הבריכה העירונית ברעננה, צילום דוברות העירייה
הבריכה העירונית ברעננה, צילום דוברות העירייה

"תקלה באיכות המים" | הבריכה עירונית נסגרה ביום שישי לשעה

לדברי מתרחצים באותה עת נכחו כמאה איש שהוצאו בבהילות מהמים. אחד התושבים: "בריאות הציבור תלויה בכך". העירייה: "הייתה ירידה מינורית ברמת הכלור"

פורסם בתאריך: 25.7.22 17:58

סגרו את הבריכה הראשית. ביום שישי נדהמו מתרחצים רבים בבריכה העירונית, כאשר קיבלו הוראה מיידית לצאת מהמים. האירוע התרחש כשעה וחצי לפני סגירת המתחם, כאשר נכחו בו כ-100 איש כולל ילדים רבים, כך לפי עדותו של אסף, אחד מהאורחים ששהה בריכה יחד עם ילדיו. לדבריו, סביב השעה 17:30 אחד המצילים ביקש מכולם לצאת מהבריכה הראשית החיצונית ובמקביל הוכרזה בכריזה במתחם ההוראה לצאת.

לאחר שנתבקש לצאת יחד עם שאר המתרחצים, שיתף אסף בהמשך הערב את המקרה ברשת: "היום בסביבות השעה 17:30 המצילים הוציאו לפתע את כל המתרחצים מהבריכה העירונית. לשאלת המתרחצים, הסבירו המצילים שגילו שאין כלור. יש לציין, שבבריכה התרחצו עשרות רבות של אנשים בכל הזמן הזה …". אחד התושבים הגיב לדברים וחיזק: "למי שלא באמת מבין אז בריאות הציבור תלויה בניקיון הבריכה".

חן שטרקמן, שהציגה עצמה מצוות הבריכה, הגיבה כשהיא פונה לאסף: "היי אסף, לאורך כל היום לא הייתה שום בעיה בכלור, ולכן יש צורך להיזהר במידע שאתה מוסר, חבל על הטעיית הציבור. אנחנו עושים כל הזמן בדיקות בבריכה. 17:50 כשעה לפני השעה שנסגרת הבריכה ביקשו המצילים לצאת. נכון, הייתה בדיקה של המים, ואכן היה צריך להוציא את המתרחצים בהתאם להוראות משרד הבריאות. אנחנו מתנצלים על כך ומטפלים בבעיה כדי שמחר תוכלו כולם לבוא וליהנות".

כשעה לאחר פרסום הפוסט של אסף, בשעה 19:05 באותו הערב, פרסמה חן שטרקמן בדף הפייסבוק של הבריכה העירונית, שנקרא קריית הספורט והנופש רעננה: "אנחנו עדים לקולות הנשמעים ורוצים לעשות לכם קצת סדר בדברים. לאורך כל שעות המים נבדקת איכות המים בבריכה, ונכון לשעה האחרונה, הייתה תקלה באיכות המים, והיה צורך להוציא את המתרחצים מהבריכה החיצונית עפ"י הוראת משרד הבריאות. אנחנו מתנצלים על כך ומטפלים בבעיה במרץ, כדי שכולם יוכלו להגיע מחר וליהנות".

 

על אף הודעת ההרגעה, אסף רואה את הדברים בחומרה וסיפר: "הבריכה הייתה הומה אדם, אולי 100 איש, במהלך החופש הגדול, אתה רואה שהמים עכורים לאו דווקא במובן של לכלוך, אלא שיש הרבה מתרחצים. סביבות השעה 17:40 המצילים מסתובבים וצועקים לכולם – "צאו החוצה!" הבריכה אמורה להיסגר בשבע. שאלנו מה קרה, המציל אומר שאין כלור. שאלתי אותו כמה זמן כבר אין כלור? אמר שאנחנו לא יודעים, וממשיך לקרוא לכולם לצאת. בד"כ כשנחנו חוזרים מהבריכה יש ריח של כלור בבגדים ובשיער והפעם לא היה".

עוד מספר אסף, כי ביקש מצוות הבריכה לפרסם את הערכים של הכלור: "היא אמרה שהייתה בקרה, אני הצעתי להם לפרסם את הערכים של הכלור. אז או שהם מוסרים מידע שהוא לא נכון, או שהמציל מטעמם מסר מידע שגוי. בכל מקרה, הם לא פרסמו את הערכים, אבל הוציאו הודעה כללית בדף הפייסבוק. יש להם אחריות כלפי המתרחצים".

בעיריית רעננה מסרו בתגובה: "ביום שישי הייתה ירידה מינורית ביותר של כלור – במקום 0.8 לרמה של 0.75, בזמן שבבריכות אחרות נתון זה אינו מהווה כלל עילה לסגירה, הוחלט שאנו נסגור לזמן קצר של שעה בלבד, עד שהערכים חזרו לנורמה והבריכה נפתחה שוב לרחצה. כמובן שבשום זמן לא נשקפה כל סכנה בריאותית לרוחצים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר