובלים מחוסר השקיה לפני מוות, פשוט שכחו מהם מתוך הזנחה. העלים מקופלים, מגולגלים פנימה במצב חידלון במקום להיות זקופים, מצהיבים. עץ הדר הוא שרדן באופן כללי עד שאתה מעתיק אותו ממקומו".

עוד אפשר להציל אותם?
"לדעתי ניתן להצילם, אבל הנזק כבר נעשה, לעניות דעתי הם יפתחו מחלות וכנימות. כשראו את מצבם, השקו אותם עם המון מים, שניגרים לכביש ואין ערוגה שתכלא את המים ותרכז את ההשקיה. זו פשוט התעללות בעצים. עץ הוא בשבילי כמו בעל חיים. זה לא ברמה של טעות אלא של גחמה של מישהו בעירייה".

בעירייה רעננה אמרו בתגובה: "העצים היו מיועדים לכריתה בהמשך לפרויקט הקמת רחבת נווה זמר החדשה. בהתאם למדיניות העירייה בנושא שימור עצים, הוחלט לשמר את העצים ולהעתיק אותם למיקום חלופי בעיר. בוצעה העתקה מסודרת, לרבות הכנת תשתית השקייה במקום. לגבי "הצפת המים", היא נבעה מתקלה מכנית שכבר טופלה והעצים נמצאים תחת מעקב עד להתאוששות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר